TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Roel
- Scramble Die-Hard
- Posts: 967
- Joined: 09 Nov 2005, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: 's-Hertogenbosch
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Gezien het feit dat er voor iedere vlucht extra KMAR en douane zou gaan komen vanuit SPL ter ondersteuning (worden betaald door de overheid?) wat niet een goedkoop grapje is denk ik dat de overheid hierin wel iets te zeggen heeft. Plus dat er een hele hoop dingen aangepast moeten worden op de luchthaven zelf. Denk hierbij aan een aparte 100% controle voor de pax (zou een aparte terminal worden), plus een cellen complex op airside. Denk dat de route iets te vroeg van start zou gaan. In EIN wordt nu begonnen aan het bouwen van een nieuwe bagage kelder... Denk dat we volgend jaar meer kans maken..
Krgds,
Roel
Roel
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik denk dat de overheid best wel veel ongestraft kan/mag doen op Eindhoven. Is het niet nog steeds officieel een militair veld met civiel medegebruik?76-er wrote:kan diezelfde overheid dan zomaar daarom deze nieuwe route verbieden?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik zou niet teveel rekenen op volgend jaar.Roel wrote:Gezien het feit dat er voor iedere vlucht extra KMAR en douane zou gaan komen vanuit SPL ter ondersteuning (worden betaald door de overheid?) wat niet een goedkoop grapje is denk ik dat de overheid hierin wel iets te zeggen heeft. Plus dat er een hele hoop dingen aangepast moeten worden op de luchthaven zelf. Denk hierbij aan een aparte 100% controle voor de pax (zou een aparte terminal worden), plus een cellen complex op airside. Denk dat de route iets te vroeg van start zou gaan. In EIN wordt nu begonnen aan het bouwen van een nieuwe bagage kelder... Denk dat we volgend jaar meer kans maken..
Arke staat er op dit moment anders in en vindt dat de overheid met 2 maten meet die de overheid het beste uitkomt.
De overheid wil per se dat er groei komt vanaf de regionale velden ten koste van groei op Schiphol. Arke en Eindhoven Airport dachten daar een mooi iets voor gevonden te hebben met vluchten naar de Antillen maar helaas. Arke breidt nu de Antillen capaciteit uit vanaf Amsterdam en gaat starten met slot-babysitting. het is niet voor niets dat Arke deze zomer 4 leases heeft in plaats van de gebruikelijke 2. Daarbij is 1 767 deze zomer vervangen door 2 kleinere machines, wat de leases op 4 machines brengt ipv 2. Daarvoor zijn meer slots nodig, die nu nog te krijgen zijn, en die straks harder nodig zullen zijn op Schiphol. Dan is het alleen maar een kwestie van weer wat grotere machines in te zetten....
Arke heeft geen plannen meer voor Antillen vanaf Regionale velden en vraagt zich hardop af wat er zou gebeuren als KLM dat wel zou gaan doen vanaf Eindhoven. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Last edited by B767-300ER on 22 Jul 2015, 09:29, edited 1 time in total.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Klopt.aviodromefriend wrote:Ik denk dat de overheid best wel veel ongestraft kan/mag doen op Eindhoven. Is het niet nog steeds officieel een militair veld met civiel medegebruik?76-er wrote:kan diezelfde overheid dan zomaar daarom deze nieuwe route verbieden?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Onbegrijpelijk, de regeltjes in dit land. In het buitenland wordt zonder problemen vanaf regionale luchthavens naar 'drugslanden' gevlogen. Daar is geen 100% controle nodig, zijn geen cellencomplexen nodig en is geen aparte terminal nodig. Je zou denken dat het in Nederland wel makkelijk gaat, het zijn ten slotte landen binnen ons koninkrijk. Niets is minder waar, blijkt.
In Duitsland wordt vanuit de regio naar het Dominicaans Republiek, Cuba en Thailand gevlogen (bijv. Hamburg en Keulen) en vanuit Düsseldorf ook veel bestemmingen in de Caraïben. In Zweden worden zelfs vanuit kleine regionale luchthaven (bijv. Kalmar) chartervluchten uitgevoerd naar Mexico en Thailand. Ik ben wel benieuwd hoe men de zogenaamde veiligheidsproblemen daar dan oplost.
