KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dan heb ik denk ik een andere definitie van schade dan jullie . Bij schade denk ik juist niet aan garantie. Bij schade denk ik aan beschadigingen die zijn aangebracht door contact met bv vogels, voertuigen of andere vliegtuigen. In ieder geval gebreken die gekomen zijn door het toedoen van jezelf of anderen
Garantie lijkt mij juist voor zaken als technische gebreken, welke bij normaal gebruik toch aanwezig blijken te zijn.
Ik weet niet onder welk punt dit geval valt.
Garantie lijkt mij juist voor zaken als technische gebreken, welke bij normaal gebruik toch aanwezig blijken te zijn.
Ik weet niet onder welk punt dit geval valt.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een tijdsperiode als dit is vergelijkbaar met een complete cabine upgrade op een triple seven of een C-check. Dat is niet mis. Overigens is de BHF de enige 787 in gebruik bij de KLM die eigendom is.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Of het defecte onderdeel is niet leverbaar?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Niet meerInkjet wrote:Overigens is de BHF de enige 787 in gebruik bij de KLM die eigendom is.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vertel! Overgenomen van Aercap? Of doel je op toestellen die nog geleverd moeten worden?787-8 wrote:Niet meerInkjet wrote:Overigens is de BHF de enige 787 in gebruik bij de KLM die eigendom is.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens de lijst van Fleet Services KLM zijn alle 787's geleasd:
01 PH-BHC 38760 Op. Lease Nov 2015 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
02 PH-BHA 36113 Op. Lease Dec 2015 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
03 PH-BHD 38763 Op. Lease Feb 2016 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
04 PH-BHE 38765 Op. Lease Mar 2016 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
05 PH-BHF 42486 Fin. Lease Apr 2016 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
06 PH-BHG 38766 Op. Lease Jun 2016 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
07 PH-BHH 38767 Op. Lease Aug 2016 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
08 PH-BHI 38755 Op. Lease Sep 2016 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
01 PH-BHC 38760 Op. Lease Nov 2015 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
02 PH-BHA 36113 Op. Lease Dec 2015 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
03 PH-BHD 38763 Op. Lease Feb 2016 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
04 PH-BHE 38765 Op. Lease Mar 2016 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
05 PH-BHF 42486 Fin. Lease Apr 2016 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
06 PH-BHG 38766 Op. Lease Jun 2016 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
07 PH-BHH 38767 Op. Lease Aug 2016 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
08 PH-BHI 38755 Op. Lease Sep 2016 GEnx-1B74/75 30C 48Y 216M
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is een toestel welke is besteld en aangeschaft door KLM maar direct na aflevering is verkocht aan een lessor. Dus geen eigendom.Inkjet wrote:
Vertel! Overgenomen van Aercap? Of doel je op toestellen die nog geleverd moeten worden?
In dit geval een financiele lease (in tegenstelling tot de rest wat een operationele lease betreft)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ah andersom dan ik begreep787-8 wrote:Is een toestel welke is besteld en aangeschaft door KLM maar direct na aflevering is verkocht aan een lessor. Dus geen eigendom.Inkjet wrote:
Vertel! Overgenomen van Aercap? Of doel je op toestellen die nog geleverd moeten worden?
In dit geval een financiele lease (in tegenstelling tot de rest wat een operationele lease betreft)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens woordvoerder KLM zou het gana om schade veroorzaakt bij de grondafhandeling: "Het betreft een schade aan de buitenkant van het vliegtuig veroorzaakt bij de grondafhandeling". Of het dan "Rekening Boeing" is (anders dan: er komt een rekening van Boeing voor de geleverde expertise bij de reparatie ) durf ik te betwijfelen...Inkjet wrote:Inderdaad. Het toestel is minder dan een jaar oud. Over de oorzaak weet ik niets.aviodromefriend wrote:Ik neem aan dat gedoeld wordt op garantie (waardoor de schade feitelijk wordt gedragen door de leverancier, in dit geval Boeing).787-8 wrote:Rekening Boeing? Heeft die de schade veroorzaakt?
Of moet ik schade hier anders lezen?
Zie https://www.upinthesky.nl/2017/04/28/we ... appenmand/ .
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat betreft de AOG 789 PH-BHF .. naar horen zeggen 'een deur'
Ga er vanuit dat een vrachtdeur een beetje u/s is gemaakt
Ga er vanuit dat een vrachtdeur een beetje u/s is gemaakt
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En dat bedoelde ik dus.pjotrtje wrote: Volgens woordvoerder KLM zou het gana om schade veroorzaakt bij de grondafhandeling: "Het betreft een schade aan de buitenkant van het vliegtuig veroorzaakt bij de grondafhandeling". Of het dan "Rekening Boeing" is (anders dan: er komt een rekening van Boeing voor de geleverde expertise bij de reparatie ) durf ik te betwijfelen...
Zie https://www.upinthesky.nl/2017/04/28/we ... appenmand/ .
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Treurig. Gezien het gebruik van composieten bij deze toestellen zal Boeing inderdaad wel expertise leveren.787-8 wrote:En dat bedoelde ik dus.pjotrtje wrote: Volgens woordvoerder KLM zou het gana om schade veroorzaakt bij de grondafhandeling: "Het betreft een schade aan de buitenkant van het vliegtuig veroorzaakt bij de grondafhandeling". Of het dan "Rekening Boeing" is (anders dan: er komt een rekening van Boeing voor de geleverde expertise bij de reparatie ) durf ik te betwijfelen...
Zie https://www.upinthesky.nl/2017/04/28/we ... appenmand/ .
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KL808 uitgeweken naar HKG, reden?
https://www.flightradar24.com/KLM808/d3f0336
https://www.flightradar24.com/KLM808/d3f0336
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Technisch probleem.TNCA wrote:KL808 uitgeweken naar HKG, reden?
https://www.flightradar24.com/KLM808/d3f0336
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoe staat het met PH-BHF? Is er al zicht op wanneer het toestel weer de lijn op gaat?