Richard from Rotterdam wrote:Het jammere van JSFNieuws is, dat ze zo ongeveer alleen maar artikelen schrijven, gebaseerd op buitenlandse media-berichten die precies vallen in hun straatje. M.a.w. alles wat een negatief stempel drukt op de JSF-aanschaf.
Dat van de Britse carrier staat een beetje terloops in o.a. artikel van de Guardian. Het tweede schip zou moeten worden herontworpen zodat het hetzelfde kan als de HMS Ocean. Dus naast helikopters ook voertuigen en landingsvaartuigen herbergen en inzetten.
Wel erg terloops, maar ik begrijp wat je bedoelt
Als je het letterlijk neemt dan zou het tweede schip alle taken van de HMS Ocean moeten overnemen. Dus ook de landingsboten. Maar zoals Hans al aangaf, dit kan nog steeds. Het schip is immers nog lang niet af....
JSF nieuws is niet altijd negatief. Okay, meerendeels wel, maar we praten wel over miljarden euros, dus we mogen best kritisch hiernaar kijken. JSF nieuws brengt gewoon alles bij elkaar, wat wel handig is. Natuurlijk moeten we ook zelf op zoek blijven naar andere bronnen. Je kunt niet uitgaan van slechts een bron.
IMHO, op dit moment zou ik het volgende willen voorstellen.
- Stop JSF samenwerking, geen test toestel.
- Opnieuw een kritische en duidelijke lijst opstellen voor de taken van de KLU en wat nodig is om deze taken uit te voeren, dwz toestellen, trainings en opleidings apparatuur, parts ed.
- Opnieuw een lijst opstellend van mogelijke kandidaat toestellen, met een duidelijke kostenraming voor Opleiding en training Vliegers en Technici. Aanschaf kosten van het toestel, onderhoudskosten over een loop van 30 tot 40 jaar.
- Upgrade mogelijkheden, voorzien in de toekomst voor het toestel plus downward compatibility met huidige wapensystemen, dwz aanwezige raketten, ammunitie, maar ook interfacing met reconpods, fotopods, sniper, pantera en lightning pods. Plus de aanwezige datalink en Netcentricity.
Natuurlijk is dit IMHO.... hey, ik ben slechts een simpele Linux Engineer.... er is echt geen Politicus die naar mij luistert