KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Waarom niet. Op een ander forum wordt daar gewoon al jarenlang open over gesproken.
Het kan mijn inziens geen kwaad dat een deel van die de materie, die veel dieper gaat als menigeen ook maar denkt te weten, hier te plaatsen. Zolang het niet vertrouwelijk is uiteraard . Dat kan wellicht een hoop vragen over het hoe en waarom bij sommigen wegnemen.
Het kan mijn inziens geen kwaad dat een deel van die de materie, die veel dieper gaat als menigeen ook maar denkt te weten, hier te plaatsen. Zolang het niet vertrouwelijk is uiteraard . Dat kan wellicht een hoop vragen over het hoe en waarom bij sommigen wegnemen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22223
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
December 2024 updates at FokkerNews.nl....
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een uiterst logische vraag, met een erg belerend antwoord.Bennie wrote:Voor het eind van het jaar.747classic wrote:Wanneer wordt de PH-BFW terugverwacht op AMS ?
Sinds 28 November staat ze in Jakarta (C-Check ?)
Toch vreemd dat er een uit te faseren combi (PH-BFI) onnodig snel naar Teruel wordt gevlogen, terwijl een andere 744combi nog niet inzetbaar is (in een al erg kleine resterende vloot : PH-BFS, -T en V).
De 744 combi vloot wordt nu, onnodig, wel erg storingsgevoelig.
Afspraken over aantallen vliegtuigen en de productie die hiermee wordt geleverd zijn geen voer voor dit forum....
Dit is immers een praat/discussie/speculeer hoekje
Na een lange werkzame periode bij de blauwe maatschappij ben ik helaas wel vaker met niet erg economisch verstandige vloot-beslissingen en/of vloot-inzet geconfronteerd.
Hopelijk valt er, voor de PH-BFW weer in dienst is, geen andere 744 combi uit, met vervelende gevolgen (type verandering) voor passagiers en/of cargo.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16548
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Belerend of niet, maar de BFI staat voorlopig standby op Teruel.747classic wrote:Een uiterst logische vraag, met een erg belerend antwoord.Bennie wrote:Voor het eind van het jaar.747classic wrote:Wanneer wordt de PH-BFW terugverwacht op AMS ?
Sinds 28 November staat ze in Jakarta (C-Check ?)
Toch vreemd dat er een uit te faseren combi (PH-BFI) onnodig snel naar Teruel wordt gevlogen, terwijl een andere 744combi nog niet inzetbaar is (in een al erg kleine resterende vloot : PH-BFS, -T en V).
De 744 combi vloot wordt nu, onnodig, wel erg storingsgevoelig.
Afspraken over aantallen vliegtuigen en de productie die hiermee wordt geleverd zijn geen voer voor dit forum....
Dit is immers een praat/discussie/speculeer hoekje
Na een lange werkzame periode bij de blauwe maatschappij ben ik helaas wel vaker met niet erg economisch verstandige vloot-beslissingen en/of vloot-inzet geconfronteerd.
Hopelijk valt er, voor de PH-BFW weer in dienst is, geen andere 744 combi uit, met vervelende gevolgen (type verandering) voor passagiers en/of cargo.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als ik dit combineer met wat er in de Telegraaf stond... iedereen weet dat er een kern van waarheid in dat verhaal zit.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In De Telegraaf stond een artikel over het vervroegd uitfaseren van een 747. PH-BFI stond al heel lang geleden gepland om te worden uitgefaseerd eind december 2019. Wat bedoel je met onderstaande?
Wat betreft het vervroegd uitfaseren van een KLM 747, deze eenzijdige afspraak gemaakt met de piloten van AF gaat de VNV niet accepteren. Zij hebben aangegeven te zullen gaan staken indien de holding AF-KLM deze eenzijdige afspraak wil handhaven.
Wat betreft het vervroegd uitfaseren van een KLM 747, deze eenzijdige afspraak gemaakt met de piloten van AF gaat de VNV niet accepteren. Zij hebben aangegeven te zullen gaan staken indien de holding AF-KLM deze eenzijdige afspraak wil handhaven.
Inkjet wrote:Als ik dit combineer met wat er in de Telegraaf stond... iedereen weet dat er een kern van waarheid in dat verhaal zit.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoeveel uren en cycles heeft de Jakarta uiteindelijk mogen maken?
Overigens interessante side note; -BFI was in december 2002 de eerste kist in de KLM vloot die de nieuwe livery kreeg.
Overigens interessante side note; -BFI was in december 2002 de eerste kist in de KLM vloot die de nieuwe livery kreeg.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hiermee verwees ik slechts naar de afspraken over het aantal vliegtuigen waarnaar een posting hierboven refereerde, zonder de Telegraaf te noemen. Verder niets.nemaco wrote:In De Telegraaf stond een artikel over het vervroegd uitfaseren van een 747. PH-BFI stond al heel lang geleden gepland om te worden uitgefaseerd eind december 2019. Wat bedoel je met onderstaande?
Wat betreft het vervroegd uitfaseren van een KLM 747, deze eenzijdige afspraak gemaakt met de piloten van AF gaat de VNV niet accepteren. Zij hebben aangegeven te zullen gaan staken indien de holding AF-KLM deze eenzijdige afspraak wil handhaven.