In Duitsland wordt vanuit de regio naar het Dominicaans Republiek, Cuba en Thailand gevlogen (bijv. Hamburg en Keulen) en vanuit Düsseldorf ook veel bestemmingen in de Caraïben. In Zweden worden zelfs vanuit kleine regionale luchthaven (bijv. Kalmar) chartervluchten uitgevoerd naar Mexico en Thailand. Ik ben wel benieuwd hoe men de zogenaamde veiligheidsproblemen daar dan oplost.
-
- Scramble Newbie
- Posts: 32
- Joined: 25 Nov 2010, 13:57
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Iemand een idee wat er met de N738MA momenteel aan de hand is? Die staat nu al met grote vertraging in AMS.
Edit: iemand een idee waarom or0293 zoveel vetraagd is voor vandaag richting Rhodos?
Edit: iemand een idee waarom or0293 zoveel vetraagd is voor vandaag richting Rhodos?
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Zoveel vertraagd? STD 1640 en ETD 1800 valt wel mee toch? Laat me raden: je zit zelf op deze vlucht?dirk-kuijt wrote:Iemand een idee wat er met de N738MA momenteel aan de hand is? Die staat nu al met grote vertraging in AMS.
Edit: iemand een idee waarom or0293 zoveel vetraagd is voor vandaag richting Rhodos?
Rgrds,
Erik
-
- Scramble Newbie
- Posts: 32
- Joined: 25 Nov 2010, 13:57
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Juist. Ben benieuwd naar de reden...nuckleuz wrote:Zoveel vertraagd? STD 1640 en ETD 1800 valt wel mee toch? Laat me raden: je zit zelf op deze vlucht?dirk-kuijt wrote:Iemand een idee wat er met de N738MA momenteel aan de hand is? Die staat nu al met grote vertraging in AMS.
Edit: iemand een idee waarom or0293 zoveel vetraagd is voor vandaag richting Rhodos?
Rgrds,
Erik
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
-
- Scramble Newbie
- Posts: 32
- Joined: 25 Nov 2010, 13:57
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Beste Niels. Bedankt voor je reactie. Die afkortingen zeggen mij helaas (nog) niet zoveel.B767-300ER wrote:LIA icm CRR
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Late Incomming Aircraft in combinatie met Crew Reasons.dirk-kuijt wrote:Beste Niels. Bedankt voor je reactie. Die afkortingen zeggen mij helaas (nog) niet zoveel.B767-300ER wrote:LIA icm CRR
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Oftewel de crew mocht nog even slapengatso76 wrote:Late Incomming Aircraft in combinatie met Crew Reasons.dirk-kuijt wrote:Beste Niels. Bedankt voor je reactie. Die afkortingen zeggen mij helaas (nog) niet zoveel.B767-300ER wrote:LIA icm CRR
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Crew had recht op rust na de delay (20 uur) uit CHQ van gisteren.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Posts: 10
- Joined: 23 Mar 2014, 19:19
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
N738MA problemen op Preveza?
OR222 (PVK-AMS) zou rond 15:00 aan moeten komen, toen opgeschoven naar 16:28, maar nu nog steeds niet op Schiphol volgens Schiphol.dutchplanespotters.nl en schiphol.nl.. Volgens Schiphol.nl wordt OR 293 nu uitgevoerd door de PH-TFD (ipv N738MA) en OR781 door G-RAJG (ipv PH-TFD).
OR222 (PVK-AMS) zou rond 15:00 aan moeten komen, toen opgeschoven naar 16:28, maar nu nog steeds niet op Schiphol volgens Schiphol.dutchplanespotters.nl en schiphol.nl.. Volgens Schiphol.nl wordt OR 293 nu uitgevoerd door de PH-TFD (ipv N738MA) en OR781 door G-RAJG (ipv PH-TFD).
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Waarom moeten alle vertragingen van Arke altijd verklaard worden op dit forum? Als een vlucht van KLM dit heeft staat dit toch ook niet direct overal?
Rgrds
Erik
Rgrds
Erik