HV stopt inderdaad met adhoc charters. Door de verschuiving van charters naar de lijndiensten is het uitvoeren van adhoc charters de laatste jaren veel moeilijker geworden. De voordelen wegen niet meer op tegen de nadelen. Dat heeft overigens niets te maken met de 3 kisten die niets staan te doen. Dat komt gewoon door het winterseizoen.Royaljordanian wrote:Hello
Ik hoorde (niet 100% zeker hiervan) dat HV ook langzaam aan stopt met het aanbieden van AdHoc charters. En hetgeen ik zie (3 kisten in de buurt van RWY27 die niks doen) kan dit alleen maar bevestigen.
Mvg.
Transavia praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2947
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
PH-HXF,als het goed is nu een B737-800,geen -8K2, meer,iemand die dat kan bevestigen?
Rgds,Martin.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
The Boeing customer code is no longer used on the 737MAX and is also abandoned on the 737 NG from l/n 6067PH-HXF,als het goed is nu een B737-800,geen -8K2, meer,iemand die dat kan bevestigen
Dat dus.
Overigens staat de HXF bij ons intern op de papieren wel als een 8K2 versie
Frank
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Dit is toch dezelfde clown die een paar jaar geleden riep dat we nu staanplaatsen in het vliegtuig zouden hebben......nick777 wrote:http://www.upinthesky.nl/2017/02/08/rya ... niet-meer/
Benieuwd naar de ontwikkelen....
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2947
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Volgens het Bewijs van Luchtwaardigheid (BVL) is het inderdaad een 737-800 en geen 737-8K2 meer...... Op de oudere 737's staat op de BVL nog wel -8K2 genoemd.HV757 wrote:The Boeing customer code is no longer used on the 737MAX and is also abandoned on the 737 NG from l/n 6067PH-HXF,als het goed is nu een B737-800,geen -8K2, meer,iemand die dat kan bevestigen
Dat dus.
Overigens staat de HXF bij ons intern op de papieren wel als een 8K2 versie
Frank
Overigens voor de geinteresseerden:
PH-HXF MSN 62153 LN 6261 Hexcode 4853D0 Selcal KP-AR.
Ferried BFI-YYQ-AMS 06-07/02/2017 as HV052 on delivery
First flight AMS-FAO as HV5357 09/02/2017
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Dat zat natuurlijk wel enigszins in de lijn der verwachtingen, kennelijk had men nog niet voldoende geleerd van het Kopenhagen verhaal, of was men dat inmiddels weer vergeten. Beter breidt men verder uit in Frankrijk (genoeg potentieel daar), of probeer het 'ns in België, in ieder geval gebieden waar Transavia al een bekende merknaam is. Schoenmaker blijf bij je leest.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Wel jammer dat Transavia haar Duitse basis sluit, maar overal is heel veel concurrentie van Ryanair, Easyjet, Norwegian en Wizzair, daar kan Transavia bijna niet meer opboksen. Wellicht is Ryanair heel erg agressief bezig om grootste luchtvaartmaatschappij van Europa te worden, vooral te danken aan zo arrogrante O'Leary. Maar ik zie wel kansen voor Transavia om iets te groeien in België, daar is nog weinig low-cost maatschappijen actief. Ik zie Oostenrijk en Zwisterland wel een heel aantrekkelijk alternatief voor Transavia om te groeien.Dutchbird wrote:Dat zat natuurlijk wel enigszins in de lijn der verwachtingen, kennelijk had men nog niet voldoende geleerd van het Kopenhagen verhaal, of was men dat inmiddels weer vergeten. Beter breidt men verder uit in Frankrijk (genoeg potentieel daar), of probeer het 'ns in België, in ieder geval gebieden waar Transavia al een bekende merknaam is. Schoenmaker blijf bij je leest.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Berven1 wrote:Maar ik zie wel kansen voor Transavia om iets te groeien in België, daar is nog weinig low-cost maatschappijen actief. Ik zie Oostenrijk en Zwisterland wel een heel aantrekkelijk alternatief voor Transavia om te groeien.
PROEST!! All hail Berven!
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Hou toch op zeg. Heb je er überhaupt wel eens over nagedacht over wat je zegt of roep je maar wat? In MUC sluit Transavia vanwege Ryanair, Easyjet, Norwegian en Wizzair volgens jou? Zijn die airlines zeker niet actief in België?Berven1 wrote:Maar ik zie wel kansen voor Transavia om iets te groeien in België, daar is nog weinig low-cost maatschappijen actief. Ik zie Oostenrijk en Zwisterland wel een heel aantrekkelijk alternatief voor Transavia om te groeien.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Frankrijk gaat hem ook niet worden vrees ik. Met Boost in de opbouw....Dutchbird wrote:Dat zat natuurlijk wel enigszins in de lijn der verwachtingen, kennelijk had men nog niet voldoende geleerd van het Kopenhagen verhaal, of was men dat inmiddels weer vergeten. Beter breidt men verder uit in Frankrijk (genoeg potentieel daar), of probeer het 'ns in België, in ieder geval gebieden waar Transavia al een bekende merknaam is. Schoenmaker blijf bij je leest.
De merknaam is idd een probleem. Tijdens campagnes verkoopt het goed. Daarbuiten......
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Boost wordt ook een mislukking, dat is een dwaas verzinsel van de burelen in Parijs om maar zo min mogelijk overtollig personeel eruit te hoeven knikkeren en om in een vlaag van verstandsverbijstering te kunnen denken dat je daarmee firma's als Norwegian het hoofd zou kunnen bieden. Frankrijk is naast Nederland nu juist wél een land waar Transavia succesvol is, de strategie om dat verder uit te bouwen (er valt nog genoeg te halen, zowel in Parijs als in de secundaire grote steden) zou men moeten handhaven, met eventueel latere uitbreiding naar België (en Luxemburg).
Maar goed, men kiest er kennelijk voor om de ezel zich meerdere malen aan dezelfde steen te laten stoten.
Maar goed, men kiest er kennelijk voor om de ezel zich meerdere malen aan dezelfde steen te laten stoten.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Deze slag van Eurowings zal ze in Duitsland ook zeker geen goed hebben gedaan.nuckleuz wrote:Hou toch op zeg. Heb je er überhaupt wel eens over nagedacht over wat je zegt of roep je maar wat? In MUC sluit Transavia vanwege Ryanair, Easyjet, Norwegian en Wizzair volgens jou? Zijn die airlines zeker niet actief in België?Berven1 wrote:Maar ik zie wel kansen voor Transavia om iets te groeien in België, daar is nog weinig low-cost maatschappijen actief. Ik zie Oostenrijk en Zwisterland wel een heel aantrekkelijk alternatief voor Transavia om te groeien.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Met alle respect.
Dit kon je toch verwachten van eurowings.
Het argument er is veel concurrentie vind ik dan ook onzin. Op Schiphol zitten ook de 3 low cost maatschappijen.
Zorg gewoon voor een lange termijn visie...
De visie dat Transavia een low cost maatschappij is maar dan toch iets anders heb ik toch echt nooit begrepen.(ik zoek nog even die quote van de directeur van Transavia)
Je bent een low cost maatschappij ofniet.
Dit kon je toch verwachten van eurowings.
Het argument er is veel concurrentie vind ik dan ook onzin. Op Schiphol zitten ook de 3 low cost maatschappijen.
Zorg gewoon voor een lange termijn visie...
De visie dat Transavia een low cost maatschappij is maar dan toch iets anders heb ik toch echt nooit begrepen.(ik zoek nog even die quote van de directeur van Transavia)
Je bent een low cost maatschappij ofniet.