Abbreviations, info, parkingspots and runway info
Moderator: gatso76
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
Voor starten niet. Voor landen wel. Volgens mij was de 09/27 in onderhoud namelijk?
Deze uitspraak is puur gebaseerd op wind hoor
Deze uitspraak is puur gebaseerd op wind hoor
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Key
- Site Admin
- Posts: 11246
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
Hallo Ab,polderbaan wrote:Ik zie op buienradar dat de ZW wind kracht 5 in de loop van de dag draait naar W kracht 5.
Blijft de Polderbaan in het algemeen bij zo'n westenwind in gebruik? Hetzij voor landen dan wel voor starten.
Wat het uiteindelijk wordt hangt af van vele factoren, waaronder baanbeschikbaarheid, het verkeersaanbod en met dwarswind ook zeker of de baan droog of nat is. Met een droge baan en echt westenwind is windkracht 5 geen probleem voor starten of landen Polderbaan, maar met een natte baan wordt dit minder fijn. (Met stevige ZW-wind uiteraard wel landen, niet starten).
Specifiek voor zaterdag 16/4 verwacht ik de Polderbaan de hele dag wel in gebruik, waarschijnlijk eerst landen en vanaf de namiddag starten. Meer bijzonderheden over morgen kunnen uiteraard beter in het dagtopic, als die er zijn.
Erik
What four words, Jimmy!?!
-
- Scramble Senior
- Posts: 332
- Joined: 12 Sep 2007, 11:36
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: yes
- Location: Vriescheloo (Oost Groningen)
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
Moi, Erik,Key wrote:Hallo Ab,polderbaan wrote:Ik zie op buienradar dat de ZW wind kracht 5 in de loop van de dag draait naar W kracht 5.
Blijft de Polderbaan in het algemeen bij zo'n westenwind in gebruik? Hetzij voor landen dan wel voor starten.
Wat het uiteindelijk wordt hangt af van vele factoren, waaronder baanbeschikbaarheid, het verkeersaanbod en met dwarswind ook zeker of de baan droog of nat is. Met een droge baan en echt westenwind is windkracht 5 geen probleem voor starten of landen Polderbaan, maar met een natte baan wordt dit minder fijn. (Met stevige ZW-wind uiteraard wel landen, niet starten).
Specifiek voor zaterdag 16/4 verwacht ik de Polderbaan de hele dag wel in gebruik, waarschijnlijk eerst landen en vanaf de namiddag starten. Meer bijzonderheden over morgen kunnen uiteraard beter in het dagtopic, als die er zijn.
Erik
ziet er goed uit. Ben inmiddels in Leiden op familiebezoek dit weekend, dus uitgelezen kans om wat plaatjes te schieten morgen.
Dank voor de info!
Groeten van Ab.
- EHAM
- Scramble Master
- Posts: 3415
- Joined: 30 Apr 2005, 21:32
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Joost de Wit
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
Klopt dit schema nog steeds? Ik heb het idee dat de inboundpiek de laatste tijd soms zelfs al om 1740LT begint.Key wrote:Summer peak planning schedule 2016 is here, as of 31 March. This is the basis for '2+1 runway use'.
1620 – 1720 LT
1820 – 2000 LT
inbound - outbound
This is the leading time frame, variations may and will occur (also in 2+1).
Erik
- Key
- Site Admin
- Posts: 11246
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
Hoi Joost,
Jawel, en het antwoord staat onderaan je citaat. Dit wordt meer regel dan uitzondering want het verkeer groeit in ongekend tempo. Er is bijna geen off-piek meer inmiddels.
Erik
Jawel, en het antwoord staat onderaan je citaat. Dit wordt meer regel dan uitzondering want het verkeer groeit in ongekend tempo. Er is bijna geen off-piek meer inmiddels.
Erik
What four words, Jimmy!?!
- Key
- Site Admin
- Posts: 11246
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
The officials have responded to Joost's observation.
Change below underlined.
Change below underlined.
ErikSummer peak planning schedule 2016 is here, as of 31 March. This is the basis for '2+1 runway use'.
There are at least four moments a day where '2+2' may be applied though: around 07:20, 11:00, 13:00 and 15:00LT.
