Nee hoor er zijn genoeg maatschappijen waar je wel de ruimte krijgt om normaal te zitten in een 777.pjotrtje wrote:Sjips! Nu moet ik echt gaan afvallen!LJ wrote:10 abreast wordt de norm voor de 777 of wij het nu leukm vinden of niet.
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dit verhaal is al zo oud als de weg naar Rome, maar 1 ding even helder maken, Singapore was niet geïnteresseerd in de slots van MP dus wel bij feiten blijven.Berven wrote:mac wrote:ik. Mij staat wel iets bij dat Singapore Airlines geinteresseerd was in MP qua slots voor hun vrachtdivisie.
Ja Singapore Airlines wou steeds meer groeien als vrachtmaatschappij op Schiphol en nieuwe lijnen openen. Maar dat wisten we niet eerder dan nu.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Van 10 abreast als wereldwijde norm voor de T7 ben ik nog niet overtuigd, zeker de Amerikaanse majors zullen nooit zover gaan en elke andere carrier die zich een beetje 'premium' wil noemen ook niet. Er zitten trouwens evenveel C-class stoelen (35) in de -200 en -300. Met 425 stoelen kun je de -300 trouwens best als toeristenbak bestempelen, maar misschien kun je het beter als een low yield bestemmingen toestel bestempelen. Dat dekt de lading misschien beter. By the way, de C-class verhouding in de 330 vloot is hetzelfde, met 30 stoelen in de -200 én de -300.LJ wrote:10 abreast wordt de norm voor de 777 of wij het nu leukm vinden of niet. Overigens, de huidige 77W routes van KLM zijn allemaal zakenroutes (vergeet niet dat de DPS vlucht een tussenstop in SIN maakt). LIM, GRU, UIO, GYE, PTY, KUL, CGK, TPE en MNL zijn niet echt vakantiebestemmingen (ik denk niet dat je veel mensen kan interesseren in een vakantie in GYE).. Daarbij komt dat er wel erg veel C-class zit in de 77W.76-er wrote:Mwah, de 77W met 10 abreast komt al aardig in de buurt. Het ding vliegt natuurlijk niet voor niets naar o.a. DPS en UIO/GYE. Daarbij komt dat die configuratie straks ook op de -200 de standaard wordt en zo gaat langzamerhand de hele KL vloot richting COI configuratie. Niet dat dat voor KL een slechte ontwikkeling is trouwens.
Ik ben trouwens erg benieuwd of AFKL op de 787 en 350 ook naar 9 respectievelijk 10 abreast zal gaan.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hmm, American Airlines denkt daar dan toch anders over: http://www.seatguru.com/airlines/Americ ... 300_ER.php76-er wrote: Van 10 abreast als wereldwijde norm voor de T7 ben ik nog niet overtuigd, zeker de Amerikaanse majors zullen nooit zover gaan
10 abreast is de toekomst, of we het leuk vinden of niet. Hoe langer hoe meer maatschappijen zullen het gaan gebruiken, simpel omdat zovelen het al hebben. En laten we wel wezen, de 'cattle class' is nog steeds gewoon opvulling van het toestel, het echte geld wordt voorin gemaakt.
Erwin
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nou bestempel ik mijzelf niet als lang, 1,81 om precies te zijn, maar als ik met een T7 die een 10 abreast indeling heeft vlieg heb ik als ik bij het raam zit echt een probleem. Het lijkt wel of ik constant mijn hoofd schuin moet houden om die niet te stoten. Ik ben dan ook benieuwd of er maatschappijen zullen zijn die zich houden bij de huidige indeling.ehusmann wrote:Hmm, American Airlines denkt daar dan toch anders over: http://www.seatguru.com/airlines/Americ ... 300_ER.php76-er wrote: Van 10 abreast als wereldwijde norm voor de T7 ben ik nog niet overtuigd, zeker de Amerikaanse majors zullen nooit zover gaan
10 abreast is de toekomst, of we het leuk vinden of niet. Hoe langer hoe meer maatschappijen zullen het gaan gebruiken, simpel omdat zovelen het al hebben. En laten we wel wezen, de 'cattle class' is nog steeds gewoon opvulling van het toestel, het echte geld wordt voorin gemaakt.
