Transavia praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2947
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

Royaljordanian wrote:Hello

Ik hoorde (niet 100% zeker hiervan) dat HV ook langzaam aan stopt met het aanbieden van AdHoc charters. En hetgeen ik zie (3 kisten in de buurt van RWY27 die niks doen) kan dit alleen maar bevestigen.

Mvg.
HV stopt inderdaad met adhoc charters. Door de verschuiving van charters naar de lijndiensten is het uitvoeren van adhoc charters de laatste jaren veel moeilijker geworden. De voordelen wegen niet meer op tegen de nadelen. Dat heeft overigens niets te maken met de 3 kisten die niets staan te doen. Dat komt gewoon door het winterseizoen.
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24310
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

PH-HXF,als het goed is nu een B737-800,geen -8K2, meer,iemand die dat kan bevestigen?
Rgds,Martin.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 363
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

User avatar
HV757
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 224
Joined: 13 Feb 2003, 11:00
Location: TRA A321 & B737

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by HV757 »

PH-HXF,als het goed is nu een B737-800,geen -8K2, meer,iemand die dat kan bevestigen
The Boeing customer code is no longer used on the 737MAX and is also abandoned on the 737 NG from l/n 6067

Dat dus.

Overigens staat de HXF bij ons intern op de papieren wel als een 8K2 versie

Frank
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

nick777 wrote:http://www.upinthesky.nl/2017/02/08/rya ... niet-meer/

Benieuwd naar de ontwikkelen....
Dit is toch dezelfde clown die een paar jaar geleden riep dat we nu staanplaatsen in het vliegtuig zouden hebben......
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2947
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

HV757 wrote:
PH-HXF,als het goed is nu een B737-800,geen -8K2, meer,iemand die dat kan bevestigen
The Boeing customer code is no longer used on the 737MAX and is also abandoned on the 737 NG from l/n 6067

Dat dus.

Overigens staat de HXF bij ons intern op de papieren wel als een 8K2 versie

Frank
Volgens het Bewijs van Luchtwaardigheid (BVL) is het inderdaad een 737-800 en geen 737-8K2 meer...... Op de oudere 737's staat op de BVL nog wel -8K2 genoemd.

Overigens voor de geinteresseerden:
PH-HXF MSN 62153 LN 6261 Hexcode 4853D0 Selcal KP-AR.
Ferried BFI-YYQ-AMS 06-07/02/2017 as HV052 on delivery
First flight AMS-FAO as HV5357 09/02/2017
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

Tot zover de basis in München... wow...

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... munchen-op
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutchbird »

Dat zat natuurlijk wel enigszins in de lijn der verwachtingen, kennelijk had men nog niet voldoende geleerd van het Kopenhagen verhaal, of was men dat inmiddels weer vergeten. Beter breidt men verder uit in Frankrijk (genoeg potentieel daar), of probeer het 'ns in België, in ieder geval gebieden waar Transavia al een bekende merknaam is. Schoenmaker blijf bij je leest. :!:
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

Dutchbird wrote:Dat zat natuurlijk wel enigszins in de lijn der verwachtingen, kennelijk had men nog niet voldoende geleerd van het Kopenhagen verhaal, of was men dat inmiddels weer vergeten. Beter breidt men verder uit in Frankrijk (genoeg potentieel daar), of probeer het 'ns in België, in ieder geval gebieden waar Transavia al een bekende merknaam is. Schoenmaker blijf bij je leest. :!:
Wel jammer dat Transavia haar Duitse basis sluit, maar overal is heel veel concurrentie van Ryanair, Easyjet, Norwegian en Wizzair, daar kan Transavia bijna niet meer opboksen. Wellicht is Ryanair heel erg agressief bezig om grootste luchtvaartmaatschappij van Europa te worden, vooral te danken aan zo arrogrante O'Leary. Maar ik zie wel kansen voor Transavia om iets te groeien in België, daar is nog weinig low-cost maatschappijen actief. Ik zie Oostenrijk en Zwisterland wel een heel aantrekkelijk alternatief voor Transavia om te groeien.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Berven1 wrote:Maar ik zie wel kansen voor Transavia om iets te groeien in België, daar is nog weinig low-cost maatschappijen actief. Ik zie Oostenrijk en Zwisterland wel een heel aantrekkelijk alternatief voor Transavia om te groeien.

PROEST!! :worship: All hail Berven!
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by nuckleuz »

Berven1 wrote:Maar ik zie wel kansen voor Transavia om iets te groeien in België, daar is nog weinig low-cost maatschappijen actief. Ik zie Oostenrijk en Zwisterland wel een heel aantrekkelijk alternatief voor Transavia om te groeien.
Hou toch op zeg. Heb je er überhaupt wel eens over nagedacht over wat je zegt of roep je maar wat? In MUC sluit Transavia vanwege Ryanair, Easyjet, Norwegian en Wizzair volgens jou? Zijn die airlines zeker niet actief in België?
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

Dutchbird wrote:Dat zat natuurlijk wel enigszins in de lijn der verwachtingen, kennelijk had men nog niet voldoende geleerd van het Kopenhagen verhaal, of was men dat inmiddels weer vergeten. Beter breidt men verder uit in Frankrijk (genoeg potentieel daar), of probeer het 'ns in België, in ieder geval gebieden waar Transavia al een bekende merknaam is. Schoenmaker blijf bij je leest. :!:
Frankrijk gaat hem ook niet worden vrees ik. Met Boost in de opbouw....

De merknaam is idd een probleem. Tijdens campagnes verkoopt het goed. Daarbuiten......
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutchbird »

Boost wordt ook een mislukking, dat is een dwaas verzinsel van de burelen in Parijs om maar zo min mogelijk overtollig personeel eruit te hoeven knikkeren en om in een vlaag van verstandsverbijstering te kunnen denken dat je daarmee firma's als Norwegian het hoofd zou kunnen bieden. Frankrijk is naast Nederland nu juist wél een land waar Transavia succesvol is, de strategie om dat verder uit te bouwen (er valt nog genoeg te halen, zowel in Parijs als in de secundaire grote steden) zou men moeten handhaven, met eventueel latere uitbreiding naar België (en Luxemburg).

Maar goed, men kiest er kennelijk voor om de ezel zich meerdere malen aan dezelfde steen te laten stoten. :?
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1679
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Arjenp »

nuckleuz wrote:
Berven1 wrote:Maar ik zie wel kansen voor Transavia om iets te groeien in België, daar is nog weinig low-cost maatschappijen actief. Ik zie Oostenrijk en Zwisterland wel een heel aantrekkelijk alternatief voor Transavia om te groeien.
Hou toch op zeg. Heb je er überhaupt wel eens over nagedacht over wat je zegt of roep je maar wat? In MUC sluit Transavia vanwege Ryanair, Easyjet, Norwegian en Wizzair volgens jou? Zijn die airlines zeker niet actief in België?
Deze slag van Eurowings zal ze in Duitsland ook zeker geen goed hebben gedaan.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 363
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

Met alle respect.

Dit kon je toch verwachten van eurowings.
Het argument er is veel concurrentie vind ik dan ook onzin. Op Schiphol zitten ook de 3 low cost maatschappijen.

Zorg gewoon voor een lange termijn visie...

De visie dat Transavia een low cost maatschappij is maar dan toch iets anders heb ik toch echt nooit begrepen.(ik zoek nog even die quote van de directeur van Transavia)

Je bent een low cost maatschappij ofniet.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”