fox31 wrote: ↑02 Mar 2021, 16:29
Vraagje over aantal KLM intercontinentale vluchten per dag op bepaalde bestemmingen.
Gisteren zag ik 3 vluchten bijna achter elkaar vliegen naar BKK. Vandaag 2 naar JNB, 2 naar GRU, 2 naar MEX.
Zijn er in deze coronatijden nog zoveel passagiers voor deze bestemmingen?
Crew issues ivm Corona.
Vanuit BKK wordt er doorgevlogen naar HKG, MNL en KUL.
Daarna via BKK weer terug naar AMS.
fox31 wrote: ↑02 Mar 2021, 16:29
Vraagje over aantal KLM intercontinentale vluchten per dag op bepaalde bestemmingen.
Gisteren zag ik 3 vluchten bijna achter elkaar vliegen naar BKK. Vandaag 2 naar JNB, 2 naar GRU, 2 naar MEX.
Zijn er in deze coronatijden nog zoveel passagiers voor deze bestemmingen?
GRU is 1x Cargo 1x Pax. MEX is ook 1x Cargo 1x Pax. hetzelfde geldt voor JNB
B767-300ER wrote: ↑02 Mar 2021, 16:49
Crew issues ivm Corona.
Vanuit BKK wordt er doorgevlogen naar HKG, MNL en KUL.
Daarna via BKK weer terug naar AMS.
Bennie wrote: ↑02 Mar 2021, 15:30
NXA lijdt aan 'engine trouble'. Heb horen zeggen dat het een fabricage issue is.
Sjonge jonge, hagelnieuwe kist, naar mijn weten 1e kist voor KL met PW en nu al Pruttel & Wilnie
Voor KLM Groep de 2e kist met PW: de Martinair 744BCF PH-MPS was tot nu de enige 'vreemde eend in de bijt' met PW4000's.
Een beetje KLM / MP geschiedenis :
Nadat KLM erg ontevreden was over de prestaties en de technische ondersteuning van de Pratt & Whitney JT-9D motoren op de eerste zeven (7) 747-206B's, is er gekozen voor General Electric (GE) motoren op alle later bestelde 747's , mede door de goede ervaringen met de GE motoren op de DC10-30.
Ook alle volgende KLM vliegtuigbestellingen zijn allen "powered by" GE of CFM motoren (GE + SNECMA).
De genoemde PH-MPS, met PW motoren, is (tweedehands) geleased door Martinair en later door KLM gekocht van de lease maatschappij (aangezien niemand dit vliegtuig wilde hebben op dat moment).
Vraag : waarom heeft Martinair gekozen voor de PW motor op de MD11, 767 en later de 747-400BCF vliegtuigen ? Immers, zowel op de MP 747-200 als de DC10 waren GE motoren geinstaleerd.
Leuke anekdote : Na de bestelling van de tweede 747-200( PH-MCF) wilde de MP CEO veranderen van GE CF6-50E2 motor naar de net aangeboden GE CF6-80C2 motor voor de Airforce One. GE wilde dat niet en hield MP aan het contract en het schijnt dat dat bij de MP directie in het "verkeerde keelgat schoot". Dit voorval , plus de verslechterende onderlinge verhouding met KLM, leidde tot de PW motorkeuze op de MP MD11 en 767 vliegtuigen (en later de MP 744's)
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Er staan nog steeds geen vluchten gepland voor NXA. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat het mankement is verholpen en deze de route op zal gaan?
nemaco wrote: ↑01 Mar 2021, 22:42
Weet iemand de reden dat de later geleverde PH-NXB sinds vandaag wel wordt ingezet en NXA nog niet eens staat ingedeeld op de route?
NXA lijdt aan 'engine trouble'. Heb horen zeggen dat het een fabricage issue is.
