Geen cent aan verdiend is idd wat weinig, maar met mijn gestelde punt bedoelde ik heel wat anders als wat hier nu geschetst wordt.United 777 wrote:Dat ben ik niet met je eens. Het panoramaterras is voor mij (en ik ben vast niet de enige) reden om Schiphol te bezoeken. En als ik er ben, geef ik geld uit aan eten en drinken. Ook koop ik wel eens een tijdschrift, boek of iets anders op de luchthaven. Veel mensen blijven langer op Schiphol dankzij het panoramaterras. Dit zorgt voor meer omzet voor de horeca en winkels. Hier houdt ook Schiphol geld aan over.B767-300ER wrote:De verbouwing op Schiphol intern (dus voor passagiers) heeft de hoogste prioritiet. Panoramaterras is echt bijzaak, daar wordt geen cent aan verdiend namelijk.
Ik denk dat die 500/1000 bezoekers per dag (gokje) die expliciet voor het panoramaterras naar Schiphol komen veel minder belangrijk zijn dan de circa 180.000 passagiers per dag die Schiphol als op-, af- over overstaphaven gebruiken, en dan ook nog eens een drankje, hapje of tijdschrift kopen in 1 van de lounges of op Plaza....
Aangezien er aan passagiers veel meer verdiend wordt dan aan de panoramabezoeker vind ik het niet meer dan logisch dat de prioriteit (veel meer op de binnenkant dan op de buitenkant legt...
Ik heb geen ondernemer horen klagen over het feit dat het panoramaterras onbegaanbaar is, dus met die omzetderving zal het wel loslopen.