KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Posts: 4496
- Joined: 25 Apr 2005, 16:17
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Én de BFW dwars over het veld heen......
"Nix bliev wie it es"
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Jep. PH-BFT naar Mexico steeg op van de Polderbaan en -BFW vanuit Mexico vloog er recht boven laag overheen en rondje over Schiphol.Alpha Kilo One wrote:Én de BFW dwars over het veld heen......
Moet bijzonder gezicht zijn geweest.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De BFT bleef erg lang vrij laag na takeoff, toen we de BFW zagen begrepen we waaromIemand91 wrote:Jep. PH-BFT naar Mexico steeg op van de Polderbaan en -BFW vanuit Mexico vloog er recht boven laag overheen en rondje over Schiphol.Alpha Kilo One wrote:Én de BFW dwars over het veld heen......
Moet bijzonder gezicht zijn geweest.
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Posts: 4496
- Joined: 25 Apr 2005, 16:17
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Politie helicopter hing ook nog ergens rond. Maakte die opnames?
"Nix bliev wie it es"
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Posts: 4496
- Joined: 25 Apr 2005, 16:17
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
"Nix bliev wie it es"
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zijn er data en bestemmingen bekend waar de zeven 747’s heen zullen gaan na hun uitfasering vandaag?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik weet niet wat hun bron is van deze uitspraak:
Mocht dat op waarheid berusten, dan kunnen we denk ik wel verwachten dat ze (zeer) snel zullen vertrekken.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... l-vluchtenWat er met de toestellen gebeurt, is niet helemaal duidelijk. KLM reageerde niet direct op vragen van RTL Z. Ze worden in elk geval niet op Schiphol geparkeerd, waar het toch al schipperen is met de schaarse ruimte.
Mocht dat op waarheid berusten, dan kunnen we denk ik wel verwachten dat ze (zeer) snel zullen vertrekken.
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4658
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er was eerder sprake van dat er blauwe vogels zouden worden geparkeerd op Eindhoven en Groningen. Maar of dat nog zo is, en welke, en wanneer?
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16540
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De Bevelhebber der Strijdkrachten zei gisteren in WNL op zondag dat defensie parkeerplaatsen heeft aangeboden. Waar deze liggen werd niet gemeld.frank kramer wrote:Er was eerder sprake van dat er blauwe vogels zouden worden geparkeerd op Eindhoven en Groningen. Maar of dat nog zo is, en welke, en wanneer?
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er staan ook al een aantal 737's geparkeerd in Norwich.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat is een gear change voor vier -700's. Deze komen volgende week weer terug naar SPL
Iemand91 wrote:Er staan ook al een aantal 737's geparkeerd in Norwich.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Bennie wrote:De Bevelhebber der Strijdkrachten zei gisteren in WNL op zondag dat defensie parkeerplaatsen heeft aangeboden. Waar deze liggen werd niet gemeld.frank kramer wrote:Er was eerder sprake van dat er blauwe vogels zouden worden geparkeerd op Eindhoven en Groningen. Maar of dat nog zo is, en welke, en wanneer?
Het militaire platform aan de westkant wordt niet gebruikt nu alle evenementen en oefeningen zijn afgelast. Grote kans dat defensie die parkeerplaatsen heeft aangeboden.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Of ze vliegen er een paar naar Twente, staat die meteen goed voor de sloop, die hebben er in het verleden ook al 2 van de KLM gesloopt.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ah, oke. Diverse bronnen noemden het stored (soms aangevuld met "vanwege Corona") dus vandaar leek het daar op.nemaco wrote:Dat is een gear change voor vier -700's. Deze komen volgende week weer terug naar SPL
Bedankt voor de correctie!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik vermoed:
BFL (1991): sloop
BFN (1993): zou sloop mogelijk kunnen zijn al heeft deze wel haar D check gehad in maart 2017
BFS (1996): sloop
BFT (1997): sloop
BFV (1999): sloop
BFW (2000): sloop of tijdelijke opslag (gezien leeftijd en D check in juli 2016) in woestijn met poging verkopen (tweedehandsmarkt ligt uiteraard helemaal stil) en daarna alsnog sloop
BFY (2002): parkeren in woestijn (gezien leeftijd en D check in december 2017) en hopen op een koper binnen twee jaar anders ook sloop
BFW en BFY ombouwen naar full freighter zou Boeing misschien tegen gereduceerd tarief kunnen uitvoeren aangezien ik daar heel veel annuleringen van orders voorzie de komende tijd. KLM heeft echter geen behoefte aan meer vrachtcapaciteit op de langere termijn. De vrachtprijzen zijn momenteel vervijfvoudigd maar vermoed dat dit snel zal normaliseren zodra de passagiersvliegtuigen weer vliegen en vracht zal worden vervoerd op lowerdeck. Tevens zijn deze toestellen gemiddeld 19 jaar oud en is het alsnog een kostbare ingreep voor toestellen van die leeftijd.
BFL (1991): sloop
BFN (1993): zou sloop mogelijk kunnen zijn al heeft deze wel haar D check gehad in maart 2017
BFS (1996): sloop
BFT (1997): sloop
BFV (1999): sloop
BFW (2000): sloop of tijdelijke opslag (gezien leeftijd en D check in juli 2016) in woestijn met poging verkopen (tweedehandsmarkt ligt uiteraard helemaal stil) en daarna alsnog sloop
BFY (2002): parkeren in woestijn (gezien leeftijd en D check in december 2017) en hopen op een koper binnen twee jaar anders ook sloop
BFW en BFY ombouwen naar full freighter zou Boeing misschien tegen gereduceerd tarief kunnen uitvoeren aangezien ik daar heel veel annuleringen van orders voorzie de komende tijd. KLM heeft echter geen behoefte aan meer vrachtcapaciteit op de langere termijn. De vrachtprijzen zijn momenteel vervijfvoudigd maar vermoed dat dit snel zal normaliseren zodra de passagiersvliegtuigen weer vliegen en vracht zal worden vervoerd op lowerdeck. Tevens zijn deze toestellen gemiddeld 19 jaar oud en is het alsnog een kostbare ingreep voor toestellen van die leeftijd.
f4phantom wrote:Of ze vliegen er een paar naar Twente, staat die meteen goed voor de sloop, die hebben er in het verleden ook al 2 van de KLM gesloopt.