Inkjet wrote:Als ik dit combineer met wat er in de Telegraaf stond... iedereen weet dat er een kern van waarheid in dat verhaal zit.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat die piloten zich nog niet massaal hebben laten omscholen... Tis al een paar jaar bekend dat die toestellen met pensioen gaan. Dus waarom als een konijntje in de lichten blijven kijken?nemaco wrote: Wat betreft het vervroegd uitfaseren van een KLM 747, deze eenzijdige afspraak gemaakt met de piloten van AF gaat de VNV niet accepteren. Zij hebben aangegeven te zullen gaan staken indien de holding AF-KLM deze eenzijdige afspraak wil handhaven.
Maar goed dan ga ik vast weer te veel speculeren over de bedrijfsvoering van KLM, wat blijkbaar alleen mag als je 35 jaar of meer bijdraagt aan dit gebeuren.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het gaat niet om het vliegen met een oud of nieuw vliegtuig. Het gaat AF er om dat KLM 1 vliegtuig eerder uit dient te faseren zodat AF met 2,5 vliegtuig kan groeien en KLM met 1 vliegtuig tegelijkertijd. KLM groeit nu volgens de holding te hard met het infaseren van recent geleverde toestellen in vergelijking tot AF.
FredvZ wrote:Dat die piloten zich nog niet massaal hebben laten omscholen... Tis al een paar jaar bekend dat die toestellen met pensioen gaan. Dus waarom als een konijntje in de lichten blijven kijken?nemaco wrote: Wat betreft het vervroegd uitfaseren van een KLM 747, deze eenzijdige afspraak gemaakt met de piloten van AF gaat de VNV niet accepteren. Zij hebben aangegeven te zullen gaan staken indien de holding AF-KLM deze eenzijdige afspraak wil handhaven.
Maar goed dan ga ik vast weer te veel speculeren over de bedrijfsvoering van KLM, wat blijkbaar alleen mag als je 35 jaar of meer bijdraagt aan dit gebeuren.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFW is eindelijk op weg naar AMS vanuit Jakarta, hopelijk zonder nog openstaande issues.
Gelukkig voor KLM is er geen 747combi uitgevallen afgelopen week.
PH-BFS, -T en -V hebben kop staart gevlogen de afgelopen dagen om de geplande stretches op YYZ, JFK, LAX en MEX uit te voeren, daarbij op YYZ geholpen door de full pax 744 vloot.
Was zou er op tegen zijn geweest PH-BFI begin Januari naar Teruel over te brengen en operations iets meer speelruimte te geven ? Parkeren voor een paar dagen kan gratis voor H11 en of H14.
Gelukkig voor KLM is er geen 747combi uitgevallen afgelopen week.
PH-BFS, -T en -V hebben kop staart gevlogen de afgelopen dagen om de geplande stretches op YYZ, JFK, LAX en MEX uit te voeren, daarbij op YYZ geholpen door de full pax 744 vloot.
Was zou er op tegen zijn geweest PH-BFI begin Januari naar Teruel over te brengen en operations iets meer speelruimte te geven ? Parkeren voor een paar dagen kan gratis voor H11 en of H14.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 230
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hij mag de 31e richting Toronto YYZ (KL691)747classic wrote:PH-BFW is eindelijk op weg naar AMS vanuit Jakarta, hopelijk zonder nog openstaande issues.
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Je maakt je er nogal druk om?747classic wrote:PH-BFW is eindelijk op weg naar AMS vanuit Jakarta, hopelijk zonder nog openstaande issues.
Gelukkig voor KLM is er geen 747combi uitgevallen afgelopen week.
PH-BFS, -T en -V hebben kop staart gevlogen de afgelopen dagen om de geplande stretches op YYZ, JFK, LAX en MEX uit te voeren, daarbij op YYZ geholpen door de full pax 744 vloot.
Was zou er op tegen zijn geweest PH-BFI begin Januari naar Teruel over te brengen en operations iets meer speelruimte te geven ? Parkeren voor een paar dagen kan gratis voor H11 en of H14.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De 77/78 had voldoende ruimte om de JFK te kunnen doen in geval van. Crew is daar reeds aanwezig. In dat opzicht zie ik het probleem ook niet zo.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik had begrepen dat dit niet uitgesteld kon worden vanwege duur(der) onderhoud dat na een dezer dagen uitgevoerd moest worden. Deze onderhoudkosten zijn nu ontweken door het toestel over te brengen.747classic wrote:PH-BFW is eindelijk op weg naar AMS vanuit Jakarta, hopelijk zonder nog openstaande issues.
Gelukkig voor KLM is er geen 747combi uitgevallen afgelopen week.
PH-BFS, -T en -V hebben kop staart gevlogen de afgelopen dagen om de geplande stretches op YYZ, JFK, LAX en MEX uit te voeren, daarbij op YYZ geholpen door de full pax 744 vloot.
Was zou er op tegen zijn geweest PH-BFI begin Januari naar Teruel over te brengen en operations iets meer speelruimte te geven ? Parkeren voor een paar dagen kan gratis voor H11 en of H14.