TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 575
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

737-767 wrote:
robin27198 wrote:Enig idee wanneer de volgende NG de vloot gaat verlaten? Uit een eerder schema wat hier gepost is zou dat de TFC moeten zijn waarvoor de TFO in de plaats is gekomen. De TFB vliegt inmiddels voor de belgen zoals eerder vermeld door YS11.
Uit m’n hoofd vertrekt de TFC volgende week, anders die week er op. Maar binnen twee weken gaat deze voor een C check naar LTN en daarna naar de volgende eigenaar.

Vertrekt morgen om 08:05 LT naar Londen Luton als TFL67 zie dagtopic EHAM 06-03-2019
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

09-03-2018 STA 11.15 TFL064P BRU BRU
First commercial service:
09-03-2018 STD 16.40 TFL579 TFS TFS
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22176
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... n-de-grond
12 maart 2019 - 16:08

SCHIPHOL - TUI houdt haar volledige vloot van Boeing 737 MAX 8-vliegtuigen aan de grond.
Dat maakte het reisconcern bekend nadat de Britse luchtvaartautoriteit CAA besloot het type voorlopig in de ban te doen.
Ook in onder meer Nederland en België blijven de toestellen nu aan de grond.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... n-de-grond
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Bijzonder dat er ná het verschijnen van dit bericht op de diverse nieuwssites nog 2 TUI NL MAX machines zijn vertrokken
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
EHRD88
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1525
Joined: 30 Jul 2005, 16:45
Type of spotter: Civil, Bizjet/prop.
Location: Rotterdam (EHRD/RTM)

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by EHRD88 »

B767-300ER wrote:Bijzonder dat er ná het verschijnen van dit bericht op de diverse nieuwssites nog 2 TUI NL MAX machines zijn vertrokken
wellicht dit even lezen: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... n-de-grond

er is om 1725 een update gedaan door TUI Nederland en daar in staat dat de toestellen die nog onderweg zijn gewoon terug komen naar AMS.
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1678
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Arjenp »

EHRD88 wrote:
B767-300ER wrote:Bijzonder dat er ná het verschijnen van dit bericht op de diverse nieuwssites nog 2 TUI NL MAX machines zijn vertrokken
wellicht dit even lezen: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... n-de-grond

er is om 1725 een update gedaan door TUI Nederland en daar in staat dat de toestellen die nog onderweg zijn gewoon terug komen naar AMS.
De EASA Emergency AD is effective vanaf 1900 Zulu dus die gaan dat niet halen. De OR458 is al omgedraaid en aan het uitwijken (waarschijnlijk naar LPA). OR942 is nu boven Roemenië aan het draaien.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

Arjenp wrote:
EHRD88 wrote:
B767-300ER wrote:Bijzonder dat er ná het verschijnen van dit bericht op de diverse nieuwssites nog 2 TUI NL MAX machines zijn vertrokken
wellicht dit even lezen: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... n-de-grond

er is om 1725 een update gedaan door TUI Nederland en daar in staat dat de toestellen die nog onderweg zijn gewoon terug komen naar AMS.
De EASA Emergency AD is effective vanaf 1900 Zulu dus die gaan dat niet halen. De OR458 is al omgedraaid en aan het uitwijken (waarschijnlijk naar LPA). OR942 is nu boven Roemenië aan het draaien.
OR942 gaat naar Sofia airport.

Onze zuiderburen hebben ook problemen met de MAX
De OO-MAX, OO-TMA wijken ook uit, omdat die Brussel niet op tijd halen. De OO-TMY vliegt snel van Oostende naar Zaventem.

TUI kon dus beter niet vliegen met de MAX kiste vanochtend, konden ze de kisten op eigen stations houden.
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1678
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Arjenp »

Avgeek wrote: Onze zuiderburen hebben ook problemen met de MAX
De OO-MAX, OO-TMA wijken ook uit, omdat die Brussel niet op tijd halen. De OO-TMY vliegt snel van Oostende naar Zaventem.

TUI kon dus beter niet vliegen met de MAX kiste vanochtend, konden ze de kisten op eigen stations houden.

Ze mogen 1 ferry vlucht uitvoeren van max 3 cycles dus ze gaan waarschijnlijk wel redelijk snel naar hun home base danwel onderhouds faciliteit om daar geparkeerd te worden in afwachting van verdere vereiste acties.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

Arjenp wrote:
Avgeek wrote: Onze zuiderburen hebben ook problemen met de MAX
De OO-MAX, OO-TMA wijken ook uit, omdat die Brussel niet op tijd halen. De OO-TMY vliegt snel van Oostende naar Zaventem.

TUI kon dus beter niet vliegen met de MAX kiste vanochtend, konden ze de kisten op eigen stations houden.

Ze mogen 1 ferry vlucht uitvoeren van max 3 cycles dus ze gaan waarschijnlijk wel redelijk snel naar hun home base danwel onderhouds faciliteit om daar geparkeerd te worden in afwachting van verdere vereiste acties.
Dus ze moeten nu eigenlijk de pax ergens “droppen” en dan vervolgens als ferry terug naar de eigen base?

Was het dan niet handiger van EASA om deze verordening per 00:00 in te laten gaan?
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1678
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Arjenp »

Avgeek wrote: Dus ze moeten nu eigenlijk de pax ergens “droppen” en dan vervolgens als ferry terug naar de eigen base?

Was het dan niet handiger van EASA om deze verordening per 00:00 in te laten gaan?
Correct. Met dit soort dingen is er nooit echt een goede tijd die voor iedereen uitkomt. Je zal altijd houden dat er inbounds en outbounds zijn die moeten uitwijken.

Als EASA langer wacht en er gebeurd iets zijn zij mede kop van jut.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Politics politics... Alles voor de beeldvorming!
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1678
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Arjenp »

pjotrtje wrote:Politics politics... Alles voor de beeldvorming!
Wie zijn politieke agenda wordt hier beter van?
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

Worden andere 737-800's toch gelased van andere TUI-maatschappijen? Zodat PH-TFC nog langer voor TUIfly Nederland kan vliegen door verbod op MAX'en?
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1678
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Arjenp »

Berven1 wrote:Worden andere 737-800's toch gelased van andere TUI-maatschappijen? Zodat PH-TFC nog langer voor TUIfly Nederland kan vliegen door verbod op MAX'en?
Dat zal afhangen hoe ruim ze zitten qua vlootplanning. Er zijn meerdere TUI branches die met MAX'en vliegen die ook opgevangen moeten worden. Zal de komende dagen allemaal vanzelf duidelijk worden :D
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

Arjenp wrote:
Berven1 wrote:Worden andere 737-800's toch gelased van andere TUI-maatschappijen? Zodat PH-TFC nog langer voor TUIfly Nederland kan vliegen door verbod op MAX'en?
Dat zal afhangen hoe ruim ze zitten qua vlootplanning. Er zijn meerdere TUI branches die met MAX'en vliegen die ook opgevangen moeten worden. Zal de komende dagen allemaal vanzelf duidelijk worden :D
Dus de 767-300 of 787-8 van TUI zal ook Europese vluchten gaan doen zoals naar Antalya, Tenerife of Gran Canaria in plaats van Boeing 737-MAX8, lijkt mij. En er zijn wel genoeg 737-800's in Europa waar ze ook voor TUI kunnen vliegen.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”