KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

pjotrtje wrote:
LJ wrote:10 abreast wordt de norm voor de 777 of wij het nu leukm vinden of niet.
Sjips! Nu moet ik echt gaan afvallen! ;-)
Nee hoor er zijn genoeg maatschappijen waar je wel de ruimte krijgt om normaal te zitten in een 777. :wink:
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Berven wrote:
mac wrote:ik. Mij staat wel iets bij dat Singapore Airlines geinteresseerd was in MP qua slots voor hun vrachtdivisie.

Ja Singapore Airlines wou steeds meer groeien als vrachtmaatschappij op Schiphol en nieuwe lijnen openen. Maar dat wisten we niet eerder dan nu.
Dit verhaal is al zo oud als de weg naar Rome, maar 1 ding even helder maken, Singapore was niet geïnteresseerd in de slots van MP dus wel bij feiten blijven.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

LJ wrote:
76-er wrote:Mwah, de 77W met 10 abreast komt al aardig in de buurt. Het ding vliegt natuurlijk niet voor niets naar o.a. DPS en UIO/GYE. Daarbij komt dat die configuratie straks ook op de -200 de standaard wordt en zo gaat langzamerhand de hele KL vloot richting COI configuratie. Niet dat dat voor KL een slechte ontwikkeling is trouwens.
10 abreast wordt de norm voor de 777 of wij het nu leukm vinden of niet. Overigens, de huidige 77W routes van KLM zijn allemaal zakenroutes (vergeet niet dat de DPS vlucht een tussenstop in SIN maakt). LIM, GRU, UIO, GYE, PTY, KUL, CGK, TPE en MNL zijn niet echt vakantiebestemmingen (ik denk niet dat je veel mensen kan interesseren in een vakantie in GYE).. Daarbij komt dat er wel erg veel C-class zit in de 77W.
Van 10 abreast als wereldwijde norm voor de T7 ben ik nog niet overtuigd, zeker de Amerikaanse majors zullen nooit zover gaan en elke andere carrier die zich een beetje 'premium' wil noemen ook niet. Er zitten trouwens evenveel C-class stoelen (35) in de -200 en -300. Met 425 stoelen kun je de -300 trouwens best als toeristenbak bestempelen, maar misschien kun je het beter als een low yield bestemmingen toestel bestempelen. Dat dekt de lading misschien beter. By the way, de C-class verhouding in de 330 vloot is hetzelfde, met 30 stoelen in de -200 én de -300.

Ik ben trouwens erg benieuwd of AFKL op de 787 en 350 ook naar 9 respectievelijk 10 abreast zal gaan.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

76-er wrote: Van 10 abreast als wereldwijde norm voor de T7 ben ik nog niet overtuigd, zeker de Amerikaanse majors zullen nooit zover gaan
Hmm, American Airlines denkt daar dan toch anders over: http://www.seatguru.com/airlines/Americ ... 300_ER.php
10 abreast is de toekomst, of we het leuk vinden of niet. Hoe langer hoe meer maatschappijen zullen het gaan gebruiken, simpel omdat zovelen het al hebben. En laten we wel wezen, de 'cattle class' is nog steeds gewoon opvulling van het toestel, het echte geld wordt voorin gemaakt.

Erwin
Image
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

ehusmann wrote:
76-er wrote: Van 10 abreast als wereldwijde norm voor de T7 ben ik nog niet overtuigd, zeker de Amerikaanse majors zullen nooit zover gaan
Hmm, American Airlines denkt daar dan toch anders over: http://www.seatguru.com/airlines/Americ ... 300_ER.php
10 abreast is de toekomst, of we het leuk vinden of niet. Hoe langer hoe meer maatschappijen zullen het gaan gebruiken, simpel omdat zovelen het al hebben. En laten we wel wezen, de 'cattle class' is nog steeds gewoon opvulling van het toestel, het echte geld wordt voorin gemaakt.

Erwin
Nou bestempel ik mijzelf niet als lang, 1,81 om precies te zijn, maar als ik met een T7 die een 10 abreast indeling heeft vlieg heb ik als ik bij het raam zit echt een probleem. Het lijkt wel of ik constant mijn hoofd schuin moet houden om die niet te stoten. Ik ben dan ook benieuwd of er maatschappijen zullen zijn die zich houden bij de huidige indeling.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Hmm, da's raar. Ik zit op Seatguru net het verschil te bekijken in stoelafstand en breedte en die zouden gelijk moeten zijn op de huidige -200 en de -300. Voor beide staat 31" pitch en 17.5" width genoteerd. Dacht altijd dat de smallere stoel in de -300 wordt gecompenseerd door meer pitch (naast het smallere gangpad). Foutje van Guru?

In ieder geval wordt na de ombouw van de -200 het leven van de gangpadkrabbetjes er niet makkelijker op. Misschien toch maar eens tijd voor een maximum BMI bij KL? :wink:
JohnJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 145
Joined: 05 Sep 2004, 14:49
Subscriber Scramble: JohnJ

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by JohnJ »

76-er wrote:In ieder geval wordt na de ombouw van de -200 het leven van de gangpadkrabbetjes er niet makkelijker op. Misschien toch maar eens tijd voor een maximum BMI bij KL? :wink:

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is het al bekend wanneer deze ombouw plaats gaat vinden?

Bedankt!
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Heb het ergens gelezen in een interne KL-cabine of VNC publicatie, maar kan me niet herinneren of er iets van een tijdsbestek werd genoemd. Ik dacht van niet.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

zal wel gelijk met de WBC ombouw gebeuren denk?

FYI:
Stoelbreedten...

772 (9 abreast) 18"
773 (10 abreast) 17,6"

(voor jouw vergelijking, 763 met 2-3-2 seating is 17,8", 767 met 2-4-2 seating is 16,2", standaard 737 is 17")
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Holy cow, dus we moeten het eigenlijk niet eens hebben over 10-abreast triples, maar over 8 abreast 767-en? Nu vind ik dat toch al een vreselijk saaie kist, maar dat zal dan wel weer iets heel persoonlijks zijn :-)

Erwin
Image
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Zat een maandje terug in een 10 abreast KLM A330, op de een of andere manier was daar echt een schoenlepel nodig om mijzelf in die stoel te prakken... Hoe breed is die stoel?
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Wow, jij maakt het wel heel erg mooi. Ik denk dat je een 8-abreast A330 bedoelt? 10 stoelen naast elkaar lukt alleen als je er kinderkrukjes in propt.

Erwin
Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

pjotrtje wrote:Zat een maandje terug in een 10 abreast KLM A330, op de een of andere manier was daar echt een schoenlepel nodig om mijzelf in die stoel te prakken... Hoe breed is die stoel?
Uhm, 10 abreast?
KLM heeft 8 abreast in de 332/333. En volgens mij is dat redelijk gangbaar in economy, ik ken geen maatschappijen die minder hebben.
Over de beenruimte kan je discussieren ;-)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ehusmann wrote:Holy cow, dus we moeten het eigenlijk niet eens hebben over 10-abreast triples, maar over 8 abreast 767-en? Nu vind ik dat toch al een vreselijk saaie kist, maar dat zal dan wel weer iets heel persoonlijks zijn :-)

Erwin
Saai of niet, samen met de 330 wel de enige kist met veel 2-tjes aan boord, ideaal als je samen reist.... Maar dat is mijn persoonlijke mening ;-)

(en idd de 8 abreast in een 767 is echt veevervoer)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

(per airlines kunnen de breedtes iets verschillen, maar dit is een aardige leidraad)
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”