Uitbreiding op Schiphol?
Forum rules
Uitbreiding op Schiphol?
Is het jullie toevallig bekend of er per winter 2017 of zomer 2018 nog nieuwe airliners komen?
- AviaView
- Scramble Master
- Posts: 2595
- Joined: 21 Sep 2008, 16:10
- Subscriber Scramble: Jeroen
- Contact:
Re: Uitbreiding op Schiphol?
Hou dit topic in de gaten, er komen vanzelf nieuwe routes/airlines voorbij.
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=14&t=129962
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=14&t=129962
-
- Scramble Junior
- Posts: 203
- Joined: 10 Jan 2006, 11:59
- Subscriber Scramble: Backtrack
- Location: Schiedam
Re: Uitbreiding op Schiphol?
Sowieso zijn "uitbreiding" en "Schiphol" de komende tijd een contradictie.
Dit jaar haalt Schiphol al de 500.000 vliegbewegingen per jaar. dat is tot 2020 het max.
uiteraard zal er soms hier en daar wat verschuiven, airlines die routes staken laten gaten voor evt nieuwe airlines. Maar de groeispurt van de afgelopen tijd zal na dit jaar afvlakken.
Na 2020 is het koffiedik kijken, er zijn serieuze uitdagingen om meer vluchten te kunnen accommoderen ivm de lay-out van Schiphol die misschien niet toe staat om op een veilige wijze veel meer luchtverkeer te verwerken.
Je ziet nu al dat veel ad-hoc verkeer via Rotterdam verloopt ivm tekort aan slots op Schiphol.
en dat zal de komende jaren alleen maar meer gebeuren. En bepaalde airlines als TUI kijken al naar de mogelijkheid om meer regionaal te gaan vliegen omdat uitbreiding op Schiphol niet erin zit de komende jaren.
Sowieso mag men naast Lelystad ook eens serieuzer kijken naar wat Rotterdam kan betekenen in dit plaatje. Lelystad is nog niet gereed en is daarbij als LEY eenmaal gereed is dan is men de eerste jaren nog heel erg beperkt qua capaciteit (lees slechts een paar vluchten per dag) Dat is niet voldoende.
EIN kan ook wat opvangen maar dat dekt de behoefte naar extra capaciteit ook niet. Maar zou beter zijn als ook RTM in dit grotere plaatje wordt mee genomen. Want dat is tot nu toe tot mijn verbazing niet gedaan. en dat is ook schadelijk voor de functie van Schiphol als mainport.
Dit jaar haalt Schiphol al de 500.000 vliegbewegingen per jaar. dat is tot 2020 het max.
uiteraard zal er soms hier en daar wat verschuiven, airlines die routes staken laten gaten voor evt nieuwe airlines. Maar de groeispurt van de afgelopen tijd zal na dit jaar afvlakken.
Na 2020 is het koffiedik kijken, er zijn serieuze uitdagingen om meer vluchten te kunnen accommoderen ivm de lay-out van Schiphol die misschien niet toe staat om op een veilige wijze veel meer luchtverkeer te verwerken.
Je ziet nu al dat veel ad-hoc verkeer via Rotterdam verloopt ivm tekort aan slots op Schiphol.
en dat zal de komende jaren alleen maar meer gebeuren. En bepaalde airlines als TUI kijken al naar de mogelijkheid om meer regionaal te gaan vliegen omdat uitbreiding op Schiphol niet erin zit de komende jaren.
Sowieso mag men naast Lelystad ook eens serieuzer kijken naar wat Rotterdam kan betekenen in dit plaatje. Lelystad is nog niet gereed en is daarbij als LEY eenmaal gereed is dan is men de eerste jaren nog heel erg beperkt qua capaciteit (lees slechts een paar vluchten per dag) Dat is niet voldoende.
EIN kan ook wat opvangen maar dat dekt de behoefte naar extra capaciteit ook niet. Maar zou beter zijn als ook RTM in dit grotere plaatje wordt mee genomen. Want dat is tot nu toe tot mijn verbazing niet gedaan. en dat is ook schadelijk voor de functie van Schiphol als mainport.
Re: Uitbreiding op Schiphol?
Oh zeker is daar naar gekeken, maar het verzet in de regio (lees: de bewoners) tegen uitbreiding is nog veel groter dan het is bij AMS of LEY.Backtrack wrote:Maar zou beter zijn als ook RTM in dit grotere plaatje wordt mee genomen. Want dat is tot nu toe tot mijn verbazing niet gedaan. en dat is ook schadelijk voor de functie van Schiphol als mainport.
== All is well, as long as we keep spinning ==
-
- Scramble Junior
- Posts: 203
- Joined: 10 Jan 2006, 11:59
- Subscriber Scramble: Backtrack
- Location: Schiedam
Re: Uitbreiding op Schiphol?
Er is niet naar Rotterdam gekeken als in de zin van nationaal belang. En er is maar een klein groepje omwonenden tegen. op sociale media uiten ook veel omwonenden hun warme gevoelens voor de luchthaven. die enkele omwonenden die tegen alles zijn zijn dan ook niet representatief voor het algehele sentiment.pjotrtje wrote:Oh zeker is daar naar gekeken, maar het verzet in de regio (lees: de bewoners) tegen uitbreiding is nog veel groter dan het is bij AMS of LEY.Backtrack wrote:Maar zou beter zijn als ook RTM in dit grotere plaatje wordt mee genomen. Want dat is tot nu toe tot mijn verbazing niet gedaan. en dat is ook schadelijk voor de functie van Schiphol als mainport.
Daarbij kan er vanuit nationaal belang een beslissing worden genomen die het belang van de paar klagers overstijgt. en dat is dan ook wat ik vermoed dat er gaat gebeuren als de regering binnenkort een besluit moet nemen als het gaat om het toestaan van meer vluchten op Rotterdam.