KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Weet iemand de delivery date van BCK en BCL?
CaptainRoPro wrote:De Boeing 737-8K2, PH-BCK - LN7512 in zijn KLM bedrijfskleding...

https://twitter.com/AeroimagesChris/sta ... 41185?s=09

Iemand een idee van zijn "artiesten"naam?
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16540
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

nemaco wrote:Weet iemand de delivery date van BCK en BCL?
CaptainRoPro wrote:De Boeing 737-8K2, PH-BCK - LN7512 in zijn KLM bedrijfskleding...

https://twitter.com/AeroimagesChris/sta ... 41185?s=09

Iemand een idee van zijn "artiesten"naam?
PH-BCK landt op 25 april op Schiphol.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Dank! BCL onbekend?
Bennie wrote:
nemaco wrote:Weet iemand de delivery date van BCK en BCL?
CaptainRoPro wrote:De Boeing 737-8K2, PH-BCK - LN7512 in zijn KLM bedrijfskleding...

https://twitter.com/AeroimagesChris/sta ... 41185?s=09

Iemand een idee van zijn "artiesten"naam?
PH-BCK landt op 25 april op Schiphol.
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

De B772, PH-BQD is terug naar Amsterdam gekeerd nadat hij was vertrokken als KL621 richting Atlanta... Iemand een idee waarom?

https://twitter.com/NikPhillips666/stat ... 39072?s=09
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1678
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Arjenp »

CaptainRoPro wrote:De B772, PH-BQD is terug naar Amsterdam gekeerd nadat hij was vertrokken als KL621 richting Atlanta... Iemand een idee waarom?

https://twitter.com/NikPhillips666/stat ... 39072?s=09
Dat wordt vaak hier bijgehouden. :wink:
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Vers van de pers... Definitief geen A350 meer voor de KLM.

De 7 A350's gaan naar Air France. Daarvoor krijgt KLM de 6 nog in order staande 787's van Air France. Dit zijn 787-9's maar er is nog een mogelijkheid deze (deels) om te zetten naar de 787-10.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... um=twitter

Best jammer dat er geen KLM A350's meer komen... maar stiekem had ik dit (en meerdere) al verwacht...
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 545
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

CaptainRoPro wrote:Vers van de pers... Definitief geen A350 meer voor de KLM.

De 7 A350's gaan naar Air France. Daarvoor krijgt KLM de 6 nog in order staande 787's van Air France.
Dit zou dan dus een toestel in totaal minder betekenen.
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

Wat gebeurt er met Air France 787's? Gaan die toch naar de KLM?
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Berven1 wrote:Wat gebeurt er met Air France 787's? Gaan die toch naar de KLM?
Die blijven bij AF
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

Biem wrote:
Berven1 wrote:Wat gebeurt er met Air France 787's? Gaan die toch naar de KLM?
Die blijven bij AF
Okay, maar KLM is meer gebaat bij een vloot van Boeing 777 en Boeing 787 voor langere afstanden. Ik sluit het ook niet uit dat de KLM meer 787-10 gaat bestellen. In elk geval is het mogelijk dat 787-9 de Airbussen A330's zuilen vervangen in nabije toekomst.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22176
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

https://www.telegraaf.nl/financieel/346 ... ekomst-klm
3 uur geleden in FINANCIEEL

De ondernemingsraad van luchtvaartmaatschappij KLM vreest voor massale outsourcing en verkoop van de onderhoudstak.

Dat zegt voorzitter Jan Willem van Dijk in een afscheidsinterview in de De Telegraaf.

Hij verwacht dat de luchtvaartmaatschappij verder uitgekleed wordt,
als gevolg van een nieuwe centralisatieplannen van het bestuur van moedermaatschappij Air France KLM.

Van Dijk’s afscheid valt in een turbulente periode.
De afgelopen maanden stonden bij KLM in het teken van de strijd om de herbenoeming van president-directeur Pieter Elbers.

De Nederlander werd voor het oog van de wereld vernederd door de nieuwe topman Benjamin Smith van Air France KLM,
die hem buiten de deur wilde zetten.

