KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- AviaView
- Scramble Master
- Posts: 2595
- Joined: 21 Sep 2008, 16:10
- Subscriber Scramble: Jeroen
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BVK vliegt sinds de schade zonder '95 Years' sticker. Moet dan wel een behoorlijke schade zijn geweest.
- Richard787
- Scramble Newbie
- Posts: 41
- Joined: 13 Oct 2006, 08:04
- Type of spotter: Civil
- Location: Schiphol
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heeft de aviobrug op E-24 geraakt tijdens p/b.AviaView wrote:BVK vliegt sinds de schade zonder '95 Years' sticker. Moet dan wel een behoorlijke schade zijn geweest.
Gezien de kist 13 mei alweer vloog bleek de schade (gelukkig) mee te vallen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is het al bekend wanneer de andere vliegtuigen, de 772's, de 737-700's & -900's, van KLM de nieuwe paintjob zullen krijgen?
(A330's zijn een apart geval, aangezien die met aflopende lease-contracten zitten, begreep ik)
En weet iemand misschien of PH-BXA (KLM RetroJet) ook de nieuwe kleuren zal krijgen of dat deze retro blijft en pas in 2019 een 100-jarig retro kleurtje krijgt?
(A330's zijn een apart geval, aangezien die met aflopende lease-contracten zitten, begreep ik)
En weet iemand misschien of PH-BXA (KLM RetroJet) ook de nieuwe kleuren zal krijgen of dat deze retro blijft en pas in 2019 een 100-jarig retro kleurtje krijgt?
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
vanaf 26oct15 gaat Hangaar 14 - bay 3 verder met de 737 deco. van de 1e 2 zijn de registraties bekend:robrobair wrote:Is het al bekend wanneer de andere vliegtuigen, de 772's, de 737-700's & -900's, van KLM de nieuwe paintjob zullen krijgen?
(A330's zijn een apart geval, aangezien die met aflopende lease-contracten zitten, begreep ik)
En weet iemand misschien of PH-BXA (KLM RetroJet) ook de nieuwe kleuren zal krijgen of dat deze retro blijft en pas in 2019 een 100-jarig retro kleurtje krijgt?
BGP 26oct-02nov
BGA 02nov-08nov
v/a 01jan16 gaat de BVC voor de 'nieuwe jas', en gaan de volgende 744 in de 'phase-out' modus:
BFC, BFM, BFO
De A330's staan voor de volgende data (C-check/landinggear change/deco/phase-out) binnen:
AOH 26oct15-28nov15
AOI 18jan16-20feb16
AOK 04apr16-07may16
Andere 744 phase-out data:
BFK 05sep16
BFA 15oct16
BFD 01nov16
BFP 01nov16
BFN 26mar17
BFE 22may17
BFF 29oct17
BFR 01nov17
BFB 01nov17
"subject to change"
- 787Dreamliner
- Scramble Newbie
- Posts: 28
- Joined: 07 Jun 2014, 19:19
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: No
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Iemand een idee wanneer de eerste 772 weggaat bij de KLM?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
ik vermoed zomaar niet voor 2023
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22176
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
http://nos.nl/artikel/2040570-klm-perso ... -duur.html
De personeelskosten van KLM zijn veel hoger dan die van concurrenten van de luchtvaartmaatschappij. Het verschil is soms tientallen procenten, blijkt uit interne documenten die EenVandaag in handen heeft.
KLM-piloten zijn volgens het eigen onderzoek, waarin het bedrijf wordt vergeleken met de concurrenten, zo'n 15 procent duurder dan die van vergelijkbare luchtvaartmaatschappijen, pursers wel 50 procent. Ze krijgen niet alleen een hoger loon, maar ook meer verlofdagen en hogere ploegentoeslagen.
Verder is er kritiek op het aantal managers; op sommige afdelingen is er op elke drie personeelsleden een manager.
KLM probeert al jaren te bezuinigen. De afgelopen jaren gingen de kosten met maximaal 2,2 procent per jaar naar beneden. De concurrentie deed dat sneller.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Geeft maar eens aan dat we zullen moeten beseffen dat de standaard van werken en belonen in de Nederlandse luchtvaart (KLM) niet meer van deze tijd is. Salaris inleveren is een moeilijk onderwerp (hypotheken etc hangen er aan vast) maar loonsverhogingen, aantal vrije dagen, etc zullen aangepast moeten worden om het hoofd boven water te houden. Beter een dagje meer werken per maand dan een uitkering lijkt me.
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3947
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Grappig dat het altijd weer om piloten en stewardessen gaat We krijgen trouwens helemaal geen ploegentoeslag
Ik heb liever dat de KLM het overschot aan managers eindelijk gaat aanpakken, tezamen met de ambtenaren instelling van vele afdelingen, allen buiten de uitvoering.
Ik heb liever dat de KLM het overschot aan managers eindelijk gaat aanpakken, tezamen met de ambtenaren instelling van vele afdelingen, allen buiten de uitvoering.
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Even apart genomen van het Dutch Delivery topic; word dit de 2e KLM 747 in nieuwe kleuren?XYZ wrote:Friday June 12, 2015:
KLM Boeing 747-406(M) PH-BFV, which has been under maintenance at Xiamen since May 4th, undertook a Xiamen – Xiamen test flight this morning 12-06-2015 as KL9851.
Groeten,
Ron
Ron
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ja. Als het goed is welHurricane wrote:Even apart genomen van het Dutch Delivery topic; word dit de 2e KLM 747 in nieuwe kleuren?XYZ wrote:Friday June 12, 2015:
KLM Boeing 747-406(M) PH-BFV, which has been under maintenance at Xiamen since May 4th, undertook a Xiamen – Xiamen test flight this morning 12-06-2015 as KL9851.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Nlspot2003
- Scramble Master
- Posts: 3054
- Joined: 06 Sep 2003, 23:06
- Location: Haarlem,Eham
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De PH-BFV is idd vanavond terug gekomen in nieuwe kleuren.
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 575
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
staan er nog testvluchten gepland vanaf schiphol met een touch en go op EHGG
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Testvluchten?
Die zijn met de PHBFV al gedaan in het Verre Oosten. testvluchten op EHGG is vaak alleen voor machines welke in AMS in de hangaar hebben gestaan.
Aangezien KL al het groot onderhoud ondertussen buiten de deur doet is die mogelijkheid zeer gering.
Die zijn met de PHBFV al gedaan in het Verre Oosten. testvluchten op EHGG is vaak alleen voor machines welke in AMS in de hangaar hebben gestaan.
Aangezien KL al het groot onderhoud ondertussen buiten de deur doet is die mogelijkheid zeer gering.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De PH-AOE heeft inmiddels ook haar 95 Years titels verloren. Staat nu op stelten in Hangar 11.