KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 745
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een paar items mbt de PH-BFL..
KLM B744 near Cairo on Jan 16th 2017, loose part on wing (Published on 17.01.2017)
A KLM Boeing 747-400, registration PH-BFL performing flight KL-565 from Amsterdam (Netherlands) to Nairobi (Kenya) with 376 people on board, was enroute at FL370 about 180nm southwest of Cairo...
PH-BFL
KLM B744 near Amsterdam on Jan 15th 2017, cargo smoke indication (Published on 15.01.2017)
A KLM Boeing 747-400, registration PH-BFL performing flight KL-714 (dep Jan 14th) from Paramaribo (Suriname) to Amsterdam (Netherlands) with 428 people on board, was descending through FL250 towards...
PH-BFL
KLM B744 at Amsterdam on Jan 7th 2016, bird strike (Published on 27.01.2016)
A KLM Boeing 747-400, registration PH-BFL performing flight KL-691 from Amsterdam (Netherlands) to Toronto,ON (Canada), was in the initial climb out of Amsterdam's runway 24 when the crew reported,...
KLM B744 near Cairo on Jan 16th 2017, loose part on wing (Published on 17.01.2017)
A KLM Boeing 747-400, registration PH-BFL performing flight KL-565 from Amsterdam (Netherlands) to Nairobi (Kenya) with 376 people on board, was enroute at FL370 about 180nm southwest of Cairo...
PH-BFL
KLM B744 near Amsterdam on Jan 15th 2017, cargo smoke indication (Published on 15.01.2017)
A KLM Boeing 747-400, registration PH-BFL performing flight KL-714 (dep Jan 14th) from Paramaribo (Suriname) to Amsterdam (Netherlands) with 428 people on board, was descending through FL250 towards...
PH-BFL
KLM B744 at Amsterdam on Jan 7th 2016, bird strike (Published on 27.01.2016)
A KLM Boeing 747-400, registration PH-BFL performing flight KL-691 from Amsterdam (Netherlands) to Toronto,ON (Canada), was in the initial climb out of Amsterdam's runway 24 when the crew reported,...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Elk type vliegtuig in de vloot heeft zo zijn zorgenkindjes
Bij de 787 is het de BHF.
Bij de 787 is het de BHF.
- Arne787
- Scramble Rookie
- Posts: 85
- Joined: 05 May 2014, 14:38
- Type of spotter: Photograph it to see it
- Location: Bodegraven, NL
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFW is onderweg vanuit LAX
Loving Airports, Loving Planes
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 745
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat zijn zo de mankementen van de BHF?klmer wrote:Elk type vliegtuig in de vloot heeft zo zijn zorgenkindjes
Bij de 787 is het de BHF.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat was het probleem met de BFW?Arne787 wrote:PH-BFW is onderweg vanuit LAX
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
7 Nieuwe fanblades voor BFL, maar nog steeds vibratie bij het proefdraaien. Nu dus maar even wachten op een nieuwe motor. Iemand enig idee hoe KL denkt die motor daar af te leveren? Combi sturen? Vrachtbak stukje om laten vliegen?
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 745
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een andere optie is een 5th pod operation, ik weet alleen niet of de 744 van de KLM hier geschikt voor is, Qantas heeft dit wel eens toegepast op hun 744.
https://www.flightradar24.com/blog/how- ... -of-a-747/
https://www.flightradar24.com/blog/how- ... -of-a-747/
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Stomme vraag. Mag ie niet gewoon op 3 motoren terugvliegen? Zoals BA vanuit ik meen LAX?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Da's wat anders, die vertrok op 4 motoren en vloog met een inop verder ipv terug te keren...
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De PH-BFB vertrekt op dit moment als KL9865 naar Curaçao.76-er wrote:7 Nieuwe fanblades voor BFL, maar nog steeds vibratie bij het proefdraaien. Nu dus maar even wachten op een nieuwe motor. Iemand enig idee hoe KL denkt die motor daar af te leveren? Combi sturen? Vrachtbak stukje om laten vliegen?
Geen combi, maar zal vast de benodigde onderdelen aan boord hebben.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En om de gestrande passagiers mee terug te nemen lijkt meFredvZ wrote:De PH-BFB vertrekt op dit moment als KL9865 naar Curaçao.76-er wrote:7 Nieuwe fanblades voor BFL, maar nog steeds vibratie bij het proefdraaien. Nu dus maar even wachten op een nieuwe motor. Iemand enig idee hoe KL denkt die motor daar af te leveren? Combi sturen? Vrachtbak stukje om laten vliegen?
Geen combi, maar zal vast de benodigde onderdelen aan boord hebben.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 745
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Je kan het antwoord googlen, er gaan wat theorien rond op internet of dit wel of niet mogelijk is mits het toestel licht genoeg is... Het lijkt me niet wenselijk om met een 747 een 3 engine take off te maken en dan nog een motor te verliezen door een storing of wederom een vogel.787-8 wrote:Stomme vraag. Mag ie niet gewoon op 3 motoren terugvliegen? Zoals BA vanuit ik meen LAX?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vast ook een aantal technici met instrumenten om ze te helpen monteren?Biem wrote:
En om de gestrande passagiers mee terug te nemen lijkt me
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In het verleden ook wel eens geweest, een KLM 747 met 5 motorenpatrick@tediek.com wrote:Een andere optie is een 5th pod operation, ik weet alleen niet of de 744 van de KLM hier geschikt voor is, Qantas heeft dit wel eens toegepast op hun 744.
https://www.flightradar24.com/blog/how- ... -of-a-747/
Rgds,Martin.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22164
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hadden kennelijk alleen de vroege versies...YS11 wrote:In het verleden ook wel eens geweest, een KLM 747 met 5 motorenpatrick@tediek.com wrote:Een andere optie is een 5th pod operation, ik weet alleen niet of de 744 van de KLM hier geschikt voor is, Qantas heeft dit wel eens toegepast op hun 744.
https://www.flightradar24.com/blog/how- ... -of-a-747/
Foto's op
http://klmhistorie.forum2go.nl/5th-pod- ... 7-t96.html
November 2024 update at FokkerNews.nl....