KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 750
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand wat de tellerstand is bij aankomst MHV?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hier ook benieuwd naar.patrick@tediek.com wrote:Weet iemand wat de tellerstand is bij aankomst MHV?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BFS heeft 121020 uurtjes op de teller.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16548
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En ± 13,632 cycles gemaakt.aws747 wrote:BFS heeft 121020 uurtjes op de teller.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
A330 gaat dus toch weer vliegen voor KLM: https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... liegtuigen
Ik neem aan dat er binnenkort een paar in storage zullen worden gezet in Mojave woestijn totdat er weer extra capaciteit nodig zal zijn.
Ik neem aan dat er binnenkort een paar in storage zullen worden gezet in Mojave woestijn totdat er weer extra capaciteit nodig zal zijn.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Waarom niet op Schiphol of desnoods Teruel?nemaco wrote:A330 gaat dus toch weer vliegen voor KLM: https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... liegtuigen
Ik neem aan dat er binnenkort een paar in storage zullen worden gezet in Mojave woestijn totdat er weer extra capaciteit nodig zal zijn.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het licht er natuurlijk aan hoeveel er weer gaan vliegen maar kan me voorstellen dat boven een bepaald percentage elk vliegtuig blijft vliegen maar minder frequent. Dit om ze in een luchtwaardige conditie te houden. Maarja aangezien niemand kan voorspellen hoe de luchtvaart er over 6 maanden dan wel een jaar uitziet is het koffiedik kijken of ze wel of niet de woestijn in gaan.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Schiphol parkeergelden te duur en klimaat slecht voor behoud van het vliegtuig. Teruel lage parkeerkosten maar minder goed klimaat (met name winter) dan Mojave.
Biem wrote:Waarom niet op Schiphol of desnoods Teruel?nemaco wrote:A330 gaat dus toch weer vliegen voor KLM: https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... liegtuigen
Ik neem aan dat er binnenkort een paar in storage zullen worden gezet in Mojave woestijn totdat er weer extra capaciteit nodig zal zijn.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Anders was Twente wellicht ook nog een optie geweest. Tot wanneer rekent Schiphol eigenlijk geen parkeerkosten? Toen KLM massaal kisten ging parkeren schrapte Schiphol (en wellicht ook andere luchthavens) parkeerkosten.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
aws747 wrote:BFS heeft 121020 uurtjes op de teller.
Bedankt!Bennie wrote: En ± 13,632 cycles gemaakt.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Iemand een idee?Iemand91 wrote:Heeft iemand een idee hoe lang de luchtbrug met de 3 747's nog aanblijft?
Oorspronkelijk sprak men over 2 toestellen voor 6-8 weken maar ondertussen vliegen er 3 heen en weer (die het zichtbaar druk hebben).
Ze zijn nu 5 weken bezig...
Vandaag is de 7e week ingegaan; is het volgende week klaar of gaan deze vluchten nog wel even door?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zolang het rendabel blijft zullen de 3 Combi's heen en weer blijven pendelen. Volgens mij momenteel in totaal zo'n 14x per week. Oftewel: de cargo yields storten weer in omdat allerlei airlines belly capacity erbij plussen, of de machines lopen tegen dure onderhoudswerkzaamheden aan, of de brandstofprijs schiet weer omhoog. Zolang het huidige plan winst maakt zal men het door blijven zetten, ook na die initiële 8 weken.
En op basis van dit artikel houdt de vraag nog wel even aan:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... naar-china
Oftewel: paarden + Philips apparatuur heen; medische hulpmiddelen mee terug...
En op basis van dit artikel houdt de vraag nog wel even aan:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... naar-china
Oftewel: paarden + Philips apparatuur heen; medische hulpmiddelen mee terug...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Lijkt er inderdaad op dat ze nog een tijdje langer mogen blijven vliegen:
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... n-de-lucht
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... n-de-lucht
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KL557/8 77W voor repatrieren?