Het KLM-personeel kwam er aan te pas met 25.000 handtekeningen om de herbenoeming kracht bij te zetten.
Van Dijk (60) kijkt terug op op zijn periode als or-voorzitter in ‘oorlogstijd’.

Waarom spreekt u van een oorlogstijd?

„Omdat door de voortdurende wisselingen aan de top in concern steeds sprake is van strijd om de macht en over de zelfstandigheid van KLM.
De afgelopen drie jaren heb ik drie verschillende topmannen van de holding meegemaakt: De Juniac, Janaillac en Ben Smith.

In plaats van te luisteren naar de mensen en te kijken wat er aan bestaande afspraken ligt,
doen ze eenvoudigweg alsof er geen verleden is. :(
Dat leidt tot rokende puinhopen, die we als werknemers vervolgens moeten opruimen.”

Wat gaat er mis?

„Ons bedrijf lijkt soms een speeltuin van hobbyisten.
https://www.telegraaf.nl/financieel/346 ... ekomst-klm
Ceo Benjamin Smith wil ook centraliseren.

„En deze plannen zijn een stuk gevaarlijker dan die van zijn voorgangers.
Smith wil van KLM een zogeheten operating carrier maken, waarbij alle kennis en kunde uit het bedrijf gesneden wordt.
Dat is niet gunstig voor de ontwikkeling van KLM,
want daardoor dreigt hoogwaardige werkgelegenheid te verdwijnen naar Parijs.”

Die banen kunnen toch blijven bestaan?

„Dat betwijfel ik. De ceo van Air France KLM heeft in de afgelopen weken al laten zien dat hij een bestuur optuigt met veel buitenstaanders.
https://www.telegraaf.nl/financieel/346 ... ekomst-klm
Als KLM hebben we vorig jaar de afdeling ‘customer experience’ in ere hersteld.
Het duurde soms wel een jaar voordat een simpele beslissing genomen werd.
Dat is veel te lang in de huidige snelle en concurrerende luchtvaartwereld.
Daarbij: Air France scoort miserabel als het gaat om klantentevredenheid.
https://www.telegraaf.nl/financieel/346 ... ekomst-klm
Smith zit vanaf volgende week ook in de raad van commissarissen van KLM. Is Elbers nu vleugellam?
Wat is het echte probleem?

„Het achterblijven van de prestaties van Air France.
Als KLM hebben wij een aantal jaren geleden besloten om harder te werken en langdurig af te zien van loonsverhoging,
waardoor we meer omzet en lagere kosten kregen.

Bij Air France is deze slag uitgebleven en daardoor loopt het bedrijf niet.
Dat is de grootste bedreiging voor onze toekomst. De cijfers spreken voor zich.”

Dat komt toch door de hoge sociale lasten in Frankrijk?

„Dat wordt nu als smoes gebruikt door de Franse top om de prestaties van KLM te bagatelliseren.
https://www.telegraaf.nl/financieel/346 ... ekomst-klm
Ik verwacht dat Smith herhaalt wat hij deed bij Air Canada:
eerst de piloten rustig krijgen met salarisverhogingen,
daarna gaat genadeloos het mes in de grondorganisatie,
inclusief uitbesteden van bedrijfsonderdelen die Smith niet cruciaal acht.

Wat dat betreft zijn wij niet zonder zorgen over de onderhoudsafdeling.”
https://www.telegraaf.nl/financieel/346 ... ekomst-klm
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
D.R.
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 291
Joined: 29 May 2003, 18:32
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Yes
Location: Cork, IE
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by D.R. »

Ik kan het niet vinden maar wanneer verlaat PH-BFU AMS en waar gaat ze heen?
Image
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

D.R. wrote:Ik kan het niet vinden maar wanneer verlaat PH-BFU AMS en waar gaat ze heen?
Naar Teruel, datum weet ik niet
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16540
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

Biem wrote:
D.R. wrote:Ik kan het niet vinden maar wanneer verlaat PH-BFU AMS en waar gaat ze heen?
Naar Teruel, datum weet ik niet
6 mei.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
User avatar
D.R.
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 291
Joined: 29 May 2003, 18:32
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Yes
Location: Cork, IE
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by D.R. »

Bedankt
Image
Post Reply

Return to “'t Praethuys”