Vervanging F70 PH-KBX
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
-
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Militair + Civil
- Subscriber Scramble: Ja
Re: Vervanging F70 PH-KBX
64970, zowel visual als de diverse spotter sitesB767-300ER wrote:Welk cn nummer heeft de kist?
WoensdrechtAS www.woensdrechtas.nl/index.php
- AviaView
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Jeroen
Bedankt voor je antwoord. Nooit geweten dat een VIP interieur zoveel tijd in beslag neemt!GoldenPlane wrote:Ja, kist is vandaag aangekomen in Nederland. Vervolgens wordt deze nog in Ostrava gespoten. VIP config zou bij mijn weten officieel 12 mei starten. Een VIP config duurt +- een jaar, kijken maar naar gevallen als die Thaise AF BBJ & D-ALEX die het zelfde riedeltje ondergaan hebben op Woensdrecht!AviaView wrote:Toch even een vraag met betrekking tot de PH-GOV B737.
Is dit het oorspronkelijke frame wat Nederland heeft besteld of is dit een vrijgekomen frame (optie van een andere klant) die de optie niet heeft afgenomen en daardoor de Nederlandse overheid is overgenomen? Zo nee, de meest recente berichten zeggen dat de oplevering pas in 2019 zal zijn. Gaat men daadwerkelijk een jaar met het interieur bezig voordat de overheid hem in gebruik gaat nemen?
Just my 2 cents.AviaView wrote:Bedankt voor je antwoord. Nooit geweten dat een VIP interieur zoveel tijd in beslag neemt!GoldenPlane wrote:Ja, kist is vandaag aangekomen in Nederland. Vervolgens wordt deze nog in Ostrava gespoten. VIP config zou bij mijn weten officieel 12 mei starten. Een VIP config duurt +- een jaar, kijken maar naar gevallen als die Thaise AF BBJ & D-ALEX die het zelfde riedeltje ondergaan hebben op Woensdrecht!AviaView wrote:Toch even een vraag met betrekking tot de PH-GOV B737.
Is dit het oorspronkelijke frame wat Nederland heeft besteld of is dit een vrijgekomen frame (optie van een andere klant) die de optie niet heeft afgenomen en daardoor de Nederlandse overheid is overgenomen? Zo nee, de meest recente berichten zeggen dat de oplevering pas in 2019 zal zijn. Gaat men daadwerkelijk een jaar met het interieur bezig voordat de overheid hem in gebruik gaat nemen?
Als leek vermoed ik dat er allemaal speciale/strenge wensen zijn voor de afnemer (het soort materialen, maar ook bijvoorbeeld qua kleur stoelbekleding e.d.), welke niet standaard zullen zijn en speciaal geproduceerd moeten worden. Speciale wensen hebben doorgaans langere levertijden, zeker in tijden van economische groei, waardoor materialen en manuren schaarser zijn.
Kees
- Gietje
- Scramble Master
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Bij grote BBJs (787s, 747s) loopt dit vaak op tot twee jaar of meer zelfs.AviaView wrote:Bedankt voor je antwoord. Nooit geweten dat een VIP interieur zoveel tijd in beslag neemt!GoldenPlane wrote:Ja, kist is vandaag aangekomen in Nederland. Vervolgens wordt deze nog in Ostrava gespoten. VIP config zou bij mijn weten officieel 12 mei starten. Een VIP config duurt +- een jaar, kijken maar naar gevallen als die Thaise AF BBJ & D-ALEX die het zelfde riedeltje ondergaan hebben op Woensdrecht!AviaView wrote:Toch even een vraag met betrekking tot de PH-GOV B737.
- Stratofreighter
- Scramble Master
...die schuine diagonale vlakken zijn nieuw voor mij...
Het lijkt zo net een "gewone ordinaire passagiersjet"...
Er zit weinig "statigs" aan...
Het lijkt zo net een "gewone ordinaire passagiersjet"...
Er zit weinig "statigs" aan...
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Denk het niet, zo mogen overnieuw beginnen om er iets moois van te makenIemand91 wrote:Paintjob zit er op:
For the benefit of Mr. Kite, there will be a show tonight on trampoline
- Stratofreighter
- Scramble Master
...nou, het ding is nu onderweg naar Woensdrecht deze dinsdag 15 mei 2018
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=69&t=138357
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=69&t=138357
Ik vraag me af de piloten van de KLM of Transavia meestal de PH-GOV gaat besturen en vliegen als bijvoorbeeld premier Rutte of koning Willem-Alexander in dat toestel gaat zitten naar een land waar bijeenkomst is of staatsbezoek is. In het verleden hebben de piloten van KLM Cityhopper voormalige regeringsvliegtuig(PH-KBX, Fokker 70) bestuurd en gevlogen. Martinair leverde ook een stewardess voor in voormalige PH-KBX om voor catering te zorgen. Ik denk met name dat overheid paar eigen stewardessen heeft aangenomen voor de PH-GOV, een Boeing 737-BBJ2, (Boeing 737-700).
Meestal is in andere landen dat een regeringsvliegtuig bestuurd en gevlogen wordt door militaire piloten of onafhankelijke piloten die in dienst zijn van de overheid.
Meestal is in andere landen dat een regeringsvliegtuig bestuurd en gevlogen wordt door militaire piloten of onafhankelijke piloten die in dienst zijn van de overheid.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Stratofreighter
- Scramble Master
- EHRD88
- Scramble Addict
- Type of spotter: Civil, Bizjet/prop.
Je geeft zelf het antwoord al. Het Nederlandse regeringsvliegtuig wordt gevlogen door piloten van KLM. Bij de F70 was dat van KLM Cityhopper. Inclusief cabin crew. Dat zal bij de PH-GOV echt niet anders zijn, ongeacht wie er in zit.Berven1 wrote:Ik vraag me af de piloten van de KLM of Transavia meestal de PH-GOV gaat besturen en vliegen als bijvoorbeeld premier Rutte of koning Willem-Alexander in dat toestel gaat zitten naar een land waar bijeenkomst is of staatsbezoek is. In het verleden hebben de piloten van KLM Cityhopper voormalige regeringsvliegtuig(PH-KBX, Fokker 70) bestuurd en gevlogen. Martinair leverde ook een stewardess voor in voormalige PH-KBX om voor catering te zorgen. Ik denk met name dat overheid paar eigen stewardessen heeft aangenomen voor de PH-GOV, een Boeing 737-BBJ2, (Boeing 737-700).
Vliegtuig wordt civiel gevlogen en dan zouden er ineens een paar aparte militaire piloten of anderen in moeten? Beetje vreemde constructie zou dat geven.
kijk ook hier: http://rtm-spotter.blogspot.com/
- Stratofreighter
- Scramble Master
...eventuele geïnteresseerden kunnen zich nog steeds via
https://www.evite-sendmail.nl/minienm/p ... melden.php
inschrijven
https://www.evite-sendmail.nl/minienm/p ... melden.php
inschrijven
...het aantal van maximaal drieduizend inschrijvingen is dus nog duidelijk niet gehaald•Aanmelden is mogelijk tot 29 juni 2019 of zolang er plaatsen beschikbaar zijn.
Met dit formulier meldt u zich aan voor het bezoeken van het nieuwe regeringstoestel (PH-GOV) op vliegbasis Woensdrecht op zaterdag 6 juli 2019.