747classic wrote: ↑04 Mar 2021, 19:04
Vraag : waarom heeft Martinair gekozen voor de PW motor op de MD11, 767 en later de 747-400BCF vliegtuigen ? Immers, zowel op de MP 747-200 als de DC10 waren GE motoren geinstaleerd.
Ik was altijd onder de indruk dat de PW4000 simpelweg goedkoper was dan de CF6. En Martin was zuunig.
Maar misschien had de technische ondersteuning van SAS (ook PW 767s) er wel wat mee te maken.
Last edited by 76-er on 08 Mar 2021, 06:39, edited 1 time in total.
nemaco wrote: ↑07 Mar 2021, 09:52
Er staan nog steeds geen vluchten gepland voor NXA. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat het mankement is verholpen en deze de route op zal gaan?
nemaco wrote: ↑01 Mar 2021, 22:42
Weet iemand de reden dat de later geleverde PH-NXB sinds vandaag wel wordt ingezet en NXA nog niet eens staat ingedeeld op de route?
NXA lijdt aan 'engine trouble'. Heb horen zeggen dat het een fabricage issue is.
Is nu bezig met haar eerste commerciële vlucht naar WAW
Wordt momenteel omgespoten:
A330-200 PH-AOD (Luqa)
777-200 PH-BQB (Dublin)
Stored (toestellen die niet meer in de vloot terugkomen):
737-700 PH-BGN (white livery, had new livery)
737-700 PH-BGO (new livery)
A330-200 PH-AOM (basic new livery, not titles)
A330-200 PH-AON (oude livery, zonder motoren)
Nog te leveren (met new livery):
787-10 -BKH, -BKI, -BKK staat wit met KLM op staart in Charleston
777-300 -BVV en -BVW
En de laatste pax 747-400 op Schiphol (PH-BFV) heeft de Dolphin livery, en -BFN, -BFT, -BFW en -BFY droegen die ook.
Notes:
- De nog te leveren toestellen zijn gebouwd en hebben de livery; dus nog te bouwen toestellen zijn niet genoemd.
- Ik heb 737-800 PH-BCE met oude livery staan, maar die heeft tussen 30/01-06/02 op NWI gestaan dus mogelijk new livery, maar heeft sinds NWI-AMS niet gevlogen. Ik heb geen recent (beeld)materiaal van -BCE gevonden.
Last edited by Iemand91 on 09 Mar 2021, 15:25, edited 4 times in total.
Iemand91 wrote: ↑08 Mar 2021, 13:52
Nieuwe stand van zaken met o.a. jullie input:
Notes:
- De nog te leveren toestellen zijn gebouwd en hebben de livery; dus nog te bouwen toestellen zijn niet genoemd.
- Ik heb 737-700 PH-BCE met oude livery staan, maar die heeft tussen 30/01-06/02 op NWI gestaan dus mogelijk new liver, maar heeft sinds NWI-AMS niet gevlogen. Ik heb geen recent (beeld)materiaal van -BCE gevonden.
De PH-BCE is een -800!
Ben Scramble member, reader & contributor since 1984
De PH-BCE schijnt de eerste 737 te zijn met een internet dome zoals te lezen op de vorige pagina, ben wel benieuwd of hier foto's van zijn.
Is dit ook GoGo net als de ICA vloot? (op de BVF met Panasonic na).
De E195E2 heeft nog geen dome maar alle kabels zijn wel al aanwezig voor het snel installeren van een dome
Biem wrote: ↑08 Mar 2021, 14:30
De PH-BCE schijnt de eerste 737 te zijn met een internet dome zoals te lezen op de vorige pagina, ben wel benieuwd of hier foto's van zijn.
Is dit ook GoGo net als de ICA vloot? (op de BVF met Panasonic na).
De E195E2 heeft nog geen dome maar alle kabels zijn wel al aanwezig voor het snel installeren van een dome
De B737 vloot krijgt het ViaSat Inflight Connectivity System. BCE is inderdaad de eerste.
Ben Scramble member, reader & contributor since 1984