KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 738
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

Dutchbird wrote:Is het nu werkelijk nodig om wekenlang dit topic te vervuilen met bovenstaande onzin? Uiteindelijk krijgen alle kisten zo'n sticker... :?
Alle 169 kisten in de vloot? Dat betwijfel ik.
RVG
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Gaat toch echt gebeuren ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 230
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

B767-300ER wrote:Gaat toch echt gebeuren ;)
Jaha, want de PH-BHG (B789) heeft hem ook :wink:

P.s. heeft iemand al een idee hoe de BKC gaat heten, als het goed is komen deze week de onderdelen binnen bij de fabriek.

En is de naam voor de BCL ook bekend? Anders zou Pechvogel wel een leuke zijn ;)
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
Rene Klok
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 486
Joined: 04 May 2006, 10:49
Subscriber Scramble: Ja
Location: In a galaxy far far away

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Rene Klok »

CaptainRoPro wrote:
B767-300ER wrote:Gaat toch echt gebeuren ;)

En is de naam voor de BCL ook bekend? Anders zou Pechvogel wel een leuke zijn ;)
:D funny post!
Groeten, Regards,
René

Image
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

CaptainRoPro wrote:
nemaco wrote:De levering van BCL is uitgesteld van april 2019 naar december 2019
captainropro wrote:De B738 PH-BCL heeft ook de Final Assembly Line verlaten en staat nu op de Flightline.
Iemand enig idee waarom de levering zo enorm is uitgesteld met 8 maanden? Nu weet ik van de vertraging wegens het feit dat hij beschoten was tijdens het treintransport... maar nu zag ik ook dat (volgens de production list die van alles bij houdt) de BCL weer terug is op de Final Assembly Line.....
Volgens RobK, een zeer betrouwbare bron op Airliner.net :
LN 7542 (1) fuselage has an issue which does not meet Boeing spec and won't be built. A replacement fuselage is on order from Spirit and will become LN 7542 (2) with the original msn 63624 but new tab/block ID YV676. LN 7642 (1) is now msn 98801 and no longer has any customer or registration assigned

Zie : https://www.airliners.net/forum/viewtop ... #p21518235
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
unimproved
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 34
Joined: 21 May 2014, 20:02

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by unimproved »

747classic wrote: Volgens RobK, een zeer betrouwbare bron op Airliner.net :
LN 7542 (1) fuselage has an issue which does not meet Boeing spec and won't be built. A replacement fuselage is on order from Spirit and will become LN 7542 (2) with the original msn 63624 but new tab/block ID YV676. LN 7642 (1) is now msn 98801 and no longer has any customer or registration assigned

Zie : https://www.airliners.net/forum/viewtop ... #p21518235
Lijkt er dus toch op dat het een maandagochtend model was waarbij een maat niet goed overgenomen is. Iets met een 800 vs MAX8?
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22220
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

https://www.upinthesky.nl/2019/07/18/bo ... -zimbabwe/
KLM-747 in Zimbabwe over enkele dagen terug op Schiphol

De Boeing 747 van KLM Cargo, die op maandagavond 8 juli een vleugelklep verloor,
zal binnen enkele dagen terug naar Schiphol vliegen,
zo meldt zowel een woordvoerster van KLM desgevraagd aan Up.

20 juli 2019

Volgens de woordvoerster van KLM wordt de vleugelklep vandaag naar Harare overgebracht
en zal de Boeing 747, naar verwachting,
op 20 juli retour kunnen vliegen.

Eerder sprak Up met een woordvoerder van Air France KLM Martinair Cargo en
hij vertelde dat de maatschappij met het vliegveld, autoriteiten en Boeing
afspraken heeft gemaakt over de reparatie van het toestel.

Reparatie

Die afspraken moeten volgens de zegsman ervoor zorgen
dat de reparatie volledig op het vliegveld van Harare wordt uitgevoerd.

Als de 747 eenmaal weer terug op Schiphol staat kan het toestel meteen weer op vluchten worden ingezet.

