Welke vlucht zit je?ArkeFly wrote:Sensatie is wel het laatste dat ik zoek. Een heldere verklaring was ik naar op zoek en die heb ik nu gekregen. Bedankt hiervoor! In ons geval is de terugvlucht meer dan 5 uur vervroegd en de heenvlucht is hetzelfde gebleven. Verder geen big issue, maar gewoon jammer.
Nogmaals bedankt voor je antwoord!
TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
OR455, 7-10 en OR456, 21-10
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Is deze actie ook toegepast bij de andere operators die veel in de nachtelijke uren vliegen, zoals HV, CND, KL, DL?B767-300ER wrote:ArkeFly wrote:
De beperkingen zijn niet, zoals jij stelt, opgelegd door Schiphol, maar door Slotcoordinatie. Dat is de organisatie die de start en landingsrechten van de grote Nederlandse velden toewijst, verstrekt (en, zoals in dit geval) weer intrekt.
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 583
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Hoe lang blijven de OM-HEX en de OK-TSO nog ??
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Geen idee.MTOW wrote:Is deze actie ook toegepast bij de andere operators die veel in de nachtelijke uren vliegen, zoals HV, CND, KL, DL?B767-300ER wrote:ArkeFly wrote:
De beperkingen zijn niet, zoals jij stelt, opgelegd door Schiphol, maar door Slotcoordinatie. Dat is de organisatie die de start en landingsrechten van de grote Nederlandse velden toewijst, verstrekt (en, zoals in dit geval) weer intrekt.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Dit hele gebeuren duurt tot de start van het winterseizoen. Dat is rond 30 oktober. Tot die tijd veel inhuur, of deze machines ook tot die tijd blijven is mij vooralsnog onbekend.robin27198 wrote:Hoe lang blijven de OM-HEX en de OK-TSO nog ??
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Niels,
Dan zou het toch bekend moeten zijn qua tijdn, of mis ik iets in dit verhaal ?
Grts, Chris.
De slots worden toch ruim van te voren in- cq toegedeeld, of is dat systeem veranderd ?B767-300ER wrote:De beperkingen zijn niet, zoals jij stelt, opgelegd door Schiphol, maar door Slotcoordinatie. Dat is de organisatie die de start en landingsrechten van de grote Nederlandse velden toewijst, verstrekt (en, zoals in dit geval) weer intrekt.
Dan zou het toch bekend moeten zijn qua tijdn, of mis ik iets in dit verhaal ?
Grts, Chris.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Klopt. Systeem is hetzelfde.cHabu wrote:Niels,
De slots worden toch ruim van te voren in- cq toegedeeld, of is dat systeem veranderd ?B767-300ER wrote:De beperkingen zijn niet, zoals jij stelt, opgelegd door Schiphol, maar door Slotcoordinatie. Dat is de organisatie die de start en landingsrechten van de grote Nederlandse velden toewijst, verstrekt (en, zoals in dit geval) weer intrekt.
Dan zou het toch bekend moeten zijn qua tijdn, of mis ik iets in dit verhaal ?
Grts, Chris.
Maar als je slots denkt te hebben en Slotcoordinatie ziet dat op het laatste moment anders dan heeft men een acuut probleem, zoals TUI nu.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Het lijkt mij gewoon dat TUI te veel nachtslots heeft verbruikt, neem aan door vertragingen en dus moet er wat geschoven worden om niet over het maxB767-300ER wrote:Klopt. Systeem is hetzelfde.cHabu wrote:Niels,
De slots worden toch ruim van te voren in- cq toegedeeld, of is dat systeem veranderd ?B767-300ER wrote:De beperkingen zijn niet, zoals jij stelt, opgelegd door Schiphol, maar door Slotcoordinatie. Dat is de organisatie die de start en landingsrechten van de grote Nederlandse velden toewijst, verstrekt (en, zoals in dit geval) weer intrekt.
Dan zou het toch bekend moeten zijn qua tijdn, of mis ik iets in dit verhaal ?
Grts, Chris.
Maar als je slots denkt te hebben en Slotcoordinatie ziet dat op het laatste moment anders dan heeft men een acuut probleem, zoals TUI nu.
aantal nachtslots heen te komen. Maar dit is puur een aanname.
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Klopt. Puur een aanname. Men heeft wel wat vertragingen gehad. Dat klopt. Maar niet zoveel dat men anderhalve maand geen slots meer heeft na 2300.
Plus, een vertraging op een vlucht die al na 2300 zou binnenkomen, kost je geen slot. Meeste TUI machines op europa zijn al gewcheduled na 2300. Dan maakt een vertraging niets uit.
Rechtszaak loopt
Plus, een vertraging op een vlucht die al na 2300 zou binnenkomen, kost je geen slot. Meeste TUI machines op europa zijn al gewcheduled na 2300. Dan maakt een vertraging niets uit.
Rechtszaak loopt
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Zelfde verhaal als een paar jaar geleden bij Dutchbird. Die kregen te weinig nachtslots en Kl,hv en toen nog Mp hadden er te veel. Blijkbaar heeft de Kl groep veel macht ( of moet ik AF zeggen) hoop dat ze de rechtzaak winnen!!!!
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Ah, fijn dat je een open mind houdt over de reden, oorzaak, daders, verantwoordelijken...jet380 wrote:Zelfde verhaal als een paar jaar geleden bij Dutchbird. Die kregen te weinig nachtslots en Kl,hv en toen nog Mp hadden er te veel. Blijkbaar heeft de Kl groep veel macht ( of moet ik AF zeggen) hoop dat ze de rechtzaak winnen!!!!
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Dat zijn redelijk wat aannames in 1 post. Er zal vast een reden zijn waarom Tui nu ineens Nachtslots te kort. Maar deze, met de argumentatie, heb ik nog nergens kunnen lezen. Mocht het inderdaad onder de rechter komen dan zullen de details tzt wel bekend worden.
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Hahaha!pjotrtje wrote:Ah, fijn dat je een open mind houdt over de reden, oorzaak, daders, verantwoordelijken...jet380 wrote:Zelfde verhaal als een paar jaar geleden bij Dutchbird. Die kregen te weinig nachtslots en Kl,hv en toen nog Mp hadden er te veel. Blijkbaar heeft de Kl groep veel macht ( of moet ik AF zeggen) hoop dat ze de rechtzaak winnen!!!!
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Dank dat je zo open minder bent en gelijk een conclusie trekt. Het was mij alleen opgevallen dat zo iets eerder gebeurt is. Dat ik hiermee hooguit iets suggereer oké snap ik. Ik ben alleen verantwoordelijk voor wat ik zeg/ schrijf. Niet voor hoe een ander het opvat.