Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Vliegt inderdaad al een hele tijd zo rond!
Laatst een foto van het 'nieuwe' neusje gemaakt in Miami:
Laatst een foto van het 'nieuwe' neusje gemaakt in Miami:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Kleine correctie in deze:Hurricane wrote:Dat is al even, PH-MCW is vernoemd naar Dhr Schröder na afloop van de laatste vlucht van de PH-MCL, 31 oktober 2011.phkza wrote:Sinds wanneer is trouwens één van de MD-11's naar Martin Schröder vernoemd, weet iemand dat? Viel me laatst op...
Deze vlucht vertrok op zaterdag 29 oktober vanaf HAV en PUJ en kwam op zondag 30 oktober 2011 aan in Amsterdam op Delta 4.
De laatste MP Passage vlucht ooit... En was dus de laatste vlucht in commerciële dienst van de MCL
(Afgezien van de MP 635 PH-MCI die een dag later (31-10)nog binnenkwam uit CUN wegens een enorme vertraging, afscheid in Schroder-Style)
OF was de naamaanbrenging pas later die week na de rondvlucht boven NL met de MCL? dat kan ook...
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De naam werd onthuld tijdens de officiële ceremonie in hangaar 32, na de rondvluchten.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik googel me al een tijdje suf naar recente uitspraken van Peter Hartman over de toekomstige behoefte aan freighters. Iets met inhuur boven een bepaalde basiscapaciteit. Iemand?
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Misschien ook eens Camiel Eurlings proberen ipv Hartman?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Nope, weet zeker dat het PH was.
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij is er destijds wel gemeld dat de cargo operaties zich meer gaan richten op belly cargo van de pax vloot, dit aandeel blijft groeien maar de full freight ops blijven kwakkelen. Inhuur voor deze club lijkt me sterk, misschien dat ze v.v. Parijs te hulp schieten en omgekeerd maar MP die kisten gaat inhuren voor hun eigen operatie lijkt me erg sterk.76-er wrote:Ik googel me al een tijdje suf naar recente uitspraken van Peter Hartman over de toekomstige behoefte aan freighters. Iets met inhuur boven een bepaalde basiscapaciteit. Iemand?
Groeten,
Ron
Ron
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De 777s van AF zijn in eigendom van AF, dus die zullen sowieso nog wel even rondvliegen. De 747ERFs lopen in 2018 af. Het ligt aan de markt van dat moment wat er dan gebeurt (ook met Martinair dus).
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Data zijn bekend:
MPP: 6 August 1040Z-1255Z FRA-ZZY MP7471
MPQ: 8 August 0800Z-1015Z HHN-ZZY MP7472
Edit: MPP times changed slightly.
MPP: 6 August 1040Z-1255Z FRA-ZZY MP7471
MPQ: 8 August 0800Z-1015Z HHN-ZZY MP7472
Edit: MPP times changed slightly.
Last edited by Diarto on 30 Jul 2013, 15:47, edited 1 time in total.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De T7's van AF gaan MP helpen wanneer dit nodig is, vandaar dat er nu 1 geweest is om de loadmasters te certificeren voor deze kist. Wat MP betreft, afgelopen week tijdens een meeting gehoord dat MP quite gaat draaien dit jaar dus geen slecht resultaat.Diarto wrote:De 777s van AF zijn in eigendom van AF, dus die zullen sowieso nog wel even rondvliegen. De 747ERFs lopen in 2018 af. Het ligt aan de markt van dat moment wat er dan gebeurt (ook met Martinair dus).
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Beide toestellen zijn inderdaad op de genoemde dagen overgevogen naar LETL, wachtend op betere dagen.Diarto wrote:Data zijn bekend:
MPP: 6 August 1040Z-1255Z FRA-ZZY MP7471
MPQ: 8 August 0800Z-1015Z HHN-ZZY MP7472
Edit: MPP times changed slightly.
Groeten,
Ron
Ron
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Heeft iemand enig idee of de MCW voorlopig vervangen gaat worden? Kist staat AOG op TJBQ met schade aan de vleugel na een geplofte motor (#1).
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Denk het niet. Er is meer dan voldoende overcapaciteit als ik het goed heb begrepen.
En anders heeft AF nog wel een T7 over die een vluchtje kan doen...
En anders heeft AF nog wel een T7 over die een vluchtje kan doen...
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ach ja, de cijfers van augustus spreken weer boekdelen:
Het vrachtvervoer van AFKLMP daalde vorige maand met 1,3% bij een capaciteitsGROEI van 0,9%.
Belly - combi - freighter
Zucht...
Het vrachtvervoer van AFKLMP daalde vorige maand met 1,3% bij een capaciteitsGROEI van 0,9%.
Belly - combi - freighter
Zucht...
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dit is een aardige knal geweest, turbine bladen zijn onder andere door de flaps en vleugel heen geschoten. Kan wel even duren dus.wingview wrote:Heeft iemand enig idee of de MCW voorlopig vervangen gaat worden? Kist staat AOG op TJBQ met schade aan de vleugel na een geplofte motor (#1).