KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM CITYHOPPER
In bestelling:
190649 PH-EZY EMB190-100, planning 12/2013
190654 PH-EZZ EMB190-100 1/2014
190655 PH-EXA EMB190-100 2/2014
190... PH-EXB EMB190-100 3/2014
190... PH-EXC EMB190-100 3/2014
190... PH-EXD EMB190-100 4/2014
Uit dienst:
F70
PH-KZV 1/2014
PH-KZG 1/2/2014
PH-WXA 2/3/2014
PH-JCH 4/2014
PH-KZW 4/2014
PH-JCT 5/2014
PH-KZH 5/2014
Bron: Aviation Letter.
In bestelling:
190649 PH-EZY EMB190-100, planning 12/2013
190654 PH-EZZ EMB190-100 1/2014
190655 PH-EXA EMB190-100 2/2014
190... PH-EXB EMB190-100 3/2014
190... PH-EXC EMB190-100 3/2014
190... PH-EXD EMB190-100 4/2014
Uit dienst:
F70
PH-KZV 1/2014
PH-KZG 1/2/2014
PH-WXA 2/3/2014
PH-JCH 4/2014
PH-KZW 4/2014
PH-JCT 5/2014
PH-KZH 5/2014
Bron: Aviation Letter.
Rgds,Martin.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
WBC modificatie: Gisteravond is BFA gereed gekomen en de komende 10 dagen vindt er geen WBC modificatie plaats op SPL. Op 12 okt start men in baai 2 van hangar 14 met PH-BFL.
Gereed:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
In uitvoering:
PH-BFF (Kuala Lumpur sinds 2-9-13, gereed 28-10-13)
Gereed:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
In uitvoering:
PH-BFF (Kuala Lumpur sinds 2-9-13, gereed 28-10-13)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoe staat het eigenlijk met de middellange termijn widebody planning?
De 11 is bijna weg en binnen 2 jaar staat de eerste 789 op de stoep. Als ik Wikipedia mag geloven komen er de komende paar jaar 2 77W, 1 333 en 11 789's bij. Gaat er dan ook nog wat uit, of moeten we dit zien als een grote uitbreidingssprong? Ergens heb ik gelezen (kweenie meer waar) dat er in het geval van de 74 onlangs een lease is verlengd tot iets van 2023. Iemand die dat kan bevestigen of ontkennen? Of worden ter compensatie van al dat mooie nieuwe spul bijvoorbeeld een paar 74's, 332's of zelfs 772's uitgefaseerd? Want daar hoor je eigenlijk niets over. Kan me zo voorstellen dat er hier en daar een lease niet verlengd wordt.
Shoot!
De 11 is bijna weg en binnen 2 jaar staat de eerste 789 op de stoep. Als ik Wikipedia mag geloven komen er de komende paar jaar 2 77W, 1 333 en 11 789's bij. Gaat er dan ook nog wat uit, of moeten we dit zien als een grote uitbreidingssprong? Ergens heb ik gelezen (kweenie meer waar) dat er in het geval van de 74 onlangs een lease is verlengd tot iets van 2023. Iemand die dat kan bevestigen of ontkennen? Of worden ter compensatie van al dat mooie nieuwe spul bijvoorbeeld een paar 74's, 332's of zelfs 772's uitgefaseerd? Want daar hoor je eigenlijk niets over. Kan me zo voorstellen dat er hier en daar een lease niet verlengd wordt.
Shoot!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Goede vraag !
Iets waar ik intern (vracht) ook maar geen antwoord op krijg ( ook KLM heeft zich bij de moderne bedrijfsuitvoering aangesloten ).
De vloer krijgt niets te horen (need to know ..), waar pak-em-beet 20 jaar geleden bij het minste of geringste gerucht een manager de vloer opging en uitleg kwam geven.
Wat intern is medegedeeld dat bij Air France de freighters eruit gaan, 2 extra freighters bij Martinair weggaan (naast de MPS(BCF) een 744ERF en MD11F), en 200 mensen van Martinair instromen in middenkader funkties binnen KLM. Waarbij wordt uitgegaan wordt van vertrekregeling/pensionering van veel KLM'ers.
De Combi's vervroegd en versneld eruit gaan (terwijl ze nu toch voor een prijzige D-check worden nagekekeken en in WBC worden omgebouwd ??)
Iets waar ik intern (vracht) ook maar geen antwoord op krijg ( ook KLM heeft zich bij de moderne bedrijfsuitvoering aangesloten ).
De vloer krijgt niets te horen (need to know ..), waar pak-em-beet 20 jaar geleden bij het minste of geringste gerucht een manager de vloer opging en uitleg kwam geven.
Wat intern is medegedeeld dat bij Air France de freighters eruit gaan, 2 extra freighters bij Martinair weggaan (naast de MPS(BCF) een 744ERF en MD11F), en 200 mensen van Martinair instromen in middenkader funkties binnen KLM. Waarbij wordt uitgegaan wordt van vertrekregeling/pensionering van veel KLM'ers.
