KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Pieter Elbers has planned a welcome speech at Hangar 12 at 10:45. At 11:00 I have been invited to visit the plane. If there is no disturbance, this seems to me a very reliable timetable.
Bennie wrote:
nemaco wrote:I have been invited by KLM to welcome BKA at Schiphol and in this invitaion 10:15 has been mentioned as ETA.
GL Aviation wrote:It's still not clear what time the PH-BKA will depart Charleston SC and arrive at Amsterdam, the info we already have (departure 20:00 LT Charleston and arrival 10:15 LT Amsterdam doesn't make sense. Does anyone have any info about the departure or arrival please with a reliable source?
I don't know if I'm considered a reliable source, but.....

STD 00:00Z
STA 08:00Z.
GL Aviation
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 85
Joined: 28 May 2019, 00:16
Subscriber Scramble: Damian Verwey

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by GL Aviation »

Should be reliable enough, thank you very much!
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Bad news for delivery on Saturday: https://www.telegraaf.nl/financieel/139 ... -verstoren
GL Aviation wrote:Should be reliable enough, thank you very much!
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

De BVA of een 787-9 als alternatief. Pieter Elbers zou naar Charleston gaan, maar ook dat is niet doorgegaan. Balen.

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... wfeest-klm
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutchbird »

Je zou voor de aardigheid de inhoud van het artikel kunnen plaatsen, in plaats van louter een link van een betaald lidmaatschappagina te spammen. Of ben je klandizie aan 't werven? :?
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Dutchbird wrote:Je zou voor de aardigheid de inhoud van het artikel kunnen plaatsen, in plaats van louter een link van een betaald lidmaatschappagina te spammen. Of ben je klandizie aan 't werven? :?
In het begin kon je het artikel gewoon lezen, later was deze pagina afgesloten voor alleen de leden blijkbaar.... Iets wat de laatste tijd steeds vaker gebeurt bij luchtvaartnieuws, en hun zakenreisnieuws heb ik het idee...
Last edited by KLMSafetyHerald on 28 Jun 2019, 06:22, edited 1 time in total.
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Dutchbird wrote:Je zou voor de aardigheid de inhoud van het artikel kunnen plaatsen, in plaats van louter een link van een betaald lidmaatschappagina te spammen. Of ben je klandizie aan 't werven? :?
Het is inderdaad wel eens opvallend hoeveel links door 1 persoon er naar het “kwalitatieve” luchtvaartnieuws worden geplaatst alhier.

Aangezien men daar soms zelf vaak ook copy-paste toepast, hier het artikel wat in eerste instantie gewoon leesbaar was en ook toen is gelezen door mij. Hopelijk voor iedereen bevat dit artikel net zoveel fouten als normaal op deze website en gaat morgen alles gewoon door.

Boeing verstoort mogelijk opening eeuwfeest KLM

SCHIPHOL - Het strak gesmede plan van KLM om de nieuwe Boeing 787-10 in te zetten als opener van de festiviteiten rond de honderdste verjaardag van de luchtvaartmaatschappij wordt mogelijk door de vliegtuigbouwer verstoord.
KLM is de eerste Europese maatschappij die de Boeing 787-10 in ontvangst neemt. Volgens ingewijden zouden er mogelijk problemen zijn met de overdracht van de Europese certificeringsdocumenten.

Het toestel moet zaterdag, 100 dagen voor de honderdste verjaardag, landen op de Polderbaan en voor aankomst vliegen langs het KLM-hoofdkantoor in Amstelveen. Het is onzeker of dit doorgaat.

KLM heeft ruim 300 mensen uitgenodigd voor de ceremoniële aankomst op zaterdag en hiervoor de nodige buitenlandse journalisten ingevlogen en ondergebracht in hotels om optimale exposure te genereren. Ook nieuwszender CNN zou zijn betrokken bij de aankomst van het toestel. Er wordt gestudeerd op het inzetten van een Boeing 787-9 om de festiviteiten toch inhoud te kunnen geven, melden ingewijden

De Boeing 787-10 heeft de registratie PH-BKA en draagt de naam ‘Oranjebloesem'. Om te vieren dat KLM dit jaar haar honderdste verjaardag viert, is er op de romp een speciaal opschrift aangebracht.