...meer via
https://www.upinthesky.nl/2019/07/18/bo ... -zimbabwe/
December 2024 updates at FokkerNews.nl....
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

747classic wrote:
CaptainRoPro wrote:
nemaco wrote:De levering van BCL is uitgesteld van april 2019 naar december 2019
Iemand enig idee waarom de levering zo enorm is uitgesteld met 8 maanden? Nu weet ik van de vertraging wegens het feit dat hij beschoten was tijdens het treintransport... maar nu zag ik ook dat (volgens de production list die van alles bij houdt) de BCL weer terug is op de Final Assembly Line.....
Volgens RobK, een zeer betrouwbare bron op Airliner.net :
LN 7542 (1) fuselage has an issue which does not meet Boeing spec and won't be built. A replacement fuselage is on order from Spirit and will become LN 7542 (2) with the original msn 63624 but new tab/block ID YV676. LN 7642 (1) is now msn 98801 and no longer has any customer or registration assigned

Zie : https://www.airliners.net/forum/viewtop ... #p21518235
Is dit dan nu officieel de laatste gebouwde 737NG of blijft die van Skymark (LN7597) de laatste gebouwde, dit omdat de LN officieel niet verandert?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Laatst gebouwde. Wordt pas in Q4 volledig geassembleerd
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

747classic wrote:
Volgens RobK, een zeer betrouwbare bron op Airliner.net :
LN 7542 (1) fuselage has an issue which does not meet Boeing spec and won't be built. A replacement fuselage is on order from Spirit and will become LN 7542 (2) with the original msn 63624 but new tab/block ID YV676. LN 7642 (1) is now msn 98801 and no longer has any customer or registration assigned

Zie : https://www.airliners.net/forum/viewtop ... #p21518235
De inmiddels door Boeing afgekeurde romp, L/N 7542 (1), PH-BCL is van de assembly line verwijderd. Een nieuwe romp is besteld bij Spirit Aerospace (Wichita) en wordt later geleverd (November ?)
De afgekeurde romp is opgeslagen tussen de wing assembly- en de final assembly building, tesamen met de KLM vleugels. Het line number (L/N) is al verwijderd van de romp.

Image

Image

Uploaded by Chris Edwards op twitter, zie : https://twitter.com/AeroimagesChris/sta ... 2553326592

Overzicht :
L/N 7367, MSN 62577, tabulation number YV671, PH-BXO
L/N 7447, MSN 62578, tabulation number YV672, PH-BCG
L/N 7472, MSN 62579, tabulation number YV673, PH-BCH
L/N 7512. MSN 62580, tabulation number YV674, PH-BCK
L/N 7542 (1), MSN 63624, tabulation number YV675, PH-BCL wordt niet geproduceerd, MSN van de romp veranderd naar 98801 (MSN beginnend met 9---- worden normaal gebruikt voor static en dynamic test frames )
L/N 7542 (2), MSN 63624, tabulation number YV676, PH-BCL wordt actueel geproduceerd als laatste civiele 737NG, echter het L/N blijft hetzelfde : L/N 7542.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3418
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gietje »

747classic wrote:
747classic wrote:

L/N 7367, MSN 62577, tabulation number YV671, PH-BXO
PH-BCO neem ik aan? ;)
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
User avatar
emtrouwee
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 202
Joined: 14 Sep 2004, 15:19

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by emtrouwee »

Nee, 62577 is de PH-HXO van HV
Met vriendelijk groet,

Edwin
737freak
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 90
Joined: 05 Apr 2015, 20:28
Subscriber Scramble: René Dijkema

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 737freak »

nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

PH-CKA is nu onderweg vanaf Harare via Nairobi naar Ams. De gaat morgen gewoon weer de route op.

PH-CKC is op 25 juni vertrokken naar Xiamen voor een D-check en zal in nieuwe livery terugkomen rond 20 augustus.

Stratofreighter wrote:https://www.upinthesky.nl/2019/07/18/bo ... -zimbabwe/
KLM-747 in Zimbabwe over enkele dagen terug op Schiphol

De Boeing 747 van KLM Cargo, die op maandagavond 8 juli een vleugelklep verloor,
zal binnen enkele dagen terug naar Schiphol vliegen,
zo meldt zowel een woordvoerster van KLM desgevraagd aan Up.

20 juli 2019

Volgens de woordvoerster van KLM wordt de vleugelklep vandaag naar Harare overgebracht
en zal de Boeing 747, naar verwachting,
op 20 juli retour kunnen vliegen.

Eerder sprak Up met een woordvoerder van Air France KLM Martinair Cargo en
hij vertelde dat de maatschappij met het vliegveld, autoriteiten en Boeing
afspraken heeft gemaakt over de reparatie van het toestel.

Reparatie

Die afspraken moeten volgens de zegsman ervoor zorgen
dat de reparatie volledig op het vliegveld van Harare wordt uitgevoerd.

Als de 747 eenmaal weer terug op Schiphol staat kan het toestel meteen weer op vluchten worden ingezet.

...meer via
https://www.upinthesky.nl/2019/07/18/bo ... -zimbabwe/
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 564
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

nemaco wrote: PH-CKC is op 25 juni vertrokken naar Xiamen voor een D-check en zal in nieuwe livery terugkomen rond 20 augustus.
Twee maanden voor een D-check? Wow!
Post Reply

Return to “'t Praethuys”