KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- tonjochems
- Scramble Master
- Posts: 2566
- Joined: 06 Apr 2005, 12:34
- Type of spotter: civil
- Subscriber Scramble: tonjochems
- Location: Voorhout
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
a
Last edited by tonjochems on 07 Jun 2017, 08:48, edited 1 time in total.
- tonjochems
- Scramble Master
- Posts: 2566
- Joined: 06 Apr 2005, 12:34
- Type of spotter: civil
- Subscriber Scramble: tonjochems
- Location: Voorhout
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand toevallig met hoeveel uren/cycles PH-BFE haar laatste vlucht heeft afgerond?
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De volgende AirCap 789's voor KLM komen er aan :
L/N 586, block nummer ZB241, serialnummer 38775, PH-BHJ, AirCap, leased KLM
L/N 597, block nummer ZB242, serialnummer 38776, PH-BHK, AirCap, leased KLM
Net van de assembly line PH-BHJ, Everett flight line, 16-6-2017
Zie Chris Edwards Twitter : http://twitter.com/AeroimagesChris/stat ... 6967463936
PH-BHK, sectie 47/48 wordt vervoerd van het Dreamlifter Operations Center naar de Assembly line, 16-6-2017
Zie Matt cawby's twitter : http://twitter.com/mattcawby/status/875856619808055297
L/N 586, block nummer ZB241, serialnummer 38775, PH-BHJ, AirCap, leased KLM
L/N 597, block nummer ZB242, serialnummer 38776, PH-BHK, AirCap, leased KLM
Net van de assembly line PH-BHJ, Everett flight line, 16-6-2017
Zie Chris Edwards Twitter : http://twitter.com/AeroimagesChris/stat ... 6967463936
PH-BHK, sectie 47/48 wordt vervoerd van het Dreamlifter Operations Center naar de Assembly line, 16-6-2017
Zie Matt cawby's twitter : http://twitter.com/mattcawby/status/875856619808055297
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Apart dat de er een "J" komt in de serie, die is er bij zou goed als alle KL series niet geweest.
Eric
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zowel de J als de K zullen niet gebruikt worden. Het worden de L en M.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BHK omdat het al gebruikte regi is (een ballon die in 2006 is uitgeschreven) en BHJ vanwege het 'gebruik' van KLM om de J niet toe te kennen...
== All is well, as long as we keep spinning ==
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Sorry voor de verwarring betreffende de laatste twee KLM 789 registraties.
Ik heb Chris Edwards gevraagd om de spreadsheets en de tekst bij de foto aan te passen.
De registraties waren geextrapoleerd vanuit de voorgaande registratie, ik had het eerst moeten checken - mea culpa -
Zie : https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... pA/pubhtml#
Ik heb Chris Edwards gevraagd om de spreadsheets en de tekst bij de foto aan te passen.
De registraties waren geextrapoleerd vanuit de voorgaande registratie, ik had het eerst moeten checken - mea culpa -
Zie : https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... pA/pubhtml#
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ben hier ook wel benieuwd naar.Tr4il wrote:Weet iemand toevallig met hoeveel uren/cycles PH-BFE haar laatste vlucht heeft afgerond?
In ieder geval meer dan 137.000 vlieguren als ik het goed heb.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16547
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat ik kan vinden is het volgende:Iemand91 wrote:Ben hier ook wel benieuwd naar.Tr4il wrote:Weet iemand toevallig met hoeveel uren/cycles PH-BFE haar laatste vlucht heeft afgerond?
In ieder geval meer dan 137.000 vlieguren als ik het goed heb.
Flight time: 137069
Cycle: 16493
Weet niet of het laatste ritje naar KMLB hier in opgenomen is. Anders 8 uur en 1 cycle erbij!
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dank u.Bennie wrote:Wat ik kan vinden is het volgende:Iemand91 wrote:Ben hier ook wel benieuwd naar.Tr4il wrote:Weet iemand toevallig met hoeveel uren/cycles PH-BFE haar laatste vlucht heeft afgerond?
In ieder geval meer dan 137.000 vlieguren als ik het goed heb.
Flight time: 137069
Cycle: 16493
Weet niet of het laatste ritje naar KMLB hier in opgenomen is. Anders 8 uur en 1 cycle erbij!
Ik heb van alle KLM 747's (van PH-BUA t/m -CKD) allerlei triviale informatie verzameld (ene meer interessant dan de ander) en deze info is dan ook zeer welkom.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM Cityhopper bestelt nog 2 extra Embraer E190's: http://nieuws.klm.com/klm-cityhopper-be ... oestellen/
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Grappig in dat persbericht is dat men zegt 9 E175's te hebben. Het zijn er 8! (EXG t/m N). Komt de PH-EXO snel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er zijn nu nog 15 747's in de vloot van KLM die passagiers vervoeren. Eind oktober 2017 (start winterdienst) gaan PH-BFF en PH-BFR de 747 vloot verlaten. BFF verlaat nu eerder de vloot dan BFC zoals eerder gepland. De winterdienst zal BFC blijven en zal er met 12 vliegtuigen actief worden gevlogen maar zal er 1 reserve toestel (dus totaal 13 toestellen) in dienst worden gehouden als reserve toestel.