Inkjet wrote:Twee maanden voor een D-check? Wow!nemaco wrote: PH-CKC is op 25 juni vertrokken naar Xiamen voor een D-check en zal in nieuwe livery terugkomen rond 20 augustus.
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is redelijk standaard bij die oude 747's
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mwah, oud.. 15 jaar pas.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Twee maanden is inderdaad vrij lang voor een D-2 check, normaal is omstreeks 6 weken.Inkjet wrote:Twee maanden voor een D-check? Wow!nemaco wrote: PH-CKC is op 25 juni vertrokken naar Xiamen voor een D-check en zal in nieuwe livery terugkomen rond 20 augustus.
Zie voor maintenance intervals 744 en 748 : https://www.boeing.com/commercial/aerom ... ticle2.pdf
Echter na de D-check wordt nog een check flight uitgevoerd, daarna worden, afhankelijk van de uitvoeringskwaliteit eventueel geconstateerde gebreken gerectificeerd, daarna eventueel nog een tweede checkvlucht, etc.
Het blijft echter een afweging van afstand tot AMS, gegarandeerde downtime, uit te voeren extra werkzaamheden en natuurlijk de prijs.
Jammer dat KLM zelf de D checks niet meer "in huis" doet, mede door het zeer uitvoerig uitgevoerde corrosie protectie programma waren in het verleden de KLM 747 vliegtuigen in een uitstekende structurele conditie, mede geconstateerd bij verscheidene ombouw projecten (747 SUD ombouw, 747SUDSF ombouw, etc) uitgevoerd bij de OEM (Boeing).
Het kan inderdaad ook sneller, zie : https://www.pilootenvliegtuig.nl/2015/0 ... itgevoerd/
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
"Vliegen is slechts een kortstondige onderbreking van het glorieuze KLM onderhoudsprogramma."747classic wrote: Jammer dat KLM zelf de D checks niet meer "in huis" doet, mede door het zeer uitvoerig uitgevoerde corrosie protectie programma waren in het verleden de KLM 747 vliegtuigen in een uitstekende structurele conditie, mede geconstateerd bij verscheidene ombouw projecten (747 SUD ombouw, 747SUDSF ombouw, etc) uitgevoerd bij de OEM (Boeing).
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is men eigenlijk nog voornemens om de foutieve livrei van de CKA te corrigeren of moet dat wachten tot de volgende grote beurt?
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat is er mis dan?Dutchbird wrote:Is men eigenlijk nog voornemens om de foutieve livrei van de CKA te corrigeren of moet dat wachten tot de volgende grote beurt?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Oude ‘cargo’ logo’s die al jaren niet meer gebruikt worden misschien?
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 230
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Alle onderdelen voor de 2e 787-10 (PH-BKC) waren inmiddels binnen, en gisteren (29/07/2019) was de loaddate, waarbij ze zijn begonnen met de assemblage...
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Deze AF bestelling hoort niet echt thuis in dit topic maar toch... Air France plaatst miljardenorder bij Airbus https://www.telegraaf.nl/financieel/146 ... e=whatsapp
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
AFKLM plaatst de order. Niet AF.
De kisten zijn allemaal voor AF
De kisten zijn allemaal voor AF
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
nemaco wrote:Deze AF bestelling hoort niet echt thuis in dit topic maar toch... Air France plaatst miljardenorder bij Airbus https://www.telegraaf.nl/financieel/146 ... e=whatsapp
Ik citeer:B767-300ER wrote:AFKLM plaatst de order. Niet AF.
De kisten zijn allemaal voor AF
"De nieuwe toestellen zijn alles bij elkaar zo'n 5,5 miljard dollar waard en zijn bedoeld om de verouderde vloot van de zustermaatschappij van KLM wat te verjongen."
En verderop: "De Fransen kunnen met de nieuwe vliegtuigen geleidelijk de huidige A318's en A319's vervangen."
Ik maak hier uit op dat de kisten voor zowel KLM als AF zijn. Maar het is natuurlijk nog wel steeds de televaag...
RVG
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En met die laatste zin sla je de spijker op zijn kop. Kisten zijn allemaal voor AF, niks voor KLM.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoe lees jij dat dan.RudiMD11 wrote:nemaco wrote:Deze AF bestelling hoort niet echt thuis in dit topic maar toch... Air France plaatst miljardenorder bij Airbus https://www.telegraaf.nl/financieel/146 ... e=whatsappIk citeer:B767-300ER wrote:AFKLM plaatst de order. Niet AF.
De kisten zijn allemaal voor AF
"De nieuwe toestellen zijn alles bij elkaar zo'n 5,5 miljard dollar waard en zijn bedoeld om de verouderde vloot van de zustermaatschappij van KLM wat te verjongen."
En verderop: "De Fransen kunnen met de nieuwe vliegtuigen geleidelijk de huidige A318's en A319's vervangen."
Ik maak hier uit op dat de kisten voor zowel KLM als AF zijn. Maar het is natuurlijk nog wel steeds de televaag...
Je eerste citaat slaat op de zuster van KLM: Dat is AF
De tweede citaat bevestigd dat enkel.
Ik zie nergens dag er mogelijk iets voor KLM is.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een sneer uitdelen terwijl er aan het artikel niets mankeert maar onderwijl zelf de vaardigheid begrijpend lezen niet beheersen, het is me wat moois.RudiMD11 wrote:Ik maak hier uit op dat de kisten voor zowel KLM als AF zijn. Maar het is natuurlijk nog wel steeds de televaag...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ah wauw. Ik had het inderdaad niet goed gelezen.B767-300ER wrote:Hoe lees jij dat dan.RudiMD11 wrote:nemaco wrote:Deze AF bestelling hoort niet echt thuis in dit topic maar toch... Air France plaatst miljardenorder bij Airbus https://www.telegraaf.nl/financieel/146 ... e=whatsappIk citeer:B767-300ER wrote:AFKLM plaatst de order. Niet AF.
De kisten zijn allemaal voor AF
"De nieuwe toestellen zijn alles bij elkaar zo'n 5,5 miljard dollar waard en zijn bedoeld om de verouderde vloot van de zustermaatschappij van KLM wat te verjongen."
En verderop: "De Fransen kunnen met de nieuwe vliegtuigen geleidelijk de huidige A318's en A319's vervangen."
Ik maak hier uit op dat de kisten voor zowel KLM als AF zijn. Maar het is natuurlijk nog wel steeds de televaag...
Je eerste citaat slaat op de zuster van KLM: Dat is AF
De tweede citaat bevestigd dat enkel.
Ik zie nergens dag er mogelijk iets voor KLM is.
RVG