Canon 100-400 mrk II in combinatie met 7D mrk II
Forum rules
Canon 100-400 mrk II in combinatie met 7D mrk II
Zijn er hier nog meer mensen die de 'nieuwe' Canon 100-400 mark II lens gebruiken in combinatie met de 7D mark II en ook problemen hebben/ontevreden zijn over de uiteindelijk scherpte v.d. foto's? Erg benieuwd naar jullie mening/bevinding van dit objectief en deze combi.
-
- Scramble Senior
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: Ranger
Re: Canon 100-400 mrk II in combinatie met 7D mrk II
Gebruik inderdaad deze combinatie, micro adjustment uitgevoerd. Helemaal scherp. Dan tijdens volgen van, in dit geval, vliegtuigen, instelling TV, tijd 1000ste, al servo, middelste scherpstelpunt met 4 hulpvelden en dan vooral op 400mm is het vaak niet helemaal scherp. Moet er aan toevoegen dat het veelal om grijstinten gaat waarbij het probleem zich voordoet, dus of het daar aan zou kunnen liggen?Reaper wrote:Zijn er hier nog meer mensen die de 'nieuwe' Canon 100-400 mark II lens gebruiken in combinatie met de 7D mark II en ook problemen hebben/ontevreden zijn over de uiteindelijk scherpte v.d. foto's? Erg benieuwd naar jullie mening/bevinding van dit objectief en deze combi.
Cheers,
Ranger
Last edited by Ranger on 13 Jul 2018, 19:13, edited 2 times in total.
- Wildpicture
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5 Military
Vijftig ......?Ranger wrote:Moet er aan toevoegen dat het veelal om grijstinten gaat waarbij het probleem zich voordoet, dus of het daar aan zou kunnen liggen?
Ik gebruik deze combinatie ook en heb niet de indruk dat het percentage scherp/onscherp anders is dan met m'n 300 prime. Ik gebruik de 'ring' van focuspunten en AI Servo met hoge (lage?) sluitertijden als de omstandigheden het toelaten. Moet er wel bij zeggen dat ik vaker rond 300mm zit dan op 400.
Greetz,
Patrick
Patrick
Bedankt voor de antwoorden zover! Vandaag weer gewerkt met de combi (100-400mm + 7D) en welke setting ik ook gebruik (1/1000ste sluitersnelheid, met of zonder IS, 400 of 200 mm) het is onscherp. Alsof ik door een doorzichtige sticker aan het fotograferen ben of iemand een veeg vaseline over de lens heeft gemeerd, zeer frustrerend!!! Breng het objectief volgende week terug en dan kan die naar Canon, ben ik 'm wel paar weken kwijt en hou er niet van dat ie dan 2 x verzonden moet worden enz., maar wat moet ik anders?!
Maak je gebruik van een filter?Reaper wrote:Bedankt voor de antwoorden zover! Vandaag weer gewerkt met de combi (100-400mm + 7D) en welke setting ik ook gebruik (1/1000ste sluitersnelheid, met of zonder IS, 400 of 200 mm) het is onscherp. Alsof ik door een doorzichtige sticker aan het fotograferen ben of iemand een veeg vaseline over de lens heeft gemeerd, zeer frustrerend!!! Breng het objectief volgende week terug en dan kan die naar Canon, ben ik 'm wel paar weken kwijt en hou er niet van dat ie dan 2 x verzonden moet worden enz., maar wat moet ik anders?!
Kees
heb je het objectief gekalibreerd(AF fijnafstelling), probeer eens of de lens met gebruik van liveview wel scherp is.
-
- Scramble Junior
- Type of spotter: F2
Ik heb deze combi tijdens de afgelopen RIAT zelfs gebruikt in combinatie met de 1.4x teleconvertor (Canon, versie III). Een andere fotograaf noemde de combi en ik had het nog nooit echt bij een show geprobeerd. Ik moet zeggen dat het verbazend goed werkte.
Wel wat kanttekeningen:
- Het weer was prachtig, volop zon
- De 100-400mm was voor vertrek gecalibreerd met het programma Focal
- Ik had alleen nog maar de beschikking over de centrum focus spot, met daar omheen 4 punten, maar geen probleem want dat gebruik ik standaard zo
Wel wat kanttekeningen:
- Het weer was prachtig, volop zon
- De 100-400mm was voor vertrek gecalibreerd met het programma Focal
- Ik had alleen nog maar de beschikking over de centrum focus spot, met daar omheen 4 punten, maar geen probleem want dat gebruik ik standaard zo
-
- Scramble Newbie
- Type of spotter: Civil
- Subscriber Scramble: HansW2
Ik heb de lens ook, in combinatie met een 5D Mark III en de set is vlijmscherp van 100 tot 400 mm, zelfs op 400 mm met volle diafragma-opening zeer goede resultaten.
Wel op AI Servo zetten en waar ik ook achter ben, de focus op de stand "volledige afstand" zetten en niet op de "vanaf-stand".
Wel op AI Servo zetten en waar ik ook achter ben, de focus op de stand "volledige afstand" zetten en niet op de "vanaf-stand".
Those who know cannot explain
Those who don't, cannot understand
Kind regards,
HansW
Those who don't, cannot understand
Kind regards,
HansW