Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
-
- Scramble Master
- Posts: 3104
- Joined: 11 Jun 2005, 14:39
- Type of spotter: Civil/Mlitary Transport
- Subscriber Scramble: cyclingdutchman
- Location: amsterdam
- Contact:
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Mc Donald tijdelijk gesloten wegens verbouwing sinds 12 februari t/o runway 27
Adriaan.
Adriaan.
- jeroenvn
- Scramble Die-Hard
- Posts: 774
- Joined: 20 Feb 2007, 22:32
- Type of spotter: Civil spotter
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: Papendrecht (EHPD/PPD)
- Contact:
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Goedenavond,RudiMD11 wrote:Goedemorgen.
Het viel me op dat aan de kop van de Kaagbaan flinke werkzaamheden gaande zijn. Enig idee wat daar gaat komen? Kan toch geen gebouw worden aangezien het wel heel dicht bij de centerline van de baan ligt.
Weet iemand al wat meer?
Ben zelf al 2 jaar niet meer op Schiphol geweest,
ben van plan om deze zaterdag te gaan.
En in de take off te gaan staan.
En hoe de wind er na uitziet gaan ze daar take off.
IVM. parkeren van mijn auto
MVG. Jeroen
other photos:
http://www.flickr.com/photos/87805620@N08
http://www.flickr.com/photos/87805620@N08
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Direct langs de N196?RudiMD11 wrote:Goedemorgen.
Het viel me op dat aan de kop van de Kaagbaan flinke werkzaamheden gaande zijn. Enig idee wat daar gaat komen? Kan toch geen gebouw worden aangezien het wel heel dicht bij de centerline van de baan ligt.
Wordt een bouwplaats van een ruwe 130.000 vierkante meter. Er komt onder andere een park met bouwketen waar de honderden betrokken mensen kunnen werken, verzamelen, vergaderen en omkleden. Verder ongeveer 2500 parkeerplaatsen, een opslag- en overslagplaats voor bouwmaterialen en een shuttledienst naar Schiphol.
In thrust, we trust
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 916
- Joined: 28 Nov 2004, 11:21
- Type of spotter: civiel
- Subscriber Scramble: patric
- Location: EHEH,EHAM
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
InderdaadB767-300ER wrote:Is dat dat stuk waar onder andere wat avoibruggen hebben gelegen?
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Oeps... Enjoy Q nog zolang het kan zou ik zeggen. Spotten daar zal zeker niet meer hetzelfde zijn.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... veiligheid
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... veiligheid
RVG
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Is er al bekend of het aan de noord of zuid kant komt dan? Bij de eerste optie zal er buiten minder verkeer op de buitenbaan niet zo veel veranderen.RudiMD11 wrote:Oeps... Enjoy Q nog zolang het kan zou ik zeggen. Spotten daar zal zeker niet meer hetzelfde zijn.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... veiligheid
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Dat lijkt mij ook het meest logisch vanwege de randweg die daar nu al loopt.E-R-I-C wrote:Hoorde aan de Noord kant.
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Het nut ontgaat mij ook even.
Het artikel heeft het over het moeten wijken van vrachtgebouwen.
Het makkelijkste lijkt me om een oversteek te maken van R72/R74 naar de taxitrack om de kop van 36C.
Het verhuizen van de vrachtgebouwen van de noord naar de zuid kant van de Kaagbaan zal het aantal 'actieve baan'-kruisingen op de Kaagbaan juist laten toenemen lijkt mij.
Om kruisingen van de Zwanenburgbaan te verminderen lijkt mij een taxitrack van de 18R naar de kop 18C mogelijk nuttiger.
Het artikel heeft het over het moeten wijken van vrachtgebouwen.
Het makkelijkste lijkt me om een oversteek te maken van R72/R74 naar de taxitrack om de kop van 36C.
Het verhuizen van de vrachtgebouwen van de noord naar de zuid kant van de Kaagbaan zal het aantal 'actieve baan'-kruisingen op de Kaagbaan juist laten toenemen lijkt mij.
Om kruisingen van de Zwanenburgbaan te verminderen lijkt mij een taxitrack van de 18R naar de kop 18C mogelijk nuttiger.
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Het probleem is niet het aantal kruisingen, het veiligheidsprobleem is gelegen in de splitsing van die ene taxitrack naar de twee/drie tracks naast 18C/36C. Is een uitwerking van de aanbevelingen van de onderzoeksraad voor veiligheid...
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Me too. Met de toevoeging van shuttlediensten en parkings langs de N201, biedt het m.i. tzt mogelijkheden om P30 en naastgelegen gebouwen te 'verplaatsen 'naar de nieuwe ruimte en evt de R-parking uit te breiden naar het zuiden toe. De huidige N196 (oude N201), kan dan zelfs in een tunnel verdwijnen om verdere inrichting en bereikbaarheid van dit gebied te vergemakkelijken.streep wrote:Het nut ontgaat mij ook even.
Het artikel heeft het over het moeten wijken van vrachtgebouwen.
Het makkelijkste lijkt me om een oversteek te maken van R72/R74 naar de taxitrack om de kop van 36C.
De toegenomen drukte zal dan tegelijkertijd weer zorgen voor een verbreding van de N201, zodat dat een snelweg kan worden (thinking out loud) om de A4 en A9 te ontlasten en de bereikbaarheid van de regio richting de A2 enorm te verbeteren.
Kees
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Goede uitleg, duidelijk.pjotrtje wrote:Het probleem is niet het aantal kruisingen, het veiligheidsprobleem is gelegen in de splitsing van die ene taxitrack naar de twee/drie tracks naast 18C/36C. Is een uitwerking van de aanbevelingen van de onderzoeksraad voor veiligheid...
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
In het artikel staat het volgende: "De verdubbeling van de taxibaan tussen de Kaagbaan en de Zwanenburgbaan heeft de nodige voeten in de aarde. Om dat te kunnen doen moet een aantal vrachtgebouwen wijken."Arjenp wrote:Is er al bekend of het aan de noord of zuid kant komt dan? Bij de eerste optie zal er buiten minder verkeer op de buitenbaan niet zo veel veranderen.RudiMD11 wrote:Oeps... Enjoy Q nog zolang het kan zou ik zeggen. Spotten daar zal zeker niet meer hetzelfde zijn.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... veiligheid
Dit zal over de zuidkant, oftewel Q gaan want (1) aan de noordkant ligt geen taxibaan tussen de Kaagbaan en Zwanenburgbaan en (2) aan de noordkant liggen geen vrachtgebouwen.
RVG
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
N/Z van de huidige Quebec, niet van heel Schiphol zelf natuurlijk.RudiMD11 wrote:
Dit zal over de zuidkant, oftewel Q gaan want (1) aan de noordkant ligt geen taxibaan tussen de Kaagbaan en Zwanenburgbaan en (2) aan de noordkant liggen geen vrachtgebouwen.
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Ah op die fiets.Arjenp wrote:N/Z van de huidige Quebec, niet van heel Schiphol zelf natuurlijk.RudiMD11 wrote:
Dit zal over de zuidkant, oftewel Q gaan want (1) aan de noordkant ligt geen taxibaan tussen de Kaagbaan en Zwanenburgbaan en (2) aan de noordkant liggen geen vrachtgebouwen.
RVG