Waarom een zoethoudertje? De kisten zijn financieel afgeschreven, zitten op hun uren zowat.......natuurlijk ben je benieuwd wat ze waard zijn!! Je kan je balans daar mee weer een beetje opfleuren als ze meer waard zijn dan ze nu in je boeken staat. Gebeurd heelveel trouwens hoor dat creatief boekhouden om het maar even zo te noemen.B767-300ER wrote:B767: MCH en MCG zijn eruit, MCI, MCL, MCM staan te koop om ook daadwerkelijk verkocht te gaan worden, martwaarde bepalen is geoon een zoethoudertjes verhaal. MCJ gaat er juni 2010 uit.ehusmann wrote:Dat is het hele punt, nee dus. Tenminste, enige tijd geleden heeft iemand van martinair wel gezegd dat ze verder wilden met pax. Ik ken niet meer de precieze bewoording, maar dat was als reactie op het te koop zetten van de 3 B767s in eigendom. Zogenaamd zou dat zijn om ´de marktwaarde te bepalen´. Daar geloof ik dus echt geen bal van.philbrands wrote:Of is er meer gezegd?
Erwin
Maar of het verkopen/uitfaseren hetzelfde is als stoppen met pax, nee
Die "iemand" was PG
Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Zoethoudertje om het personeel rustig te houden dat er "niets aan de hand is" zoals gesteld door Erwin?philbrands wrote:
Waarom een zoethoudertje? De kisten zijn financieel afgeschreven, zitten op hun uren zowat.......natuurlijk ben je benieuwd wat ze waard zijn!! Je kan je balans daar mee weer een beetje opfleuren als ze meer waard zijn dan ze nu in je boeken staat. Gebeurd heelveel trouwens hoor dat creatief boekhouden om het maar even zo te noemen.
Jij zet je huis toch ook niet te koop eneklt om te kijken wat de marktwaarde is. En dat vliegtuigen geen huizen zijn is me bekend.
Ben benieuwd welke kisten dit zijn en waar ze vandaan komen. 6 kisten in een zelfde configuratie liggen echt NIET voor het oprapenphilbrands wrote:Wat ik alleen maar weet is dat er een hele goede deal zou zijn gesloten met Guggenheim, het lijkt erop dat er inderdaad geen cent meer betaald wordt voor de vier kisten. Zowel vanuit de leasemaatschappij als bij MP wordt daar met geen woord over gesproken, maar binnen de wandelgangen zegt men dat er een lease-optie ligt op 6pax kisten bij Guggenheim. Lijkt mij sterk maar bevestigt wel een uitspraak van de directie,.......nik aan de hand we gaan gewoon door met pax vluchten.philbrands wrote:Bedankt voor je bevestigingB767-300ER wrote: Klopt, in juli en august ging het gerucht bij MP dat de B7470400BCF's zouden worden geruild voor A330's. Dit is uiteindelijk niet doorgegaan, reden was de belachelijke prijzen die werden gevraagd.
Maar antwoord op mijn andere vraag? Dat MP geen cent meer betaald voor de 4 BCF's in de woestijn?
Overigens dacht ik dat Guggenheim een vracht lessor was en geen pax-lessor?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ah, weer even kunnen vinden waar ik naar op zoek was.
Hier het Scramble topic over dat te koop zetten: http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=54649" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier het Luchtvaartnieuws artikel over de toekomst: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=31610" onclick="window.open(this.href);return false;
In het Luchtvaartnieuws artikel staat het zoethoudertje waar ik eigenlijk op doelde. PG geeft daar aan dat ze door willen met pax en dat het eigenlijk naar 50/50 zou moeten groeien..... juist, met de nieuwste ontwikkelingen kunnen ze dat in elk geval vergeten. Conclusie laat ik aan eenieder....
