KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Miguel van der Loos
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1103
Joined: 19 Oct 2007, 20:46
Subscriber Scramble: Miguel van der Loos
Location: Hendrik-ido-Ambacht

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Miguel van der Loos »

Biem wrote:
Miguel van der Loos wrote:
Miguel van der Loos wrote:Hallo,

de PH-BFD is nu zichtbaar op KORD (FR24)
Hij staat op het punt te taxien.
Te volgen op http://www.liveatc.net/search/?icao=ord
Callsign is KL 9865

Miguel
En is net vertrokken (18.26 UTC)
Nog even flink op hoogte, zit nu op 43,000 ft. kan ook makkelijk met een lege kist natuurlijk
Hij zit nu op 45,000 ft ten oosten van Las Vegas, nog 45 minuten te gaan naar zijn "final destination".

Miguel
Miguel van der Loos
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1103
Joined: 19 Oct 2007, 20:46
Subscriber Scramble: Miguel van der Loos
Location: Hendrik-ido-Ambacht

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Miguel van der Loos »

De PH-BFD is net geland op MHV (23.18)

Grt.
Miguel
Tr4il
Posts: 6
Joined: 26 Sep 2016, 08:46

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Tr4il »

Miguel van der Loos wrote:De PH-BFD is net geland op MHV (23.18)

Grt.
Miguel
Zonde, weer zo'n mooie dame verdwenen uit de vloot.
Weet iemand het totaal aan uren/cycles van BFD?
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

SkyPlane wrote:
Biem wrote:
Silvester wrote:
Verder staat de Skyteam 77W BVD AOG in Taipei
De BVD had wel al de vlucht naar Manilla gedaan toch? Bedankt
Krijgt een motorwissel
De BVD is weer onderweg naar AMS als KL808D
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16540
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

Miguel van der Loos wrote:
Miguel van der Loos wrote:Hallo,

Nog even flink op hoogte, zit nu op 43,000 ft. kan ook makkelijk met een lege kist natuurlijk
Hij zit nu op 45,000 ft ten oosten van Las Vegas, nog 45 minuten te gaan naar zijn "final destination".

Miguel
FL450? Maximum operation altitude is 45,100ft... Denk dat de mannen zich een keertje astronaut wilden wanen... :wink:
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
User avatar
E-R-I-C
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3818
Joined: 27 Aug 2004, 13:24

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by E-R-I-C »

Tr4il wrote:
Miguel van der Loos wrote:De PH-BFD is net geland op MHV (23.18)
Grt.Miguel
Zonde, weer zo'n mooie dame verdwenen uit de vloot.
Weet iemand het totaal aan uren/cycles van BFD?
Volgens een post op Facebook ruim 135.000uur. Zou een record zijn bij KL.
Dat is bijna 15.5 jaar constant vliegen, aardig wat frequent flyer miles verdient denk ik zo! :-)

Blij dat ik deze oude dame heb mogen vliegen afgelopen januari van LAX naar AMS.
Eric
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

E-R-I-C wrote:
Tr4il wrote:
Miguel van der Loos wrote:De PH-BFD is net geland op MHV (23.18)
Grt.Miguel
Zonde, weer zo'n mooie dame verdwenen uit de vloot.
Weet iemand het totaal aan uren/cycles van BFD?
Volgens een post op Facebook ruim 135.000uur. Zou een record zijn bij KL.
Dat is bijna 15.5 jaar constant vliegen, aardig wat frequent flyer miles verdient denk ik zo! :-)

Blij dat ik deze oude dame heb mogen vliegen afgelopen januari van LAX naar AMS.
Eindstand is 16761 cycles en 137735 uur
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

En daarmee de KLM 744 met de meeste uren in pakweg 27 jaar. Das 15,5 jaar (56,8% van haar leven in de lucht)

Haalt het overigens niet bij Martinairs PHMCG, welke rond de 130.000 uur op de teller kreeg na net geen 20 jaar.... Deze vloog bijna 15 jaar in de lucht in haar 20 jarige leven. (74,2%)

Alleen de TUI 787's klokken op dit moment meer uren per dag.
User avatar
XYZ
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4312
Joined: 28 Feb 2003, 17:54

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by XYZ »

Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Inkjet wrote:
Biem wrote:
Fiets wrote:Modification planning KLM 777-300 (new WBC)

Registration back in service
PH-BVA 16jun2016
PH-BVB sep2016
PH-BVC okt2016
PH-BVD nov2016
PH-BVF dec2016
PH-BVG jan2017
PH-BVI feb2017
PH-BVK mrt2017

Modification will take about 3 weeks. Only BVA takes longer as it also includes the certification programme.

Klopt deze planning nog?
De BVG is eergisteren weer in gebruik gegaan, die liep dus wat voor. De A, B, C, D, F zijn klaar. Soms duurt het een paar dagen voor men aan de volgende begint, de BVI is nog in gebruik momenteel.
BVK heeft op 7-2 voor het laatst een vlucht gedaan, en aangezien de BVI in januari 19 dagen niet heeft gevlogen kunnen we er vanuit gaan dat de BVK op dit moment de modificatie ondergaat? En dat elke 777 dus het nieuwe interieur heeft.
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16540
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

Inkjet wrote:
Biem wrote:
Fiets wrote:Modification planning KLM 777-300 (new WBC)

Klopt deze planning nog?
De BVG is eergisteren weer in gebruik gegaan, die liep dus wat voor. De A, B, C, D, F zijn klaar. Soms duurt het een paar dagen voor men aan de volgende begint, de BVI is nog in gebruik momenteel.
BVK heeft op 7-2 voor het laatst een vlucht gedaan, en aangezien de BVI in januari 19 dagen niet heeft gevlogen kunnen we er vanuit gaan dat de BVK op dit moment de modificatie ondergaat? En dat elke 777 dus het nieuwe interieur heeft.
BVK staat inderdaad nog ruim een week in modificatie.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Bennie wrote:
Inkjet wrote:
Fiets wrote:Modification planning KLM 777-300 (new WBC)



De BVG is eergisteren weer in gebruik gegaan, die liep dus wat voor. De A, B, C, D, F zijn klaar. Soms duurt het een paar dagen voor men aan de volgende begint, de BVI is nog in gebruik momenteel.
BVK heeft op 7-2 voor het laatst een vlucht gedaan, en aangezien de BVI in januari 19 dagen niet heeft gevlogen kunnen we er vanuit gaan dat de BVK op dit moment de modificatie ondergaat? En dat elke 777 dus het nieuwe interieur heeft.
BVK staat inderdaad nog ruim een week in modificatie.
Bedankt! Gaan ze daarna meteen door met de A330 of komt dat op een later moment?
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 545
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Er is ook nog de 737-900's cabine aanpassing meen ik? Die hadden vorig jaar maar twee seats meer dan de -800's.
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1877
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ger »

Op 7 febr 2017 kwam KLM Boeing 737-700 PH-BGI in de nieuwe kleuren terug uit Norwich en op dezelfde dag is de PH-BGE naar Norwich gevlogen. Wellicht ook voor een schilderbeurt. Zijn er meer KLM B737's de komende tijd gepland om te worden omgeschoten?

Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 745
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

Vanavond zag ik de PH-BVC "starten" vanaf 22 en kort nadat het vermogen erop werd gezet werd de "start" weer afgebroken. Volgens Flightradar had het toestel flightnummer KL9851. Dit werd een aantal keren herhaald. Laatste vlucht was op 26 januari. Weet iemand welke beurt het toestel heeft gehad en wat ze aan het testen waren? Bedankt.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”