KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24228
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

KLM CITYHOPPER
In bestelling:
190649 PH-EZY EMB190-100, planning 12/2013
190654 PH-EZZ EMB190-100 1/2014
190655 PH-EXA EMB190-100 2/2014
190... PH-EXB EMB190-100 3/2014
190... PH-EXC EMB190-100 3/2014
190... PH-EXD EMB190-100 4/2014

Uit dienst:
F70
PH-KZV 1/2014
PH-KZG 1/2/2014
PH-WXA 2/3/2014
PH-JCH 4/2014
PH-KZW 4/2014
PH-JCT 5/2014
PH-KZH 5/2014

Bron: Aviation Letter.
Rgds,Martin.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

WBC modificatie: Gisteravond is BFA gereed gekomen en de komende 10 dagen vindt er geen WBC modificatie plaats op SPL. Op 12 okt start men in baai 2 van hangar 14 met PH-BFL.

Gereed:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA

In uitvoering:
PH-BFF (Kuala Lumpur sinds 2-9-13, gereed 28-10-13)
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Hoe staat het eigenlijk met de middellange termijn widebody planning?

De 11 is bijna weg en binnen 2 jaar staat de eerste 789 op de stoep. Als ik Wikipedia mag geloven komen er de komende paar jaar 2 77W, 1 333 en 11 789's bij. Gaat er dan ook nog wat uit, of moeten we dit zien als een grote uitbreidingssprong? Ergens heb ik gelezen (kweenie meer waar) dat er in het geval van de 74 onlangs een lease is verlengd tot iets van 2023. Iemand die dat kan bevestigen of ontkennen? Of worden ter compensatie van al dat mooie nieuwe spul bijvoorbeeld een paar 74's, 332's of zelfs 772's uitgefaseerd? Want daar hoor je eigenlijk niets over. Kan me zo voorstellen dat er hier en daar een lease niet verlengd wordt.

Shoot! :wink:
The Dude
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 30
Joined: 20 Apr 2011, 23:31

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by The Dude »

Goede vraag !
Iets waar ik intern (vracht) ook maar geen antwoord op krijg ( ook KLM heeft zich bij de moderne bedrijfsuitvoering aangesloten ).
De vloer krijgt niets te horen (need to know ..), waar pak-em-beet 20 jaar geleden bij het minste of geringste gerucht een manager de vloer opging en uitleg kwam geven.

Wat intern is medegedeeld dat bij Air France de freighters eruit gaan, 2 extra freighters bij Martinair weggaan (naast de MPS(BCF) een 744ERF en MD11F), en 200 mensen van Martinair instromen in middenkader funkties binnen KLM. Waarbij wordt uitgegaan wordt van vertrekregeling/pensionering van veel KLM'ers.
De Combi's vervroegd en versneld eruit gaan (terwijl ze nu toch voor een prijzige D-check worden nagekekeken en in WBC worden omgebouwd ??)
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Gezien idd de D-checks, WBC-ombouw, uitfasering van 'heul veul' full freight capaciteit, en de geruchten omtrent leaseverlenging denk ik dat de combi's nog wel even blijven. Ook al omdat daar gewoon geen alternatief voor bestaat.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Volgens luchtvaartnieuws gaan de combi er tussen 2016 en 2020 allemaal er uit. Misschien kunnen ze dan direct de vrachtafdeling helemaal opdoeken en van de vrachtloodsen nieuwe terminals maken.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Volgens diezelfde kwalitatieve website stond (cabine)personeel van Martinair afgelopen dinsdag te protesteren tegen de vliegtax voor pax (!!) die wellicht weer ingevoerd zou gaan worden.....

Dat nemen we dus maar met een korreltje zout totdat we het elders ook lezen.....
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Daar heb je gelijk in. Maar via airliners.net kan je de link vinden van het artikel waar luchtvaartnieuws het waarschijnlijk ook van heeft.
User avatar
Ricardo 767-200ER
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1387
Joined: 25 Jul 2008, 23:01
Type of spotter: Civil and Military
Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
Location: EHAM/AMS
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ricardo 767-200ER »

Ik dacht altijd dat de Combi vloot van de KLM de ruggengraat was van de widebody vloot...
+ het (waarschijnlijk) verdwijnen van de complete vrachtdivisie vind ik dit maar nare berichten voor de toekomst van KLM, ben benieuwd wat voor winstgevende strategie ze gaan bedenken.

2016 is way too soon for those 747's :(

Greetz ricardo
The Dude
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 30
Joined: 20 Apr 2011, 23:31

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by The Dude »

Ricardo 767-200ER wrote:het (waarschijnlijk) verdwijnen van de complete vrachtdivisie
Sorry, Ik vind dit elkaar een beetje napraten wat momenteel nog nergens op is gebaseerd.

Ook weer niet onwaarschijnlijk ... ( bij Air France in Parijs zou het best wel eens kunnen gebeuren dat ze de vrachtdivisie uitbesteden aan zeg een ' Sodexo', dus zou dat bij KLM ook zo maar eens kunnen gebeuren ).

Momenteel genoeg belly ( vooral 77W & A333 en later 789! ) om de club (KLM Cargo) aan het werk te houden . (8x 77W,4x A333, 15x 772, 12x A332 en 3x MD11 en alle widebody van Delta & vanuit AMS momenteel alles vol !)
KLM Cargo & Martinair Cargo worden momenteel voorzichtig aan geintregeerd, en met de woorden van Varwijk & Eurlings moeten we de komende tijd wel met het bestaande personeel uitkomen.

Meest interessant zijn nog de gesprekken met Skyteam partners om vrachtafhandeling 'onder 1 dak' te brengen ( Menzies, en dan vooral Etihad en misschien China Southern Cargo (al komt er waarschijnlijk niet veel van terecht)).

Uitspraken als het complete verdwijnen van de vrachtdivisie vind ik dan wel een beetje kort door de bocht.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

The Dude wrote:Uitspraken als het complete verdwijnen van de vrachtdivisie vind ik dan wel een beetje kort door de bocht.
Daar doelt volgens mij ook niemand bewust op, het gaat meer om de teloorgang van Full Freight, aka MP.
User avatar
Ricardo 767-200ER
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1387
Joined: 25 Jul 2008, 23:01
Type of spotter: Civil and Military
Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
Location: EHAM/AMS
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ricardo 767-200ER »

Uitspraken als het complete verdwijnen van de vrachtdivisie vind ik dan wel een beetje kort door de bocht
Ik doelde inderdaad ook meer over de ''fullfreighters''
Maar met als voorbeeld, het praten over het verdwijnen van 1 744ERF en aangezien Martinair Cargo nog geen eens een opvolger op het oog heeft voor de MD-11F's vind ik dit geen gekke gedachte.

Greetz ricardo
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Wat betreft het uitfaseren van de 744, de 747 all pax zal eerder uit de vloot verdwijnen dan de 747 combi

[ Post made via Mobile Device ]
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven »

De 777F's of Boeing 787F (als Boeing dat ook lanceert) zjn volgens mij goede kandidaat voor MP Cargo om MD-11F's te vervangen in de toekomst.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

nemaco wrote:Wat betreft het uitfaseren van de 744, de 747 all pax zal eerder uit de vloot verdwijnen dan de 747 combi
Lijkt me niet meer dan logisch, de ideale vervanger is tenslotte al in huis.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”