Alle 169 kisten in de vloot? Dat betwijfel ik.Dutchbird wrote:Is het nu werkelijk nodig om wekenlang dit topic te vervuilen met bovenstaande onzin? Uiteindelijk krijgen alle kisten zo'n sticker...
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
RVG
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gaat toch echt gebeuren
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 226
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Jaha, want de PH-BHG (B789) heeft hem ookB767-300ER wrote:Gaat toch echt gebeuren
P.s. heeft iemand al een idee hoe de BKC gaat heten, als het goed is komen deze week de onderdelen binnen bij de fabriek.
En is de naam voor de BCL ook bekend? Anders zou Pechvogel wel een leuke zijn
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
- Rene Klok
- Scramble Senior
- Posts: 486
- Joined: 04 May 2006, 10:49
- Subscriber Scramble: Ja
- Location: In a galaxy far far away
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
funny post!CaptainRoPro wrote:B767-300ER wrote:Gaat toch echt gebeuren
En is de naam voor de BCL ook bekend? Anders zou Pechvogel wel een leuke zijn
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens RobK, een zeer betrouwbare bron op Airliner.net :CaptainRoPro wrote:Iemand enig idee waarom de levering zo enorm is uitgesteld met 8 maanden? Nu weet ik van de vertraging wegens het feit dat hij beschoten was tijdens het treintransport... maar nu zag ik ook dat (volgens de production list die van alles bij houdt) de BCL weer terug is op de Final Assembly Line.....nemaco wrote:De levering van BCL is uitgesteld van april 2019 naar december 2019
captainropro wrote:De B738 PH-BCL heeft ook de Final Assembly Line verlaten en staat nu op de Flightline.
LN 7542 (1) fuselage has an issue which does not meet Boeing spec and won't be built. A replacement fuselage is on order from Spirit and will become LN 7542 (2) with the original msn 63624 but new tab/block ID YV676. LN 7642 (1) is now msn 98801 and no longer has any customer or registration assigned
Zie : https://www.airliners.net/forum/viewtop ... #p21518235
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
-
- Scramble Newbie
- Posts: 34
- Joined: 21 May 2014, 20:02
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Lijkt er dus toch op dat het een maandagochtend model was waarbij een maat niet goed overgenomen is. Iets met een 800 vs MAX8?747classic wrote: Volgens RobK, een zeer betrouwbare bron op Airliner.net :
LN 7542 (1) fuselage has an issue which does not meet Boeing spec and won't be built. A replacement fuselage is on order from Spirit and will become LN 7542 (2) with the original msn 63624 but new tab/block ID YV676. LN 7642 (1) is now msn 98801 and no longer has any customer or registration assigned
Zie : https://www.airliners.net/forum/viewtop ... #p21518235
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22176
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
https://www.upinthesky.nl/2019/07/18/bo ... -zimbabwe/
...meer via
https://www.upinthesky.nl/2019/07/18/bo ... -zimbabwe/
KLM-747 in Zimbabwe over enkele dagen terug op Schiphol
De Boeing 747 van KLM Cargo, die op maandagavond 8 juli een vleugelklep verloor,
zal binnen enkele dagen terug naar Schiphol vliegen,
zo meldt zowel een woordvoerster van KLM desgevraagd aan Up.
20 juli 2019
Volgens de woordvoerster van KLM wordt de vleugelklep vandaag naar Harare overgebracht
en zal de Boeing 747, naar verwachting,
op 20 juli retour kunnen vliegen.
Eerder sprak Up met een woordvoerder van Air France KLM Martinair Cargo en
hij vertelde dat de maatschappij met het vliegveld, autoriteiten en Boeing
afspraken heeft gemaakt over de reparatie van het toestel.
Reparatie
Die afspraken moeten volgens de zegsman ervoor zorgen
dat de reparatie volledig op het vliegveld van Harare wordt uitgevoerd.
Als de 747 eenmaal weer terug op Schiphol staat kan het toestel meteen weer op vluchten worden ingezet.