Zes meter langer
De 787-10 is bijna zes meter langer dan de 787-9's die KLM al in dienst heeft en kan daardoor 50 passagiers extra vervoeren. In totaal kunnen er 344 passagiers mee, waarvan 38 in Business Class en de rest in Economy/Economy Comfort.

De Nederlandse luchtvaartmaatschappij heeft acht van deze toestellen besteld.

Airbus A350
Mogelijk wordt het aantal 787-10's in de toekomst verder uitgebreid. KLM en Air France hebben een order uitruil gedaan, waarbij Air France de zeven A350-900's van KLM krijgt en laatstgenoemde maatschappij zes 787-9's die haar Franse zuster nog verwachtte.

KLM houdt de mogelijkheid open om die 787-9's om te ruilen voor 787-10's, zo heeft een ingewijde aan deze site laten weten. Door de uitruil kan de maatschappij straks over 27 Dreamliners beschikken.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

Helaas pindakaas: de aankomst is definitief van de baan (no pun intended). Wachten op een nieuwe datum... :(

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... afgeblazen
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 545
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

B767-300ER wrote:
KLM houdt de mogelijkheid open om die 787-9's om te ruilen voor 787-10's, zo heeft een ingewijde aan deze site laten weten. Door de uitruil kan de maatschappij straks over 27 Dreamliners beschikken.
Hmm ze hebben de recente bestelling van een extra 787-10 via een leasemaatschappij gemist. Daarmee kom je op 28.
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Inkjet wrote:
B767-300ER wrote:
KLM houdt de mogelijkheid open om die 787-9's om te ruilen voor 787-10's, zo heeft een ingewijde aan deze site laten weten. Door de uitruil kan de maatschappij straks over 27 Dreamliners beschikken.
Hmm ze hebben de recente bestelling van een extra 787-10 via een leasemaatschappij gemist. Daarmee kom je op 28.
Denk eerder onnauwkeurigheid...
Ze hebben het namelijk wel eerder gemeld van de geleasde extra 787-10....
En hoe vaak lees je nog in een artikel dat de KLM de A350 in bestelling heeft terwijl dezelfde nieuwsbron eerder al had gemeld dat deze niet meer doorging en vervangen zou worden door de AF 787's....
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

PH-BVA (Orange Pride) wordt als alternatief gebruikt voor het evenement morgenochtend voor het aftelmoment KLM100.
phkza wrote:Helaas pindakaas: de aankomst is definitief van de baan (no pun intended). Wachten op een nieuwe datum... :(

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... afgeblazen
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1703
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Derice »

nemaco wrote:PH-BVA (Orange Pride) wordt als alternatief gebruikt voor het evenement morgenochtend voor het aftelmoment KLM100.
phkza wrote:Helaas pindakaas: de aankomst is definitief van de baan (no pun intended). Wachten op een nieuwe datum... :(

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... afgeblazen
Alleen static in de schuur? of gaat zoals de PH-BVA zoals gepland was met de 787-10 langs het KLM hoofdkantoor vliegen?
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

CaptainRoPro wrote:dat deze niet meer doorging en vervangen zou worden door de AF 787's....
Hier is je antwoord: AF neemt alle A350's, KLM krijgt de 787's: https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... 350-en-787
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Geen idee maar vermoed static H12
Derice wrote:
nemaco wrote:PH-BVA (Orange Pride) wordt als alternatief gebruikt voor het evenement morgenochtend voor het aftelmoment KLM100.
phkza wrote:Helaas pindakaas: de aankomst is definitief van de baan (no pun intended). Wachten op een nieuwe datum... :(

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... afgeblazen
Alleen static in de schuur? of gaat zoals de PH-BVA zoals gepland was met de 787-10 langs het KLM hoofdkantoor vliegen?
GL Aviation
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 85
Joined: 28 May 2019, 00:16
Subscriber Scramble: Damian Verwey

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by GL Aviation »

Heeft het nog nut om bij de Mc Donalds Buitenveldertbaan te wachten op de BVA?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”