0700 – 0720 LT
0720 – 0920 LT
0920 – 1100 LT
1100 – 1140 LT
1140 – 1300 LT
1300 – 1340 LT
1420 – 1500 LT
1500 – 1600 LT
1620 – 1720 LT
1740 – 2000 LT
2020 – 2200 LT
inbound - outbound
This is the leading time frame, variations may and will occur (also in 2+1).
What four words, Jimmy!?!
- Key
- Site Admin
- Posts: 11246
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
The weight restriction of 450000 kg for take-off 09 has been lifted per 25 April, the tunnel roof has been strengthened. This means departing A380s will no longer be assigned different runways for this reason.
Erik
Erik
What four words, Jimmy!?!
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
the above mentioned also applies to 747-800.
- Key
- Site Admin
- Posts: 11246
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
There has however never been a runway use restriction for B748 at Schiphol...
What four words, Jimmy!?!
- Alpha4Delta
- Scramble Junior
- Posts: 236
- Joined: 01 Dec 2009, 00:53
- Type of spotter: Filmer, photographer
- Subscriber Scramble: Alpha4Delta
- Location: Amstelveen
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
Vanaf maandag 6 juni 07:00 tot maandag 13 juni 06:00 lokale tijd is de Aalsmeerbaan (18L/36R) buiten gebruik voor het vliegverkeer.
A0729/16 - RWY 18L/36R CLOSED. 06 JUN 05:00 2016 UNTIL 13 JUN 04:00 2016. CREATED: 31 MAY
08:09 2016
A0729/16 - RWY 18L/36R CLOSED. 06 JUN 05:00 2016 UNTIL 13 JUN 04:00 2016. CREATED: 31 MAY
08:09 2016
-
- Scramble Addict
- Posts: 1118
- Joined: 13 Mar 2006, 16:43
- Type of spotter: S3
- Subscriber Scramble: Numbercruncher
- Location: AMS/EHAM
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
Hiya!
Is het misschien mogelijk weer een 'concise' subject te maken met 'tijdloze' informatie, en die te 'pinnen' in plaats van dit ? De maps van pagina 1 zijn inmiddels verouderd, en volgens mij stonden er ook ergens nieuwe, maar om nu 21(!) pagina's met ieder 15 posts door te lopen om die informatie terug te vinden...
Het is uiteraard maar een suggestie...
Grtz,
Robert W
Is het misschien mogelijk weer een 'concise' subject te maken met 'tijdloze' informatie, en die te 'pinnen' in plaats van dit ? De maps van pagina 1 zijn inmiddels verouderd, en volgens mij stonden er ook ergens nieuwe, maar om nu 21(!) pagina's met ieder 15 posts door te lopen om die informatie terug te vinden...
Het is uiteraard maar een suggestie...
Grtz,
Robert W
"In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move."
Douglas Adams
Douglas Adams
- Key
- Site Admin
- Posts: 11246
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
Pleister voor korte termijn: zie de airfield guide voor de kaarten... Goede suggestie, lijkt mij. (edit) de bovenstaande suggestie bedoel ik dus, niet die van mij hier.
Erik
Erik
What four words, Jimmy!?!
-
- Scramble Rookie
- Posts: 75
- Joined: 02 Mar 2014, 20:05
- Type of spotter: MIL
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
Which runway is usually used by the military aircraft?
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
As most of them park at East they often use 04/22 but that depends on a lot of factors so don't take that as set thingSPOTTERTOMCOOL wrote:Which runway is usually used by the military aircraft?
-
- Scramble Senior
- Posts: 332
- Joined: 12 Sep 2007, 11:36
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: yes
- Location: Vriescheloo (Oost Groningen)
gebruik 18r
Goedenavond,
De afgelopen 3 dagen regelmatig naar baangebruik gekeken maar op FR24 en de website van lvnl gezien dat 18r niet in gebruik was, ook niet als 18c wel actief was.
Is daar een reden voor of gewoon toeval?
Groeten van Ab Gobets.
De afgelopen 3 dagen regelmatig naar baangebruik gekeken maar op FR24 en de website van lvnl gezien dat 18r niet in gebruik was, ook niet als 18c wel actief was.
Is daar een reden voor of gewoon toeval?
Groeten van Ab Gobets.