ErwinS wrote:BFY is verkocht en gaat naar MHV in Junitbloemink wrote:Dank voor die info. Toch dubbel gevoel bij, dat was mijn allereerste KLM 747. Maar het was onvermijdelijk natuurlijk.
Misschien van ver aan te zien komen de vraag, maar is er meer bekend over waar de BFL , BFN en de BFY heen gaan?
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wie is de koper? Slaat koper deze voorlopig op in MHV?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als MHV de bestemming is zal de koper wellicht wel een onderdelenboer zijn.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dan zal de opbrengst niet erg hoog zijn , gezien de grote aantallen uitgefaseerde 744's door de covid-19 perikelen.Dutchbird wrote:Als MHV de bestemming is zal de koper wellicht wel een onderdelenboer zijn.
Hopelijk voor KLM was de deal al gesloten vóór de corona crises.
Vandaag (15 mei) is net de PH-BFV geland vanuit PEK, de eerste 744combi vlucht met "Cargo in cabin".
Op het maindeck en het upperdeck zijn op de stoelen en de bagagebakken ongeveer 500 dozen vervoerd, buiten de normale vracht op het 7 pallet main cargo deck en de lwr cargo holds.
Zonder "Cargo in cabin" was de maximale (volume limited) payload al 45 tons
Bron : https://www.facebook.com/groups/FarewellKLMBoeing747
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En even tussendoor; vandaag precies 100 jaar geleden dat de eerste KLM vlucht plaatsvond.
(17 mei Croydon -> Amsterdam uitgevoerd door AT&T, pas de vlucht terug op 18 mei vond plaats onder KLM naam)
(17 mei Croydon -> Amsterdam uitgevoerd door AT&T, pas de vlucht terug op 18 mei vond plaats onder KLM naam)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BKH zou vrijdag 22 mei zijn eerste vlucht maken. Bron: Poster Devin op airliners.net.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het acceptatie team zal wel extra goed controleren bij de daarna volgende customer flight(s), ieder uitstel is meegenomenInkjet wrote:PH-BKH zou vrijdag 22 mei zijn eerste vlucht maken. Bron: Poster Devin op airliners.net.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heeft iemand een idee hoe lang de luchtbrug met de 3 747's nog aanblijft?
Oorspronkelijk sprak men over 2 toestellen voor 6-8 weken maar ondertussen vliegen er 3 heen en weer (die het zichtbaar druk hebben).
Ze zijn nu 5 weken bezig...
Oorspronkelijk sprak men over 2 toestellen voor 6-8 weken maar ondertussen vliegen er 3 heen en weer (die het zichtbaar druk hebben).
Ze zijn nu 5 weken bezig...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
777-300's nrs 15 en 16, PH-BVV en PH-BVW, zouden geleverd worden in november en december dit jaar. Aangezien wereldwijd de komende jaren minder behoefte zal zijn aan vliegtuigen met een grotere capaciteit en KLM door de overheid wordt gedwongen om te verduurzamen, lijkt het mij niet onlogisch dat deze order mogelijk zou worden omgezet naar 2 x 787-10's of zelfs een afbestelling. Is zoiets nog mogelijk zo kort (5 maanden) voor een levering of zijn er in een dergelijk geval al te veel onderdelen gefabriceerd waardoor dit niet meer mogelijk zou zijn?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ben benieuwd wat KLM gaat doen inderdaad. De 77W vergeleken met de 787-10 betekent +- 60 passagiers minder, maar ook ruim 25m3 minder cargo volume.nemaco wrote:777-300's nrs 15 en 16, PH-BVV en PH-BVW, zouden geleverd worden in november en december dit jaar. Aangezien wereldwijd de komende jaren minder behoefte zal zijn aan vliegtuigen met een grotere capaciteit en KLM door de overheid wordt gedwongen om te verduurzamen, lijkt het mij niet onlogisch dat deze order mogelijk zou worden omgezet naar 2 x 787-10's of zelfs een afbestelling. Is zoiets nog mogelijk zo kort (5 maanden) voor een levering of zijn er in een dergelijk geval al te veel onderdelen gefabriceerd waardoor dit niet meer mogelijk zou zijn?
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Afbestellen is de beste optie , maar daaraan hangt een prijskaartje. Omzetting naar 2x 777F zou een betere optie zijn (indien nog mogelijk), het passagiers vervoer zal waarschijnlijk erg langzaam weer op niveau komen, dus zal er de eerste tijd ook meer vrachtaanbod zijn. (minder belly cargo capaciteit)nemaco wrote:777-300's nrs 15 en 16, PH-BVV en PH-BVW, zouden geleverd worden in november en december dit jaar. Aangezien wereldwijd de komende jaren minder behoefte zal zijn aan vliegtuigen met een grotere capaciteit en KLM door de overheid wordt gedwongen om te verduurzamen, lijkt het mij niet onlogisch dat deze order mogelijk zou worden omgezet naar 2 x 787-10's of zelfs een afbestelling. Is zoiets nog mogelijk zo kort (5 maanden) voor een levering of zijn er in een dergelijk geval al te veel onderdelen gefabriceerd waardoor dit niet meer mogelijk zou zijn?
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM Zal ongetwijfeld met Boeing en Embraer (of de leasemaatschappijen) om de tafel of beter achter het beeldscherm zitten om over alle leveringen te praten.nemaco wrote:777-300's nrs 15 en 16, PH-BVV en PH-BVW, zouden geleverd worden in november en december dit jaar. Aangezien wereldwijd de komende jaren minder behoefte zal zijn aan vliegtuigen met een grotere capaciteit en KLM door de overheid wordt gedwongen om te verduurzamen, lijkt het mij niet onlogisch dat deze order mogelijk zou worden omgezet naar 2 x 787-10's of zelfs een afbestelling. Is zoiets nog mogelijk zo kort (5 maanden) voor een levering of zijn er in een dergelijk geval al te veel onderdelen gefabriceerd waardoor dit niet meer mogelijk zou zijn?
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 228
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Morgen vertrekt de PH-BFS om 08:55 voor de laatste keer van Schiphol als KL9879 richting de Majove... Eerst maakt zij nog een inklaringsstop op Chicago voordat ze naar haar laatste rustplaats vliegt.
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De vlucht van Chicago naar Mojave vindt morgen pas plaats. Zelfde vluchtnummer en callsign.CaptainRoPro wrote:Morgen vertrekt de PH-BFS om 08:55 voor de laatste keer van Schiphol als KL9879 richting de Majove... Eerst maakt zij nog een inklaringsstop op Chicago voordat ze naar haar laatste rustplaats vliegt.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFS Seoul is los voor haar allerlaatste vlucht, van Chicago naar Mojave: https://www.flightradar24.com/KLM747/2491aa77