...meer via
https://www.upinthesky.nl/2019/07/18/bo ... -zimbabwe/
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is dit dan nu officieel de laatste gebouwde 737NG of blijft die van Skymark (LN7597) de laatste gebouwde, dit omdat de LN officieel niet verandert?747classic wrote:Volgens RobK, een zeer betrouwbare bron op Airliner.net :CaptainRoPro wrote:Iemand enig idee waarom de levering zo enorm is uitgesteld met 8 maanden? Nu weet ik van de vertraging wegens het feit dat hij beschoten was tijdens het treintransport... maar nu zag ik ook dat (volgens de production list die van alles bij houdt) de BCL weer terug is op de Final Assembly Line.....nemaco wrote:De levering van BCL is uitgesteld van april 2019 naar december 2019
LN 7542 (1) fuselage has an issue which does not meet Boeing spec and won't be built. A replacement fuselage is on order from Spirit and will become LN 7542 (2) with the original msn 63624 but new tab/block ID YV676. LN 7642 (1) is now msn 98801 and no longer has any customer or registration assigned
Zie : https://www.airliners.net/forum/viewtop ... #p21518235
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Laatst gebouwde. Wordt pas in Q4 volledig geassembleerd
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De inmiddels door Boeing afgekeurde romp, L/N 7542 (1), PH-BCL is van de assembly line verwijderd. Een nieuwe romp is besteld bij Spirit Aerospace (Wichita) en wordt later geleverd (November ?)747classic wrote:
Volgens RobK, een zeer betrouwbare bron op Airliner.net :
LN 7542 (1) fuselage has an issue which does not meet Boeing spec and won't be built. A replacement fuselage is on order from Spirit and will become LN 7542 (2) with the original msn 63624 but new tab/block ID YV676. LN 7642 (1) is now msn 98801 and no longer has any customer or registration assigned
Zie : https://www.airliners.net/forum/viewtop ... #p21518235
De afgekeurde romp is opgeslagen tussen de wing assembly- en de final assembly building, tesamen met de KLM vleugels. Het line number (L/N) is al verwijderd van de romp.
Uploaded by Chris Edwards op twitter, zie : https://twitter.com/AeroimagesChris/sta ... 2553326592
Overzicht :
L/N 7367, MSN 62577, tabulation number YV671, PH-BXO
L/N 7447, MSN 62578, tabulation number YV672, PH-BCG
L/N 7472, MSN 62579, tabulation number YV673, PH-BCH
L/N 7512. MSN 62580, tabulation number YV674, PH-BCK
L/N 7542 (1), MSN 63624, tabulation number YV675, PH-BCL wordt niet geproduceerd, MSN van de romp veranderd naar 98801 (MSN beginnend met 9---- worden normaal gebruikt voor static en dynamic test frames )
L/N 7542 (2), MSN 63624, tabulation number YV676, PH-BCL wordt actueel geproduceerd als laatste civiele 737NG, echter het L/N blijft hetzelfde : L/N 7542.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3404
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BCO neem ik aan?747classic wrote:747classic wrote:
L/N 7367, MSN 62577, tabulation number YV671, PH-BXO
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nee, 62577 is de PH-HXO van HV
Met vriendelijk groet,
Edwin
Edwin
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-CKA is nu onderweg vanaf Harare via Nairobi naar Ams. De gaat morgen gewoon weer de route op.
PH-CKC is op 25 juni vertrokken naar Xiamen voor een D-check en zal in nieuwe livery terugkomen rond 20 augustus.
PH-CKC is op 25 juni vertrokken naar Xiamen voor een D-check en zal in nieuwe livery terugkomen rond 20 augustus.
Stratofreighter wrote:https://www.upinthesky.nl/2019/07/18/bo ... -zimbabwe/
KLM-747 in Zimbabwe over enkele dagen terug op Schiphol
De Boeing 747 van KLM Cargo, die op maandagavond 8 juli een vleugelklep verloor,
zal binnen enkele dagen terug naar Schiphol vliegen,
zo meldt zowel een woordvoerster van KLM desgevraagd aan Up.
20 juli 2019
Volgens de woordvoerster van KLM wordt de vleugelklep vandaag naar Harare overgebracht
en zal de Boeing 747, naar verwachting,
op 20 juli retour kunnen vliegen.
Eerder sprak Up met een woordvoerder van Air France KLM Martinair Cargo en
hij vertelde dat de maatschappij met het vliegveld, autoriteiten en Boeing
afspraken heeft gemaakt over de reparatie van het toestel.
Reparatie
Die afspraken moeten volgens de zegsman ervoor zorgen
dat de reparatie volledig op het vliegveld van Harare wordt uitgevoerd.
Als de 747 eenmaal weer terug op Schiphol staat kan het toestel meteen weer op vluchten worden ingezet.
...meer via
https://www.upinthesky.nl/2019/07/18/bo ... -zimbabwe/
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Twee maanden voor een D-check? Wow!nemaco wrote: PH-CKC is op 25 juni vertrokken naar Xiamen voor een D-check en zal in nieuwe livery terugkomen rond 20 augustus.