De BFE wordt de vervangende kist met de genoemde geplande vertrektijd. De BFR heeft een motorprobleem.patric wrote:op fr 24 zie ik de ph-bfr , (kl661) naar housten halverwege de noordzee omdraaien vliegt nu richting baan 27
volgens schiphol.nl zou deze vlucht vertraagd zijn tot 14.30 en zou de ph-bfe vliegen
iemand enig idee ??
Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
EZY94CX is returning to Schiphol.
Squawk 7700.
Does anyone know what is going on?
Squawk 7700.
Does anyone know what is going on?
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Mentioned loss of Oil pressure during cruise, but I do not know which system. (Hydraulic, engine etc. etc.)Edsard wrote:EZY94CX is returning to Schiphol.
Squawk 7700.
Does anyone know what is going on?
EDIT: http://nos.nl/artikel/2123740-vliegtuig ... iphol.html
So I asume Engine Oil Pressure was lost.
Last edited by joost on 07 Aug 2016, 12:02, edited 1 time in total.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Thanks for the quick resonse !joost wrote:Mentioned loss of Oil pressure during cruise, but I do not know which system. (Hydraulic, engine etc. etc.)
That would explain te lower altitude.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
KL1147 PH-BXV B738 zou naar oslo gaan vertrekken maar brak de start op de Polderbaan af. Heeft lang stilgestaan op een taxibaan naast de baan met brandweer erbij en rijdt nu terug naar de gate.
RVG
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22176
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
This incident did not really make for "national news"...
http://avherald.com/h?article=49d16bda&opt=1
http://avherald.com/h?article=49d16bda&opt=1
Incident: Emirates A388 at Amsterdam on Aug 25th 2016, nose wheel steering problem
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
PH-OYI TUI keert terug naar AMS. Boven Glasgow retour gegaan. Gaat om vlucht OR395 naar YYZ
Eric
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Overweight, high speed landing.E-R-I-C wrote:PH-OYI TUI keert terug naar AMS. Boven Glasgow retour gegaan. Gaat om vlucht OR395 naar YYZ
Edit: De brandweer er alsnog bij voor hete remmen.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Vanavond problemen voor een Centurion / Skylease Cargo B747-400F N903AR. Brandje in de APU, inmiddels geblust door de brandweer.
RVG
-
- Posts: 11
- Joined: 26 Nov 2013, 19:05
- Subscriber Scramble: ruud.leeuw
747 N903AR apu brand op S-ramp
Boeing 747 N903AR suffered a spectacular apu fire tonight on Amsterdam's S-ramp.
The Centurion/Skylease flight KYE4852 had arrived earlier today (24.1319CEST ex/ MIA, by FlightAware) and probably was preparing for departure, as KYE4851, to MIA.
Schiphol's firefighting services appeared on the scene en masse and seems to have had things control quite rapidly.
This was around 22:30lt.
The Centurion/Skylease flight KYE4852 had arrived earlier today (24.1319CEST ex/ MIA, by FlightAware) and probably was preparing for departure, as KYE4851, to MIA.
Schiphol's firefighting services appeared on the scene en masse and seems to have had things control quite rapidly.
This was around 22:30lt.
-
- Scramble Senior
- Posts: 332
- Joined: 12 Sep 2007, 11:36
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: yes
- Location: Vriescheloo (Oost Groningen)
Re: 747 N903AR apu brand op S-ramp
propliner55 wrote:Boeing 747 N903AR suffered a spectacular apu fire tonight on Amsterdam's S-ramp.
The Centurion/Skylease flight KYE4852 had arrived earlier today (24.1319CEST ex/ MIA, by FlightAware) and probably was preparing for departure, as KYE4851, to MIA.
Schiphol's firefighting services appeared on the scene en masse and seems to have had things control quite rapidly.
This was around 22:30lt.
Niet de eerste keer ?
Zie https://www.flickr.com/photos/ewertonhe ... 834937229/
Groeten van Ab Gobets.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Pikte wat comms op de 131.975, Er gaat een kist terugkeren naar Schiphol.
Daarnaast wat comms op de 123.700 waarvan ik het vermoeden krijg dat men vermoedelijk een klapband o.i.d. tijdens take off hebben gehad.
Andere kist melde meen ik ook dat er debris lag op de baan.
Callsign en betrokken kist is mij vooralsnog onduidelijk.
EDIT: vermoedelijk KL25N/ PH-EZM nu op de 126.680
EDIT2: kan natuurlijk ook een birdhit zijn geweest op het landingsgestel. Wat ik begreep is dat men het gear niet heeft ingetrokken.
Daarnaast wat comms op de 123.700 waarvan ik het vermoeden krijg dat men vermoedelijk een klapband o.i.d. tijdens take off hebben gehad.
Andere kist melde meen ik ook dat er debris lag op de baan.
Callsign en betrokken kist is mij vooralsnog onduidelijk.
EDIT: vermoedelijk KL25N/ PH-EZM nu op de 126.680
EDIT2: kan natuurlijk ook een birdhit zijn geweest op het landingsgestel. Wat ik begreep is dat men het gear niet heeft ingetrokken.
Last edited by joost on 29 Aug 2016, 14:59, edited 2 times in total.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Yep de EZM.joost wrote:Pikte wat comms op de 131.975, Er gaat een kist terugkeren naar Schiphol.
Daarnaast wat comms op de 123.700 waarvan ik het vermoeden krijg dat men vermoedelijk een klapband o.i.d. tijdens take off hebben gehad.
Andere kist melde meen ik ook dat er debris lag op de baan.
Callsign en betrokken kist is mij vooralsnog onduidelijk.
EDIT: vermoedelijk KL25N/ PH-EZM
http://www.wildlife-photos.net, planepix.nl and aviationpix.nl
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Lijkt op een vermoedelijke birdhit op het neuswiel.