KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ter info, interne KLM info-site:
Afgelopen zondag heeft www.luchtvaartnieuws.nl een artikel geplaatst over het feit dat de KLM blijft investeren in de Airbus vloot; http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot
In het betreffende artikel staat het volgende: "Dit jaar verlaten nog eens twee A330-200’s de vloot", zegt Elbers. Dit is niet juist weergegeven door de journalist. Er is geen verandering in de vlootplanning dit jaar en houden dus dezelfde hoeveelheid A330's als nu.
Afgelopen zondag heeft www.luchtvaartnieuws.nl een artikel geplaatst over het feit dat de KLM blijft investeren in de Airbus vloot; http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot
In het betreffende artikel staat het volgende: "Dit jaar verlaten nog eens twee A330-200’s de vloot", zegt Elbers. Dit is niet juist weergegeven door de journalist. Er is geen verandering in de vlootplanning dit jaar en houden dus dezelfde hoeveelheid A330's als nu.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is er toevallig al bekend wanneer BFD richting haar laatste rustplaats vertrekt?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens iemand in de Farewell KLM Boeing 747 facebook pagina vertrekt ze op 06-02 naar MHVTr4il wrote:Is er toevallig al bekend wanneer BFD richting haar laatste rustplaats vertrekt?
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16540
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wasn't me, maar ben het er wel mee eens. Via Chicago. Vertrek rond een uur of 9.Biem wrote:Volgens iemand in de Farewell KLM Boeing 747 facebook pagina vertrekt ze op 06-02 naar MHVTr4il wrote:Is er toevallig al bekend wanneer BFD richting haar laatste rustplaats vertrekt?
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gelukkig maar, zit ik geen onzin te verkondigen Bedankt voor de aanvulling!Bennie wrote:Wasn't me, maar ben het er wel mee eens. Via Chicago. Vertrek rond een uur of 9.Biem wrote:Volgens iemand in de Farewell KLM Boeing 747 facebook pagina vertrekt ze op 06-02 naar MHVTr4il wrote:Is er toevallig al bekend wanneer BFD richting haar laatste rustplaats vertrekt?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kijk eens aan, goed nieuws!poereng wrote:Er is geen verandering in de vlootplanning dit jaar en houden dus dezelfde hoeveelheid A330's als nu.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BVS delivery at PAE on 22 feb. 23 feb on Spl
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Bedankt!Bennie wrote:Wasn't me, maar ben het er wel mee eens. Via Chicago. Vertrek rond een uur of 9.Biem wrote:Volgens iemand in de Farewell KLM Boeing 747 facebook pagina vertrekt ze op 06-02 naar MHVTr4il wrote:Is er toevallig al bekend wanneer BFD richting haar laatste rustplaats vertrekt?
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hmm, da's niet helemaal hoe het verhaal in elkaar steekt. Pieter Elbers heeft in het interview aangegeven dat er twee A330's de vloot zouden verlaten. Pas na publicatie is hij er intern op gewezen dat de plannen waren gewijzigd. Daarop is het artikel online aangepast, maar voor print was het te laat. Die 'fout' lag dus geenszins bij de journalist van dienst, maar was een foutieve uitspraak van Elbers. at kan gebeuren, maar bovenstaande interne mededeling klopt dus niet.poereng wrote:Ter info, interne KLM info-site:
Afgelopen zondag heeft http://www.luchtvaartnieuws.nl een artikel geplaatst over het feit dat de KLM blijft investeren in de Airbus vloot; http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot
In het betreffende artikel staat het volgende: "Dit jaar verlaten nog eens twee A330-200’s de vloot", zegt Elbers. Dit is niet juist weergegeven door de journalist. Er is geen verandering in de vlootplanning dit jaar en houden dus dezelfde hoeveelheid A330's als nu.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Op zich wel een nieuwsbericht waard.
LVN dat geen fout maakt
Meestal barst het van de fouten op deze "kwaliteits"website (en in de gedrukte versie).
Goed dat je het aanstipt dat het deze keer een keer niet aan LVN ligt Klinkt overigens ook erg geloofwaardig.
Feit blijft: Er gaan dit jaar geen A330's uit bij KLM.
LVN dat geen fout maakt
Meestal barst het van de fouten op deze "kwaliteits"website (en in de gedrukte versie).
Goed dat je het aanstipt dat het deze keer een keer niet aan LVN ligt Klinkt overigens ook erg geloofwaardig.
Feit blijft: Er gaan dit jaar geen A330's uit bij KLM.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De PH-BFL is gisteren ruim een uur na vertrek uit Willemstad richting Amsterdam op het vertrekpunt teruggekeerd. De pech achtervolgt haar wel. Ook de BFW heeft trouwens een probleem, ze is gisteravond niet volgens schema vertrokken uit Los Angeles.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16540
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Birdstrike at take-off (after V1, ofcourse...).Inkjet wrote:De PH-BFL is gisteren ruim een uur na vertrek uit Willemstad richting Amsterdam op het vertrekpunt teruggekeerd. De pech achtervolgt haar wel.
Teruggekeerd na fuel jettison. Nu 30 uur vertraagd in afwachting van onderdelen voor noodzakelijke reparatie.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Daar kan de kist weinig aan doen. De -BFW heeft ook een probleem, is gisteren niet uit LAX vertrokken.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Jammer, geen BAtje (=doorvliegen). Just kidding..
Even afgezien van dit overmacht geval, heeft KL met het ouder worden van de -400s tegenwoordig er altijd eentje reserve staan? Zou logistiek toch niet zo moeilijk moeten zijn bij een langzaam krimpende vloot.
Even afgezien van dit overmacht geval, heeft KL met het ouder worden van de -400s tegenwoordig er altijd eentje reserve staan? Zou logistiek toch niet zo moeilijk moeten zijn bij een langzaam krimpende vloot.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nope, al zit de 744 FullPax ruimer in het schema als de combi's.
Dit is inderdaad domme pech. Maar de reputatie van de BFL is niet al te best. Er is ooit een hele facebook community (of was het Hyves) opgericht op Curacao door passagiers over dit toestel. Google maar eens op "KLM City of Lima"
Problemen waren toen in 2009 na een brand aan boord en een terugkeer en een uitwijk in Puerto Rico.
Ach. Zo hebben alle maatschappijen wel een maandagmorgen exemplaar.
TUI had de PHAHY en nu de PHTFF
MP had de PH-MCH
Transavia....?
Dit is inderdaad domme pech. Maar de reputatie van de BFL is niet al te best. Er is ooit een hele facebook community (of was het Hyves) opgericht op Curacao door passagiers over dit toestel. Google maar eens op "KLM City of Lima"
Problemen waren toen in 2009 na een brand aan boord en een terugkeer en een uitwijk in Puerto Rico.
Ach. Zo hebben alle maatschappijen wel een maandagmorgen exemplaar.
TUI had de PHAHY en nu de PHTFF
MP had de PH-MCH
Transavia....?