Erwin
Hier het Scramble topic over dat te koop zetten: http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=54649" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier het Luchtvaartnieuws artikel over de toekomst: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=31610" onclick="window.open(this.href);return false;
In het Luchtvaartnieuws artikel staat het zoethoudertje waar ik eigenlijk op doelde. PG geeft daar aan dat ze door willen met pax en dat het eigenlijk naar 50/50 zou moeten groeien..... juist, met de nieuwste ontwikkelingen kunnen ze dat in elk geval vergeten. Conclusie laat ik aan eenieder....
Erwin
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
B767-300ER wrote: Zoethoudertje om het personeel rustig te houden dat er "niets aan de hand is" zoals gesteld door Erwin?
Jij zet je huis toch ook niet te koop eneklt om te kijken wat de marktwaarde is. En dat vliegtuigen geen huizen zijn is me bekend.
Klopt, in juli en august ging het gerucht bij MP dat de B7470400BCF's zouden worden geruild voor A330's. Dit is uiteindelijk niet doorgegaan, reden was de belachelijke prijzen die werden gevraagd.
B767-300ER wrote: Bedankt voor je bevestiging
Maar antwoord op mijn andere vraag? Dat MP geen cent meer betaald voor de 4 BCF's in de woestijn?
Wat ik alleen maar weet is dat er een hele goede deal zou zijn gesloten met Guggenheim, het lijkt erop dat er inderdaad geen cent meer betaald wordt voor de vier kisten. Zowel vanuit de leasemaatschappij als bij MP wordt daar met geen woord over gesproken, maar binnen de wandelgangen zegt men dat er een lease-optie ligt op 6pax kisten bij Guggenheim. Lijkt mij sterk maar bevestigt wel een uitspraak van de directie,.......nik aan de hand we gaan gewoon door met pax vluchten.
Terug komend op huizen, sommige mensen laten hun huis na 5 jaar taxeren en dan als het meer waard is wordt de overwaarde opgenomen, om bepaalde investeringen te doen?B767-300ER wrote: Ben benieuwd welke kisten dit zijn en waar ze vandaan komen. 6 kisten in een zelfde configuratie liggen echt NIET voor het oprapen
Overigens dacht ik dat Guggenheim een vracht lessor was en geen pax-lessor?
Klopt Guggenheim is een vracht lessor, maar zou contacten hebben gehad met een club die wel van de A330's af wou en hadden daar graag in willen bemiddelen met MP. Wie dat was is niet bekend
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Taxeren is iets heel anders als te koop zetten, De B767's staan overduidelijk te koop. Als ik mijn huis laat taxerenkomen ze ook niet op funda te staan, als ik ze te koop zet wel.philbrands wrote:
Terug komend op huizen, sommige mensen laten hun huis na 5 jaar taxeren en dan als het meer waard is wordt de overwaarde opgenomen, om bepaalde investeringen te doen?
Klopt Guggenheim is een vracht lessor, maar zou contacten hebben gehad met een club die wel van de A330's af wou en hadden daar graag in willen bemiddelen met MP. Wie dat was is niet bekend
Ben wel erg benieuwd welke club dit dan al niet zou moeten zijn?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Wij zijn twee maanden verder en zoals er al vaker wordt gezegd, niks is verandelijker dan de luchtvaart.ehusmann wrote:Ah, weer even kunnen vinden waar ik naar op zoek was.
Hier het Scramble topic over dat te koop zetten: http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=54649" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier het Luchtvaartnieuws artikel over de toekomst: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=31610" onclick="window.open(this.href);return false;
In het Luchtvaartnieuws artikel staat het zoethoudertje waar ik eigenlijk op doelde. PG geeft daar aan dat ze door willen met pax en dat het eigenlijk naar 50/50 zou moeten groeien..... juist, met de nieuwste ontwikkelingen kunnen ze dat in elk geval vergeten. Conclusie laat ik aan eenieder....
Erwin
Dan wordt het nu een 20/80 regel als je alle kisten zou transferen naar MP, 20% pax en 80% cargo.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Toch wel een hier ontstaan.
