De PH-HZL in ieder geval; wordt nu gespoten in nieuwe kleuren. Wordt bij terugkomst voorzien van Sun Country stickers en gaat op 2/12 richting de States voor de winterlease.vrieswj wrote:Iemand enig idee welke kisten worden opgespoten naar de nieuwe kleuren aankomende winter?
Transavia praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2947
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2947
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
PH-HZL B737-800 ferried BTS-AMS as HV058 30/11/2016 after repaint into new colours; Sun Country titles applied and ferried AMS-KEF-MSP as HV051 2/12/2016 on lease.
PH-HZO B737-800 Sun Country titles applied and ferried AMS-KEF-MSP 8/12/2016 as HV051 on lease.
PH-HZO B737-800 Sun Country titles applied and ferried AMS-KEF-MSP 8/12/2016 as HV051 on lease.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Vooralsnog de vlootplannen voor 2017:
- HZV komt terug van trans France
- HSD en HSE (nieuwste non-BSI machines) naar de KLM
- 5 nieuwe machines uit Seattle (gekocht ipv geleased)
- zoektocht naar 4 lease-ins voor de zomer
- uitfasering HSW en HZV in najaar
Frank
- HZV komt terug van trans France
- HSD en HSE (nieuwste non-BSI machines) naar de KLM
- 5 nieuwe machines uit Seattle (gekocht ipv geleased)
- zoektocht naar 4 lease-ins voor de zomer
- uitfasering HSW en HZV in najaar
Frank
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Kun je uitleggen wat je bedoelt met non-BSI machines?HV757 wrote:Vooralsnog de vlootplannen voor 2017:
- HSD en HSE (nieuwste non-BSI machines) naar de KLM
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Kisten zonder Boeing Sky Interior. Die zijn niet meer leverbaar, KLM wil graag vlootuitbreiding én de uniformiteit behouden, zodoende deze oplossing.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Aha vandaar. Vind het al opvallend dat HV vijf nieuwe kisten koopt en KLM gebruikte overneemt. Krijgen ze een andere registratie, zoals PH-BCx?Dutchbird wrote:Kisten zonder Boeing Sky Interior. Die zijn niet meer leverbaar, KLM wil graag vlootuitbreiding én de uniformiteit behouden, zodoende deze oplossing.
Nog een vraagje. Je schrijft dat PH-HSW wordt uitgefaseerd, maar de HZW is twee keer zo oud. Ligt die niet meer voor de hand?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Nederlands geregistreerde kisten behouden hun registratie gedurende hun 'levensfase in NL' (behoudens enkele uitzonderingen...) dus de kisten zullen geen nieuwe regi krijgen.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Wellicht dat de operationele kosten (bv lease) van de HSW een stuk hoger ligt dan de HZW?Inkjet wrote:Je schrijft dat PH-HSW wordt uitgefaseerd, maar de HZW is twee keer zo oud. Ligt die niet meer voor de hand?
Wellicht dat de HZW een lopend contract heeft wat langer duurt dan dst van de HSW.
Wellicht dat de HSW anders is geonfigureerd voor de bemanning etc.
Etc.
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2947
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Helemaal correct. Uitfasering HSW gepland voor november 2017.787-8 wrote:Wellicht dat de operationele kosten (bv lease) van de HSW een stuk hoger ligt dan de HZW?Inkjet wrote:Je schrijft dat PH-HSW wordt uitgefaseerd, maar de HZW is twee keer zo oud. Ligt die niet meer voor de hand?
Wellicht dat de HZW een lopend contract heeft wat langer duurt dan dst van de HSW.
Wellicht dat de HSW anders is geonfigureerd voor de bemanning etc.
Etc.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Dank, ik was de mogelijke lease condities 'even' vergeten.787-8 wrote:Wellicht dat de operationele kosten (bv lease) van de HSW een stuk hoger ligt dan de HZW?Inkjet wrote:Je schrijft dat PH-HSW wordt uitgefaseerd, maar de HZW is twee keer zo oud. Ligt die niet meer voor de hand?
Wellicht dat de HZW een lopend contract heeft wat langer duurt dan dst van de HSW.
Wellicht dat de HSW anders is geonfigureerd voor de bemanning etc.
Etc.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
PH-HXE, is terug van weg geweest, na gebaseerd te zijn op MUC (10/1/17,gez. SPL)
Rgds,Martin.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Vandaag heeft PH-HZV voor het eerst weer gevlogen voor HV. Het toestel is terug van de Franse collega's. De afgelopen weken stond het toestel op NWI.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... en-vliegen
Het lijkt er op dat Transavia aan het kraken is....Veel concurrentie van EZY,VLG en RYR en vluchten worden overgeheveld naar KLM.
Is dit een sterfhuiscontructie voor Transavia aan het worden?
Het lijkt er op dat Transavia aan het kraken is....Veel concurrentie van EZY,VLG en RYR en vluchten worden overgeheveld naar KLM.
Is dit een sterfhuiscontructie voor Transavia aan het worden?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Yup, history repeats itself. Eerst MP, nu HV. KLM koopt tijd.nick777 wrote:
Is dit een sterfhuiscontructie voor Transavia aan het worden?
http://www.telegraaf.nl/dft/27523063/__ ... via__.html
-
- Scramble Master
- Posts: 12578
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Hello
Ik hoorde (niet 100% zeker hiervan) dat HV ook langzaam aan stopt met het aanbieden van AdHoc charters. En hetgeen ik zie (3 kisten in de buurt van RWY27 die niks doen) kan dit alleen maar bevestigen.
Mvg.
Ik hoorde (niet 100% zeker hiervan) dat HV ook langzaam aan stopt met het aanbieden van AdHoc charters. En hetgeen ik zie (3 kisten in de buurt van RWY27 die niks doen) kan dit alleen maar bevestigen.
Mvg.
All my posted timings are local !