roberto wrote:
Helaas is de 09/27 te kort voor dit soort oefeningen als de kisten helemaal vol hangen
Helemaal vol hangen?!?
Tijdens de landing hangt er doorgaans nog net zoveel (dummies, ACMI pods, etc.) onder als tijdens takeoff...
Brandstof gewicht zal wel afgenomen zijn.
Overigens hangt er tijdens dit soort oefeningen over het algemeen niet meer onder dan tijdens 'normale' trainingsmissies.
Berichtje van Facebook geplukt:
De meesten die vandaag (14 april 2015) bij de spottersbult zijn geweest,, hebben gezien dat het een zootje was.
Voor de crashgate stonden auto's, en de weg naar de bult, was 1 grote puinhoop.
Dit is dat ook de reden, dat de KLu (flight Security Officer) en de gemeente, hebben besloten om de weg naar de spottersbult en de weg naar de kop 09, gedurende Frisian Flag AF TE SLUITEN VOOR VERKEER.
Dit wordt gehandhaafd door de KMAR en de lokale politie.
Naar de bult gaan kan nog wel, maar dat wordt lopen.
Vandaag kon de brandweer (crashtender) en andere hulpdiensten, via de crashgate niet het veld bereiken.
En voor degene die het graag willen weten.
De Flight Security Officer, heeft het voor het zeggen als het om de veiligheid van het vliegveld en de vliegbewegingen gaat.
Komt dit in het geding, kan hij het 1 en ander besluiten.
Dit is even een hele korte uitleg, er zullen vast mensen zijn die het beter weten.
roberto wrote:Berichtje van Facebook geplukt:
De meesten die vandaag (14 april 2015) bij de spottersbult zijn geweest,, hebben gezien dat het een zootje was.
Voor de crashgate stonden auto's, en de weg naar de bult, was 1 grote puinhoop.
Dit is dat ook de reden, dat de KLu (flight Security Officer) en de gemeente, hebben besloten om de weg naar de spottersbult en de weg naar de kop 09, gedurende Frisian Flag AF TE SLUITEN VOOR VERKEER.
Dit wordt gehandhaafd door de KMAR en de lokale politie.
Naar de bult gaan kan nog wel, maar dat wordt lopen.
Vandaag kon de brandweer (crashtender) en andere hulpdiensten, via de crashgate niet het veld bereiken.
En voor degene die het graag willen weten.
De Flight Security Officer, heeft het voor het zeggen als het om de veiligheid van het vliegveld en de vliegbewegingen gaat.
Komt dit in het geding, kan hij het 1 en ander besluiten.
Dit is even een hele korte uitleg, er zullen vast mensen zijn die het beter weten.
Is de parkeerplaats bij de bult ook afgesloten? Parkeren moet dus nu in Marsum en dan te voet verder?
For our English speaking guests: due to the traffic problems caused by parked vehicles on the road leading to the spotters hill near runway 05, RNethAF and local authorities have closed this road to all (motor) traffic for the duration of Frisian Flag! The flight safety officer was not happy that the crash-gate was obstructed by vehicles, to name one thing. The ban is enforced by civil and military police. If you want to go to the 05 side, you have to park (somewhere) in Marssum and walk a bit...
BTW: this also goes for the road leading to the threshold of rwy 09.
Het was ook een zootje op dat weggetje.
Er kwam 1 in rijden en de hele meuk kwam er aan om naar de andere kant van het veld te rijden.
Niet best.
Maar in Marssum parkeren geeft ik eind deze week en dan is dat ook over en uit.
Denk dat dan Marssum om de hoek gaat komen vanwege overlast.
Die hebben het nu al met het verkeer wat omgeleid word om dat de ring er uit licht en dan nu dat het gaat parkeren.
roberto wrote:Berichtje van Facebook geplukt:
De meesten die vandaag (14 april 2015) bij de spottersbult zijn geweest,, hebben gezien dat het een zootje was.
Voor de crashgate stonden auto's, en de weg naar de bult, was 1 grote puinhoop.
Dit is dat ook de reden, dat de KLu (flight Security Officer) en de gemeente, hebben besloten om de weg naar de spottersbult en de weg naar de kop 09, gedurende Frisian Flag AF TE SLUITEN VOOR VERKEER.
Dit wordt gehandhaafd door de KMAR en de lokale politie.
Naar de bult gaan kan nog wel, maar dat wordt lopen.
Vandaag kon de brandweer (crashtender) en andere hulpdiensten, via de crashgate niet het veld bereiken.
En voor degene die het graag willen weten.
De Flight Security Officer, heeft het voor het zeggen als het om de veiligheid van het vliegveld en de vliegbewegingen gaat.
Komt dit in het geding, kan hij het 1 en ander besluiten.
Dit is even een hele korte uitleg, er zullen vast mensen zijn die het beter weten.
Zo jammer dat een aantal mensen het weer niet kan laten de glazen in te gooien voor de rest van de spotters die wel liever iets verder lopen in plaats van hun auto voor een crashgate te parkeren. Nou ja, dank voor de heads-up, weet ik dat ik morgen nog een fijn stukje kan wandelen.
Ik vind dit erg aanmatigend. Ik vond juist dat iedereen erg zijn best deed met parkeren en de weg vrijlaten. Ook gehoorzaamden iedereen de politie aan de oostkant toen die een rondje deden om iedereen vrij te houden van de weg. Ik stond bij kop 09 en ook daar was de weg gewoon vrij. Het busje van deze FSO kon er ook gewoon door.
Ongelooflijk hoe vliegbasis leeuwarden zijn best doet om onze hobby te beperken met deze valse redenen die zorgen voor alleen maar meer opstoppingen en overlast. Ik ga t vrijdag zien.
Piet Luijken wrote:Ik vind dit erg aanmatigend. Ik vond juist dat iedereen erg zijn best deed met parkeren en de weg vrijlaten. Ook gehoorzaamden iedereen de politie aan de oostkant toen die een rondje deden om iedereen vrij te houden van de weg. Ik stond bij kop 09 en ook daar was de weg gewoon vrij. Het busje van deze FSO kon er ook gewoon door.
Ongelooflijk hoe vliegbasis leeuwarden zijn best doet om onze hobby te beperken met deze valse redenen die zorgen voor alleen maar meer opstoppingen en overlast. Ik ga t vrijdag zien.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Dus je wilt beweren als er wat gebeurt en de brandweer moet uit rukken dat dat bakbeest er lanks kan.
Of dat iedereen netjes weg gaat om hem er lanks te laten.
Het gaat hier om veiligheid en niet om het naar spotters naar ze zin te maken.
Maar goed.
Plezier gaat voor veiligheid blijkbaar bij sommigen.
Het gaat niet alleen om de weg, maar ook om de crashgate. Die was blijkbaar niet vrij. Er is dus niets aanmatigend aan, want iedereen weet dat die vrij behoort te zijn.