De Combi's vervroegd en versneld eruit gaan (terwijl ze nu toch voor een prijzige D-check worden nagekekeken en in WBC worden omgebouwd ??)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gezien idd de D-checks, WBC-ombouw, uitfasering van 'heul veul' full freight capaciteit, en de geruchten omtrent leaseverlenging denk ik dat de combi's nog wel even blijven. Ook al omdat daar gewoon geen alternatief voor bestaat.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens luchtvaartnieuws gaan de combi er tussen 2016 en 2020 allemaal er uit. Misschien kunnen ze dan direct de vrachtafdeling helemaal opdoeken en van de vrachtloodsen nieuwe terminals maken.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens diezelfde kwalitatieve website stond (cabine)personeel van Martinair afgelopen dinsdag te protesteren tegen de vliegtax voor pax (!!) die wellicht weer ingevoerd zou gaan worden.....
Dat nemen we dus maar met een korreltje zout totdat we het elders ook lezen.....
Dat nemen we dus maar met een korreltje zout totdat we het elders ook lezen.....
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Daar heb je gelijk in. Maar via airliners.net kan je de link vinden van het artikel waar luchtvaartnieuws het waarschijnlijk ook van heeft.
- Ricardo 767-200ER
- Scramble Addict
- Posts: 1387
- Joined: 25 Jul 2008, 23:01
- Type of spotter: Civil and Military
- Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
- Location: EHAM/AMS
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik dacht altijd dat de Combi vloot van de KLM de ruggengraat was van de widebody vloot...
+ het (waarschijnlijk) verdwijnen van de complete vrachtdivisie vind ik dit maar nare berichten voor de toekomst van KLM, ben benieuwd wat voor winstgevende strategie ze gaan bedenken.
2016 is way too soon for those 747's
Greetz ricardo
+ het (waarschijnlijk) verdwijnen van de complete vrachtdivisie vind ik dit maar nare berichten voor de toekomst van KLM, ben benieuwd wat voor winstgevende strategie ze gaan bedenken.
2016 is way too soon for those 747's
Greetz ricardo
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Sorry, Ik vind dit elkaar een beetje napraten wat momenteel nog nergens op is gebaseerd.Ricardo 767-200ER wrote:het (waarschijnlijk) verdwijnen van de complete vrachtdivisie
Ook weer niet onwaarschijnlijk ... ( bij Air France in Parijs zou het best wel eens kunnen gebeuren dat ze de vrachtdivisie uitbesteden aan zeg een ' Sodexo', dus zou dat bij KLM ook zo maar eens kunnen gebeuren ).
Momenteel genoeg belly ( vooral 77W & A333 en later 789! ) om de club (KLM Cargo) aan het werk te houden . (8x 77W,4x A333, 15x 772, 12x A332 en 3x MD11 en alle widebody van Delta & vanuit AMS momenteel alles vol !)
KLM Cargo & Martinair Cargo worden momenteel voorzichtig aan geintregeerd, en met de woorden van Varwijk & Eurlings moeten we de komende tijd wel met het bestaande personeel uitkomen.
Meest interessant zijn nog de gesprekken met Skyteam partners om vrachtafhandeling 'onder 1 dak' te brengen ( Menzies, en dan vooral Etihad en misschien China Southern Cargo (al komt er waarschijnlijk niet veel van terecht)).
Uitspraken als het complete verdwijnen van de vrachtdivisie vind ik dan wel een beetje kort door de bocht.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Daar doelt volgens mij ook niemand bewust op, het gaat meer om de teloorgang van Full Freight, aka MP.The Dude wrote:Uitspraken als het complete verdwijnen van de vrachtdivisie vind ik dan wel een beetje kort door de bocht.
- Ricardo 767-200ER
- Scramble Addict
- Posts: 1387
- Joined: 25 Jul 2008, 23:01
- Type of spotter: Civil and Military
- Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
- Location: EHAM/AMS
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik doelde inderdaad ook meer over de ''fullfreighters''Uitspraken als het complete verdwijnen van de vrachtdivisie vind ik dan wel een beetje kort door de bocht
Maar met als voorbeeld, het praten over het verdwijnen van 1 744ERF en aangezien Martinair Cargo nog geen eens een opvolger op het oog heeft voor de MD-11F's vind ik dit geen gekke gedachte.
Greetz ricardo
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat betreft het uitfaseren van de 744, de 747 all pax zal eerder uit de vloot verdwijnen dan de 747 combi
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De 777F's of Boeing 787F (als Boeing dat ook lanceert) zjn volgens mij goede kandidaat voor MP Cargo om MD-11F's te vervangen in de toekomst.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Lijkt me niet meer dan logisch, de ideale vervanger is tenslotte al in huis.nemaco wrote:Wat betreft het uitfaseren van de 744, de 747 all pax zal eerder uit de vloot verdwijnen dan de 747 combi