KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De BFU is onderweg naar Spanje. Vliegt op 19.000 voet (vrij laag) boven Reims.
- Bennie
- Scramble Master
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
Blijft low level vliegen... RAD restricties in Europapatrick@tediek.com wrote:De BFU is onderweg naar Spanje. Vliegt op 19.000 voet (vrij laag) boven Reims.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
- 747classic
- Scramble Senior
Weet iemand het totale aantal vlieguren/cycles van de PH-BFU (incl. de laatste vlucht naar Teruel) ?Aircolours wrote:De ex KLM 747-400 PH-BFU vertrekt op 7/5 om 08:30LT als KL9875 naar Teruel.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- Bennie
- Scramble Master
112442/12587?747classic wrote:Weet iemand het totale aantal vlieguren/cycles van de PH-BFU (incl. de laatste vlucht naar Teruel) ?Aircolours wrote:De ex KLM 747-400 PH-BFU vertrekt op 7/5 om 08:30LT als KL9875 naar Teruel.
Ben
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Subscriber Scramble: KsH
De B78X PH-BKA is uit de fabriek gerold en staat nu buiten op positie 5.
Helaas nog geen foto's
Helaas nog geen foto's
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Is er ook filmmateriaal van de laatste landing op teruel van de ph-bfu?
- B767-300ER
- Scramble Master
Straight to Transavia?Aircolours wrote:Delayed for a few months.CaptainRoPro wrote:Iemand meer info over de laatste B738 PH-BCL?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Bennie
- Scramble Master
Because?B767-300ER wrote:Straight to Transavia?Aircolours wrote:Delayed for a few months.CaptainRoPro wrote:Iemand meer info over de laatste B738 PH-BCL?
Ben
Zo vreemd dat niemand het weet wanneer BCL geleverd gaat worden en dat ik er nergens iets over lees...
[/quote]Bennie wrote:Delayed for a few months.CaptainRoPro wrote:Iemand meer info over de laatste B738 PH-BCL?
KL736 (PH-BFN) van Curacao naar AMS is gister na twee uur vliegen omgekeerd en niet terug gevlogen naar Curacao maar naar San Juan. Na 2,5 uur is BFN alsnog van San Juan naar Ams gevlogen. Weet iemand wat er gebeurd is?
- B767-300ER
- Scramble Master
Kan van alles zijn
Als ik het zo zie zijn SJU en SXM op dat moment “nearest suitable”. Dus waarschijnlijk iets waarvoor ze zsm naar de grond moesten op een zon dicht mogelijke plaats. SXM is dan niet handig omdat je daar niet wegkomt met een afgeladen 744.
Als ze meer tijd hadden gehad had PUJ wellicht een betere optie geweest gezien de hotelfaciliteiten daar als men wel onderkomen moet regelen. Daar heeft PUJ een streepje voor op CUR en SJU.
Wellicht lezen we het morgen op AVHerald.
Als ik het zo zie zijn SJU en SXM op dat moment “nearest suitable”. Dus waarschijnlijk iets waarvoor ze zsm naar de grond moesten op een zon dicht mogelijke plaats. SXM is dan niet handig omdat je daar niet wegkomt met een afgeladen 744.
Als ze meer tijd hadden gehad had PUJ wellicht een betere optie geweest gezien de hotelfaciliteiten daar als men wel onderkomen moet regelen. Daar heeft PUJ een streepje voor op CUR en SJU.
Wellicht lezen we het morgen op AVHerald.
Regards, N.
Regards, N.
- Gietje
- Scramble Master
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Waarom is dit vreemd?nemaco wrote:Zo vreemd dat niemand het weet wanneer BCL geleverd gaat worden en dat ik er nergens iets over lees...
Bennie wrote:Delayed for a few months.CaptainRoPro wrote:Iemand meer info over de laatste B738 PH-BCL?
Ik kan me niet voorstellen dat niemand op dit forum zou weten waarom BCL voorlopig niet geleverd zou worden. Je leest ook in de media niets over een maandenlange vertraging, zelfs niet via de interne B737 KLM mail. Elbers sprak vorige week nog is zijn column over de vierde 737.
Gietje wrote:Waarom is dit vreemd?nemaco wrote:Zo vreemd dat niemand het weet wanneer BCL geleverd gaat worden en dat ik er nergens iets over lees...
Misschien zijn ze er wel, maar kiezen ze er voor om dat niet te melden. Dit forum is niet het communicatie systeem van de KLM. Ik zie dat je het nu 4x hebt gevraagd in dit topic dus misschien moet de conclusie dan zijn wel dat je even geduldig moet wachten totdat er nieuwe info isnemaco wrote:Ik kan me niet voorstellen dat niemand op dit forum zou weten waarom BCL voorlopig niet geleverd zou worden. Je leest ook in de media niets over een maandenlange vertraging, zelfs niet via de interne B737 KLM mail. Elbers sprak vorige week nog is zijn column over de vierde 737.
- B767-300ER
- Scramble Master
Amen to that Arjen
Sommige alhier gaan er maar klakkeloos vanuit dat “inside info” altijd maar gepost kan en moet worden.
Dezelfde vraag wordt dan tot in den treure herhaald, op de hoop alsnog een antwoord te vangen.
In dit geval zal het antwoord vanzelf een keer gepost gaan worden. Genoeg mensen hier die dichtbij genoeg zitten en dat tzt kunnen, mogen, maar vooral ook willen posten. Wees blij dat die mensen er zijn.
Als er in een interne mailing niets over is genoemd, zal dat wel een reden hebben toch?
Sommige alhier gaan er maar klakkeloos vanuit dat “inside info” altijd maar gepost kan en moet worden.
Dezelfde vraag wordt dan tot in den treure herhaald, op de hoop alsnog een antwoord te vangen.
In dit geval zal het antwoord vanzelf een keer gepost gaan worden. Genoeg mensen hier die dichtbij genoeg zitten en dat tzt kunnen, mogen, maar vooral ook willen posten. Wees blij dat die mensen er zijn.
Als er in een interne mailing niets over is genoemd, zal dat wel een reden hebben toch?
Regards, N.
Regards, N.