Erwin
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hmm, da's raar. Ik zit op Seatguru net het verschil te bekijken in stoelafstand en breedte en die zouden gelijk moeten zijn op de huidige -200 en de -300. Voor beide staat 31" pitch en 17.5" width genoteerd. Dacht altijd dat de smallere stoel in de -300 wordt gecompenseerd door meer pitch (naast het smallere gangpad). Foutje van Guru?
In ieder geval wordt na de ombouw van de -200 het leven van de gangpadkrabbetjes er niet makkelijker op. Misschien toch maar eens tijd voor een maximum BMI bij KL?
In ieder geval wordt na de ombouw van de -200 het leven van de gangpadkrabbetjes er niet makkelijker op. Misschien toch maar eens tijd voor een maximum BMI bij KL?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
76-er wrote:In ieder geval wordt na de ombouw van de -200 het leven van de gangpadkrabbetjes er niet makkelijker op. Misschien toch maar eens tijd voor een maximum BMI bij KL?
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is het al bekend wanneer deze ombouw plaats gaat vinden?
Bedankt!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heb het ergens gelezen in een interne KL-cabine of VNC publicatie, maar kan me niet herinneren of er iets van een tijdsbestek werd genoemd. Ik dacht van niet.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
zal wel gelijk met de WBC ombouw gebeuren denk?
FYI:
Stoelbreedten...
772 (9 abreast) 18"
773 (10 abreast) 17,6"
(voor jouw vergelijking, 763 met 2-3-2 seating is 17,8", 767 met 2-4-2 seating is 16,2", standaard 737 is 17")
FYI:
Stoelbreedten...
772 (9 abreast) 18"
773 (10 abreast) 17,6"
(voor jouw vergelijking, 763 met 2-3-2 seating is 17,8", 767 met 2-4-2 seating is 16,2", standaard 737 is 17")
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Holy cow, dus we moeten het eigenlijk niet eens hebben over 10-abreast triples, maar over 8 abreast 767-en? Nu vind ik dat toch al een vreselijk saaie kist, maar dat zal dan wel weer iets heel persoonlijks zijn
Erwin
Erwin
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zat een maandje terug in een 10 abreast KLM A330, op de een of andere manier was daar echt een schoenlepel nodig om mijzelf in die stoel te prakken... Hoe breed is die stoel?
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wow, jij maakt het wel heel erg mooi. Ik denk dat je een 8-abreast A330 bedoelt? 10 stoelen naast elkaar lukt alleen als je er kinderkrukjes in propt.
Erwin
Erwin
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Uhm, 10 abreast?pjotrtje wrote:Zat een maandje terug in een 10 abreast KLM A330, op de een of andere manier was daar echt een schoenlepel nodig om mijzelf in die stoel te prakken... Hoe breed is die stoel?
KLM heeft 8 abreast in de 332/333. En volgens mij is dat redelijk gangbaar in economy, ik ken geen maatschappijen die minder hebben.
Over de beenruimte kan je discussieren
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Saai of niet, samen met de 330 wel de enige kist met veel 2-tjes aan boord, ideaal als je samen reist.... Maar dat is mijn persoonlijke meningehusmann wrote:Holy cow, dus we moeten het eigenlijk niet eens hebben over 10-abreast triples, maar over 8 abreast 767-en? Nu vind ik dat toch al een vreselijk saaie kist, maar dat zal dan wel weer iets heel persoonlijks zijn
Erwin
(en idd de 8 abreast in een 767 is echt veevervoer)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
(per airlines kunnen de breedtes iets verschillen, maar dit is een aardige leidraad)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.