TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 967
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

Gezien het feit dat er voor iedere vlucht extra KMAR en douane zou gaan komen vanuit SPL ter ondersteuning (worden betaald door de overheid?) wat niet een goedkoop grapje is denk ik dat de overheid hierin wel iets te zeggen heeft. Plus dat er een hele hoop dingen aangepast moeten worden op de luchthaven zelf. Denk hierbij aan een aparte 100% controle voor de pax (zou een aparte terminal worden), plus een cellen complex op airside. Denk dat de route iets te vroeg van start zou gaan. In EIN wordt nu begonnen aan het bouwen van een nieuwe bagage kelder... Denk dat we volgend jaar meer kans maken..
Krgds,
Roel
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by aviodromefriend »

76-er wrote:kan diezelfde overheid dan zomaar daarom deze nieuwe route verbieden?
Ik denk dat de overheid best wel veel ongestraft kan/mag doen op Eindhoven. Is het niet nog steeds officieel een militair veld met civiel medegebruik?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Roel wrote:Gezien het feit dat er voor iedere vlucht extra KMAR en douane zou gaan komen vanuit SPL ter ondersteuning (worden betaald door de overheid?) wat niet een goedkoop grapje is denk ik dat de overheid hierin wel iets te zeggen heeft. Plus dat er een hele hoop dingen aangepast moeten worden op de luchthaven zelf. Denk hierbij aan een aparte 100% controle voor de pax (zou een aparte terminal worden), plus een cellen complex op airside. Denk dat de route iets te vroeg van start zou gaan. In EIN wordt nu begonnen aan het bouwen van een nieuwe bagage kelder... Denk dat we volgend jaar meer kans maken..
Ik zou niet teveel rekenen op volgend jaar.

Arke staat er op dit moment anders in en vindt dat de overheid met 2 maten meet die de overheid het beste uitkomt.
De overheid wil per se dat er groei komt vanaf de regionale velden ten koste van groei op Schiphol. Arke en Eindhoven Airport dachten daar een mooi iets voor gevonden te hebben met vluchten naar de Antillen maar helaas. Arke breidt nu de Antillen capaciteit uit vanaf Amsterdam en gaat starten met slot-babysitting. het is niet voor niets dat Arke deze zomer 4 leases heeft in plaats van de gebruikelijke 2. Daarbij is 1 767 deze zomer vervangen door 2 kleinere machines, wat de leases op 4 machines brengt ipv 2. Daarvoor zijn meer slots nodig, die nu nog te krijgen zijn, en die straks harder nodig zullen zijn op Schiphol. Dan is het alleen maar een kwestie van weer wat grotere machines in te zetten....

Arke heeft geen plannen meer voor Antillen vanaf Regionale velden en vraagt zich hardop af wat er zou gebeuren als KLM dat wel zou gaan doen vanaf Eindhoven. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Last edited by B767-300ER on 22 Jul 2015, 09:29, edited 1 time in total.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

aviodromefriend wrote:
76-er wrote:kan diezelfde overheid dan zomaar daarom deze nieuwe route verbieden?
Ik denk dat de overheid best wel veel ongestraft kan/mag doen op Eindhoven. Is het niet nog steeds officieel een militair veld met civiel medegebruik?
Klopt.
All times are local times!

Regards, N.
Bjarte
Posts: 19
Joined: 07 Jan 2015, 11:32

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Bjarte »

Onbegrijpelijk, de regeltjes in dit land. In het buitenland wordt zonder problemen vanaf regionale luchthavens naar 'drugslanden' gevlogen. Daar is geen 100% controle nodig, zijn geen cellencomplexen nodig en is geen aparte terminal nodig. Je zou denken dat het in Nederland wel makkelijk gaat, het zijn ten slotte landen binnen ons koninkrijk. Niets is minder waar, blijkt.

In Duitsland wordt vanuit de regio naar het Dominicaans Republiek, Cuba en Thailand gevlogen (bijv. Hamburg en Keulen) en vanuit Düsseldorf ook veel bestemmingen in de Caraïben. In Zweden worden zelfs vanuit kleine regionale luchthaven (bijv. Kalmar) chartervluchten uitgevoerd naar Mexico en Thailand. Ik ben wel benieuwd hoe men de zogenaamde veiligheidsproblemen daar dan oplost.
dirk-kuijt
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 32
Joined: 25 Nov 2010, 13:57

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by dirk-kuijt »

Iemand een idee wat er met de N738MA momenteel aan de hand is? Die staat nu al met grote vertraging in AMS.

Edit: iemand een idee waarom or0293 zoveel vetraagd is voor vandaag richting Rhodos?
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by nuckleuz »

dirk-kuijt wrote:Iemand een idee wat er met de N738MA momenteel aan de hand is? Die staat nu al met grote vertraging in AMS.

Edit: iemand een idee waarom or0293 zoveel vetraagd is voor vandaag richting Rhodos?
Zoveel vertraagd? STD 1640 en ETD 1800 valt wel mee toch? Laat me raden: je zit zelf op deze vlucht?

Rgrds,
Erik
dirk-kuijt
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 32
Joined: 25 Nov 2010, 13:57

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by dirk-kuijt »

nuckleuz wrote:
dirk-kuijt wrote:Iemand een idee wat er met de N738MA momenteel aan de hand is? Die staat nu al met grote vertraging in AMS.

Edit: iemand een idee waarom or0293 zoveel vetraagd is voor vandaag richting Rhodos?
Zoveel vertraagd? STD 1640 en ETD 1800 valt wel mee toch? Laat me raden: je zit zelf op deze vlucht?

Rgrds,
Erik
Juist. Ben benieuwd naar de reden...
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

LIA icm CRR
All times are local times!

Regards, N.
dirk-kuijt
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 32
Joined: 25 Nov 2010, 13:57

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by dirk-kuijt »

B767-300ER wrote:LIA icm CRR
Beste Niels. Bedankt voor je reactie. Die afkortingen zeggen mij helaas (nog) niet zoveel.
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12311
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by gatso76 »

dirk-kuijt wrote:
B767-300ER wrote:LIA icm CRR
Beste Niels. Bedankt voor je reactie. Die afkortingen zeggen mij helaas (nog) niet zoveel.
Late Incomming Aircraft in combinatie met Crew Reasons.
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by nuckleuz »

gatso76 wrote:
dirk-kuijt wrote:
B767-300ER wrote:LIA icm CRR
Beste Niels. Bedankt voor je reactie. Die afkortingen zeggen mij helaas (nog) niet zoveel.
Late Incomming Aircraft in combinatie met Crew Reasons.
Oftewel de crew mocht nog even slapen ;)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Crew had recht op rust na de delay (20 uur) uit CHQ van gisteren.
All times are local times!

Regards, N.
Cekstuffertz
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2014, 19:19

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Cekstuffertz »

N738MA problemen op Preveza?

OR222 (PVK-AMS) zou rond 15:00 aan moeten komen, toen opgeschoven naar 16:28, maar nu nog steeds niet op Schiphol volgens Schiphol.dutchplanespotters.nl en schiphol.nl.. Volgens Schiphol.nl wordt OR 293 nu uitgevoerd door de PH-TFD (ipv N738MA) en OR781 door G-RAJG (ipv PH-TFD).
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by nuckleuz »

Waarom moeten alle vertragingen van Arke altijd verklaard worden op dit forum? Als een vlucht van KLM dit heeft staat dit toch ook niet direct overal?

Rgrds
Erik
Post Reply

Return to “'t Praethuys”