Niet helemaal correct (ik lees deze dingen voor mijn werk
). De hoeve verdwijnt voor een bedrijventerrein (type bedrijvigheid waaraan wordt gedacht: hoogwaardige bedrijven met kantoren en datacentra in een parkachtige setting, net zoals Schiphol-Rijk),
maar de Aalsmeerderweg blijft en wordt vierbaans. Het was eerst de bedoeling om de Folkestoneweg (de weg bij Panalpina, die al vierbaans is) rechtdoor te trekken richting Beechavenue, maar daar wordt nu van afgezien. De slinger blijft dus in de Aalsmeerderweg zitten. Het bedrijventerrein moet parkeren op eigen terrein oplossen; dat maakt de kans dat er langs de vierbaans Aalsmeerderweg nog parkeervakken komen erg klein. Het bedrijventerrein (is overigens sinds mei van dit jaar eigendom van Chipshol, dus niet van de gemeente) krijgt twee aansluitingen op bestaande wegen: 1 op de Beechavenue en 1 op de vierbaans Aalsmeerderweg. De gemeente zorgt voor de verbreding van de Aalsmeerderweg.
Het bestemmingsplan is op 16 oktober voor 6 weken ter visie gelegd; dat betekent dat er nog tot en met 26 november formeel op kan worden gereageerd door belanghebbenden. Je zou altijd bij de gemeente kunnen navragen wat de mogelijkheden zijn. Ik geef je weinig kans: het bestemmingsplan is door de gemeenteraad vastgesteld, en dat betekent dat je alleen nog bij de Raad van State kunt protesteren. Dan zul je ook aannemelijk moeten kunnen maken waarom je niet eerder bezwaar hebt gemaakt, bijvoorbeeld toen het plan ter inzage lag voordat het door de raad werd vastgesteld.