KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Wie is de koper? Slaat koper deze voorlopig op in MHV?
ErwinS wrote:
tbloemink wrote:Dank voor die info. Toch dubbel gevoel bij, dat was mijn allereerste KLM 747. Maar het was onvermijdelijk natuurlijk.

Misschien van ver aan te zien komen de vraag, maar is er meer bekend over waar de BFL , BFN en de BFY heen gaan?
BFY is verkocht en gaat naar MHV in Juni
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutchbird »

Als MHV de bestemming is zal de koper wellicht wel een onderdelenboer zijn.
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 381
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Dutchbird wrote:Als MHV de bestemming is zal de koper wellicht wel een onderdelenboer zijn.
Dan zal de opbrengst niet erg hoog zijn , gezien de grote aantallen uitgefaseerde 744's door de covid-19 perikelen.
Hopelijk voor KLM was de deal al gesloten vóór de corona crises.

Vandaag (15 mei) is net de PH-BFV geland vanuit PEK, de eerste 744combi vlucht met "Cargo in cabin".
Op het maindeck en het upperdeck zijn op de stoelen en de bagagebakken ongeveer 500 dozen vervoerd, buiten de normale vracht op het 7 pallet main cargo deck en de lwr cargo holds.
Zonder "Cargo in cabin" was de maximale (volume limited) payload al 45 tons

Bron : https://www.facebook.com/groups/FarewellKLMBoeing747
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 282
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

En even tussendoor; vandaag precies 100 jaar geleden dat de eerste KLM vlucht plaatsvond. :bday:
(17 mei Croydon -> Amsterdam uitgevoerd door AT&T, pas de vlucht terug op 18 mei vond plaats onder KLM naam)
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 543
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

PH-BKH zou vrijdag 22 mei zijn eerste vlucht maken. Bron: Poster Devin op airliners.net.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 381
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Inkjet wrote:PH-BKH zou vrijdag 22 mei zijn eerste vlucht maken. Bron: Poster Devin op airliners.net.
Het acceptatie team zal wel extra goed controleren bij de daarna volgende customer flight(s), ieder uitstel is meegenomen :lol:
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 282
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

Heeft iemand een idee hoe lang de luchtbrug met de 3 747's nog aanblijft?
Oorspronkelijk sprak men over 2 toestellen voor 6-8 weken maar ondertussen vliegen er 3 heen en weer (die het zichtbaar druk hebben).
Ze zijn nu 5 weken bezig...
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

777-300's nrs 15 en 16, PH-BVV en PH-BVW, zouden geleverd worden in november en december dit jaar. Aangezien wereldwijd de komende jaren minder behoefte zal zijn aan vliegtuigen met een grotere capaciteit en KLM door de overheid wordt gedwongen om te verduurzamen, lijkt het mij niet onlogisch dat deze order mogelijk zou worden omgezet naar 2 x 787-10's of zelfs een afbestelling. Is zoiets nog mogelijk zo kort (5 maanden) voor een levering of zijn er in een dergelijk geval al te veel onderdelen gefabriceerd waardoor dit niet meer mogelijk zou zijn?
User avatar
KL744
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 29
Joined: 05 May 2020, 19:02
Type of spotter: Civil

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KL744 »

nemaco wrote:777-300's nrs 15 en 16, PH-BVV en PH-BVW, zouden geleverd worden in november en december dit jaar. Aangezien wereldwijd de komende jaren minder behoefte zal zijn aan vliegtuigen met een grotere capaciteit en KLM door de overheid wordt gedwongen om te verduurzamen, lijkt het mij niet onlogisch dat deze order mogelijk zou worden omgezet naar 2 x 787-10's of zelfs een afbestelling. Is zoiets nog mogelijk zo kort (5 maanden) voor een levering of zijn er in een dergelijk geval al te veel onderdelen gefabriceerd waardoor dit niet meer mogelijk zou zijn?
Ben benieuwd wat KLM gaat doen inderdaad. De 77W vergeleken met de 787-10 betekent +- 60 passagiers minder, maar ook ruim 25m3 minder cargo volume.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 381
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

nemaco wrote:777-300's nrs 15 en 16, PH-BVV en PH-BVW, zouden geleverd worden in november en december dit jaar. Aangezien wereldwijd de komende jaren minder behoefte zal zijn aan vliegtuigen met een grotere capaciteit en KLM door de overheid wordt gedwongen om te verduurzamen, lijkt het mij niet onlogisch dat deze order mogelijk zou worden omgezet naar 2 x 787-10's of zelfs een afbestelling. Is zoiets nog mogelijk zo kort (5 maanden) voor een levering of zijn er in een dergelijk geval al te veel onderdelen gefabriceerd waardoor dit niet meer mogelijk zou zijn?
Afbestellen is de beste optie , maar daaraan hangt een prijskaartje. Omzetting naar 2x 777F zou een betere optie zijn (indien nog mogelijk), het passagiers vervoer zal waarschijnlijk erg langzaam weer op niveau komen, dus zal er de eerste tijd ook meer vrachtaanbod zijn. (minder belly cargo capaciteit)
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 543
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

nemaco wrote:777-300's nrs 15 en 16, PH-BVV en PH-BVW, zouden geleverd worden in november en december dit jaar. Aangezien wereldwijd de komende jaren minder behoefte zal zijn aan vliegtuigen met een grotere capaciteit en KLM door de overheid wordt gedwongen om te verduurzamen, lijkt het mij niet onlogisch dat deze order mogelijk zou worden omgezet naar 2 x 787-10's of zelfs een afbestelling. Is zoiets nog mogelijk zo kort (5 maanden) voor een levering of zijn er in een dergelijk geval al te veel onderdelen gefabriceerd waardoor dit niet meer mogelijk zou zijn?
KLM Zal ongetwijfeld met Boeing en Embraer (of de leasemaatschappijen) om de tafel of beter achter het beeldscherm zitten om over alle leveringen te praten.
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 225
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Morgen vertrekt de PH-BFS om 08:55 voor de laatste keer van Schiphol als KL9879 richting de Majove... Eerst maakt zij nog een inklaringsstop op Chicago voordat ze naar haar laatste rustplaats vliegt.
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 282
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16539
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

CaptainRoPro wrote:Morgen vertrekt de PH-BFS om 08:55 voor de laatste keer van Schiphol als KL9879 richting de Majove... Eerst maakt zij nog een inklaringsstop op Chicago voordat ze naar haar laatste rustplaats vliegt.
De vlucht van Chicago naar Mojave vindt morgen pas plaats. Zelfde vluchtnummer en callsign.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 282
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

PH-BFS Seoul is los voor haar allerlaatste vlucht, van Chicago naar Mojave: https://www.flightradar24.com/KLM747/2491aa77
Post Reply

Return to “'t Praethuys”