Iedereen denkt maar wat te weten over hoe het nou allemaal in elkaar zit, maar de echte " oplossing " is (nog)niet voor handen.
Laten we nou maar gewoon rustig afwachten en de verlossing komt er heus wel.
Ik ben blij dat ik zowel de MP als de KL mag cateren en of het nou een A330 is of een 777 / 747 maakt mij niet uit zelfs de vrachtkisten zijn leuk om te doen.
Nou, op voor de volgende 9 pagina's.
Grt,
Michel
Iedereen denkt maar wat te weten over hoe het nou allemaal in elkaar zit, maar de echte " oplossing " is (nog)niet voor handen.
Laten we nou maar gewoon rustig afwachten en de verlossing komt er heus wel.
Ik ben blij dat ik zowel de MP als de KL mag cateren en of het nou een A330 is of een 777 / 747 maakt mij niet uit zelfs de vrachtkisten zijn leuk om te doen.
Nou, op voor de volgende 9 pagina's.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Goed er is weer wat info bij mij binnen gekomen, volgende maand worden de andere twee ERF's overgeheveld naar Martinair. En mijn gebeden zijn ook verhoord, vanaf januari 2010 worden de ERF's omgespoten naar MP kleuren. Er is ook iets gaande met de 4 BCF's van MP moet nog even iets ontcijferen en dan zal ik het jullie laten weten.
Peter
Peter
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Het BCF verhaal is dat ze dus voorlopig gewoon blijven staan waar ze staan en niet worden ingezet door MP.
Beslissing omtrent deze kisten om eventueel weer te worden ingezet wordt voorlopig nog niet genomen, zag wel dat Honk Kong vanaf volgende maand al 8x per week wordt aangevlogen door MP, volgens mij is dat een verdubbeling van wat het nu is, maar daar ben ik niet zeker van. Ken niet alle cargo routes met frequenties van aantal keer per week.
Beslissing omtrent deze kisten om eventueel weer te worden ingezet wordt voorlopig nog niet genomen, zag wel dat Honk Kong vanaf volgende maand al 8x per week wordt aangevlogen door MP, volgens mij is dat een verdubbeling van wat het nu is, maar daar ben ik niet zeker van. Ken niet alle cargo routes met frequenties van aantal keer per week.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
.....................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:32, edited 1 time in total.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Afhandelaar van MP op Hong Kong is ingelicht voor 8 vluchten per week, op het schema van MP staan de andere twee ERF's ook nog niet voor de maand oktober. 1 okt is over een week denk dat we iets verder moeten kijken.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Het blijft een speculeer hoekje .
Dat de CKB en CKD ook naar Martinair gaan is nog steeds niet 100% bevestigd bij KL vracht.
Ik houd het zelf wel op 99%.
Vracht schedule voor KL winterdienst staan nog steeds KL vluchtnummers.
Dat ze in Martinair kleuren worden gespoten heb ik zo mijn twijfels over.
Kans is groot dat over 12 maanden de wereldwijde vraag naar vervoer weer gaat toenemen en dan moet ik nog maar zien of de crisis maatregelen van nu zo blijven.
Nu staan er voor de winterdienst 6 vluchten per week voor MP , en 8 voor KL met 747-400erf.
MP0083 dag 2 STD 19.30 AMS-NBO-JNB-HRE-NBO-AMS // MP0083 dag 4 STD 19.30 AMS-NBO-JNB-HRE-NBO-AMS
MP0083 dag 7 STD 19.30 AMS-NBO-JNB-HRE-NBO-AMS // MP0085 dag 6 STD 19.30 AMS-NBO-JNB-NBO-AMS
MP0093 dag 3 STD 22.00 AMS-SHJ-HKG-MAA-SHJ-AMS // MP0093 dag 5 STD 13.30 AMS-BAH-SHJ-HKG-MAA-SHJ-AMS
KL145 dag 2 STD 02.25 AMS-SHJ-SIN-BKK-AMS // KL147 dag 6 STD 04.55 AMS-MCT-SIN-BKK-AMS
KL153 dag 4 STD 21.35 AMS-SVO-HKG-AMS // KL159 dag 7 STD 17.25 AMS-SVO-HKG-AMS
KL173 dag 3 STD 13.45 AMS-IST-HKG-AMS // KL173 dag 6 STD 22.00 AMS-IST-HKG-AMS
KL175 dag 2 STD 14.10 AMS-ALA-HKG-AMS // KL175 dag 5 STD 12.55 AMS-ALA-HKG-AMS
Dat de CKB en CKD ook naar Martinair gaan is nog steeds niet 100% bevestigd bij KL vracht.
