Ik mag hopen dat je dit soort redeneringen niet beroepsmatig aan het toepassen bent? Deze argumenten raken namelijk kant noch wal. Wat is jouw definitie van een 'main carrier'? BMI heeft 2 dagelijkse E135 vluchten op de route BGY-MUC. Dat is een dagelijkse capaciteit van 74 stoelen. Oftewel 39% van de capaciteit van een enkele Ryanair vlucht.Bjarte wrote:Bergamo en East Midlands hebben wel degelijk een main carrier. Vanaf East Midlands vliegt BMI op Brussel met aansluitingen in het Star Alliance netwerk en vanaf Bergamo vliegt BMI naar München met aansluitingen in het Lufthansa (ook Star Alliance) netwerk. Ciampino telt niet want deze luchthaven ligt in de nabijheid Fiumicino en heeft dus geen op zichzelf staande catchment area. Beavais heeft minder passagiers dan Eindhoven, dus ook die telt niet meer.
Transavia praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Vueling vliegt toch ook op EIN vanaf BCN en heeft daarvandaan aansluitingen op het Iberia/ IAG netwerk?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Capaciteit heeft hier niets mee te maken. BMI is inderdaad niet per se een 'main carrier', dat heb ik misschien verkeerd geformuleerd. Al vliegt BMI hier wel met Lufthansa codeshare, dus in dat opzicht is het wel een main carrier. Het enige punt dat ik probeer te maken is dat deze luchthavens wel degelijk aansluiting hebben op een hub luchthaven en daarmee wereldwijde overstapmogelijkheden hebben in het netwerk van Star Alliance. Eindhoven heeft dat niet, zo simpel is het. Ik wil deze discussie graag met jullie verder voeren, maar dit topic lijkt mij daarvoor niet het juiste.nuckleuz wrote: Ik mag hopen dat je dit soort redeneringen niet beroepsmatig aan het toepassen bent? Deze argumenten raken namelijk kant noch wal. Wat is jouw definitie van een 'main carrier'? BMI heeft 2 dagelijkse E135 vluchten op de route BGY-MUC. Dat is een dagelijkse capaciteit van 74 stoelen. Oftewel 39% van de capaciteit van een enkele Ryanair vlucht.
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Op EIN heb je deze aansluiting via BCN op het Oneworld netwerk met IB codeshare. Ik raad je aan om de analyse nog een keer op een correcte manier uit te voeren.Bjarte wrote:Al vliegt BMI hier wel met Lufthansa codeshare, dus in dat opzicht is het wel een main carrier. Het enige punt dat ik probeer te maken is dat deze luchthavens wel degelijk aansluiting hebben op een hub luchthaven en daarmee wereldwijde overstapmogelijkheden hebben in het netwerk van Star Alliance. Eindhoven heeft dat niet, zo simpel is het.
Voor nu inderdaad weer terug naar Transavia.
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Vakantievluchten Comiso voor deze zomer lastminute van de baan: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... zomerroute
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Expected:
18/03/2017: PR-GGX 737-800 GOL verwachte aankomst 13:40LT voor lease aan Transavia (als PH-GGX)
22/03/2017: PR-GGY 737-800 GOL verwachte aankomst 13:40LT voor lease aan Transavia (als PH-GGY)
De aangekondigde Peter Pan 737-800 zal pas in november uit de spuithangaar rollen.
18/03/2017: PR-GGX 737-800 GOL verwachte aankomst 13:40LT voor lease aan Transavia (als PH-GGX)
22/03/2017: PR-GGY 737-800 GOL verwachte aankomst 13:40LT voor lease aan Transavia (als PH-GGY)
De aangekondigde Peter Pan 737-800 zal pas in november uit de spuithangaar rollen.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Al iets bekend over de andere lease-ins?
Of komen deze te vervallen door de sluiting van de MUC base?
Of komen deze te vervallen door de sluiting van de MUC base?
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Nog 1 vanaf juni Moet nog bevestigd worden.787-8 wrote:Al iets bekend over de andere lease-ins?
Of komen deze te vervallen door de sluiting van de MUC base?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Dat is wel minder dan oorspronkelijk gepland?
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Ik weet niet wat er oorspronkelijk was gepland, maar de MUC operatie levert iets in deze zomer en HV krijgt deze maanden 5 nieuwe kisten afgeleverd, en dat is vooralsnog voldoende.787-8 wrote:Dat is wel minder dan oorspronkelijk gepland?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Transavia was toch gestopt met adhoc vluchten? Ik zie nu dat ze voor voetbalclub Kopenhagen naar Kopenhagen vliegen.
- AviaView
- Scramble Master
- Posts: 2595
- Joined: 21 Sep 2008, 16:10
- Subscriber Scramble: Jeroen
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Iemand die iets meer informatie heeft over de special livery 'Peter Pan Vakantieclub' die verwacht zou worden?
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Ja: deze komt pas in november. En het wordt niet de PH-HZE.AviaView wrote:Iemand die iets meer informatie heeft over de special livery 'Peter Pan Vakantieclub' die verwacht zou worden?
- AviaView
- Scramble Master
- Posts: 2595
- Joined: 21 Sep 2008, 16:10
- Subscriber Scramble: Jeroen
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Thank you. Dan worden onze ogen deze zomer nog even bespaard voor horrorAircolours wrote:Ja: deze komt pas in november. En het wordt niet de PH-HZE.AviaView wrote:Iemand die iets meer informatie heeft over de special livery 'Peter Pan Vakantieclub' die verwacht zou worden?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Wat ik heb begrepen, word de HSI gespoten in de Peter Pan livery. Gebeurd medio NovemberAviaView wrote:Thank you. Dan worden onze ogen deze zomer nog even bespaard voor horrorAircolours wrote:Ja: deze komt pas in november. En het wordt niet de PH-HZE.AviaView wrote:Iemand die iets meer informatie heeft over de special livery 'Peter Pan Vakantieclub' die verwacht zou worden?