B767-300ER wrote:Gonzo wrote:maar AF moet even gerustgesteld worden.
Peter
Laat me niet lachen. AF bepaald het beleid, KL en MP moeten het maar slikken.
Het feit dat AF gerust gesteld moet worden omdat MP en KL iets hebben bedacht waar AF het niet mee eens is maar wel moet gaan doen is imo onmogelijk.
Het gaat om het feit dat AF ook Cargo wil vliegen en dat was eerst niet de deal, daar moeten nu enkele aanpassingen komen in het contract. Het is niet alleen AF die dwars ligt, vakbonden in Frankrijk zijn bang dat er mensen in Frankrijk worden ontslagen. De deal komt er wel maar er moeten wat meer partijen in staat gesteld worden om het Cargo beleid van de AF/KLM groep te bekijken. Het gaat hier om werkgelegenheid, stationering vliegtuigen en andere operationele zaken. AF levert wel de bestuursvoorzitter van de AF/KLM groep, maar dit betekent niet dat er automatisch dat het beleidt wordt bepaald door AF.
Er speelt nog iets mee, en dat is toen MP werd overgenomen AF heeft gezegd dat ze graag de Cuba routes van MP wil hebben. MP wil deze route niet afstaan aan AF en ook hier moet worden onderhandeld. Er zijn wat meer haken en ogen gekomen door de Cargo deal. Dat de deal komt is zeker maar wanneer dat is nu even niet bekend.