Ik houd het zelf wel op 99%.
Vracht schedule voor KL winterdienst staan nog steeds KL vluchtnummers.
Dat ze in Martinair kleuren worden gespoten heb ik zo mijn twijfels over.
Kans is groot dat over 12 maanden de wereldwijde vraag naar vervoer weer gaat toenemen en dan moet ik nog maar zien of de crisis maatregelen van nu zo blijven.
Nu staan er voor de winterdienst 6 vluchten per week voor MP , en 8 voor KL met 747-400erf.
MP0083 dag 2 STD 19.30 AMS-NBO-JNB-HRE-NBO-AMS // MP0083 dag 4 STD 19.30 AMS-NBO-JNB-HRE-NBO-AMS
MP0083 dag 7 STD 19.30 AMS-NBO-JNB-HRE-NBO-AMS // MP0085 dag 6 STD 19.30 AMS-NBO-JNB-NBO-AMS
MP0093 dag 3 STD 22.00 AMS-SHJ-HKG-MAA-SHJ-AMS // MP0093 dag 5 STD 13.30 AMS-BAH-SHJ-HKG-MAA-SHJ-AMS
KL145 dag 2 STD 02.25 AMS-SHJ-SIN-BKK-AMS // KL147 dag 6 STD 04.55 AMS-MCT-SIN-BKK-AMS
KL153 dag 4 STD 21.35 AMS-SVO-HKG-AMS // KL159 dag 7 STD 17.25 AMS-SVO-HKG-AMS
KL173 dag 3 STD 13.45 AMS-IST-HKG-AMS // KL173 dag 6 STD 22.00 AMS-IST-HKG-AMS
KL175 dag 2 STD 14.10 AMS-ALA-HKG-AMS // KL175 dag 5 STD 12.55 AMS-ALA-HKG-AMS
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat verwacht ik niet. Deze reorganisatie wordt wellicht bespoedigd door de crisis, maar is niet alleen een gevolg daarvan. Op alle fronten is het zinvol om de vrachtactiviteiten binnen de groep de bundelen en te standaardiseren. Of het allemaal onder Martinair kleuren gaat vallen, dat is een vraag wat mij betreft, of het over 12 maanden weer gesplitst gaat worden denk ik niet.Silvester wrote:Dat ze in Martinair kleuren worden gespoten heb ik zo mijn twijfels over.
Kans is groot dat over 12 maanden de wereldwijde vraag naar vervoer weer gaat toenemen en dan moet ik nog maar zien of de crisis maatregelen van nu zo blijven.
Erwin
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
.................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:32, edited 1 time in total.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Het omspuiten van kisten is voor 100% zeker, cargo vluchten KL blijven onder KL nummers vliegen maar worden uitgevoerd door MP.
Info is mij deze ochtend gemaild door iemand binnen MP. Verder nog even in een planning gekeken en tot 15-10 staan er alleen twee ERF's bij MP geboekt. Wanner gaat eigenlijk de winterschedule in, want ik zag nog KUL op een MP vlucht staan in oktober.
Info is mij deze ochtend gemaild door iemand binnen MP. Verder nog even in een planning gekeken en tot 15-10 staan er alleen twee ERF's bij MP geboekt. Wanner gaat eigenlijk de winterschedule in, want ik zag nog KUL op een MP vlucht staan in oktober.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.