KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Nog niet aangekondigd

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3926
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Piet Luijken »

First destination will be Abu Dhabi.
Rumours are it will be followed by Bonaire and Havana.
Greetings,

Piet Luijken
Scramble Editor
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5529
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Heb ik goed begrepen dat de PH-CKD na zijn D-check nog terug komt naar AMS ?

Waar is die D-Check ?

Dank, Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 536
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

D-check is in Jakarta en komt terug als PH-CKD in ABC-kleuren naar Ams. Daarna vindt overdracht plaats.
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Rockville »

Het Antilliaans Dagblad heeft een speciale editie ivm KLM 80 jaar vluchten naar de Antillen.
Zie: http://www.antilliaansdagblad.com/image ... 14/klm.pdf
JohnJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 145
Joined: 05 Sep 2004, 14:49
Subscriber Scramble: JohnJ

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by JohnJ »

Is er iemand die kan bevestigen, dan wel ontkennen, dat de PH-BFL in de nieuwe 'dolphin' kleuren terug gaat komen van haar D-check in KUL?

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Rockville »

KL 785 op St. Maarten met motorstoring: http://www.qracao.com/index.php/nieuws- ... nt-maarten
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven »

Het is voor KLM ook bijna tijd om alle Boeing 747-400's uit de vloot uitgefaseerd worden. Je ziet nu dat ook bij oudere Boeing 747's vaak motorstoringen optreden. En natuurlijk kost de maatschappij vaak veel geld als ze oudere toestellen vaak moeten onderhouden bij A of C-check. Maar ik begrijp dat KLM heel erg snakt naar energiezuinige Dreamliners, Boeing 787-9, die volgend jaar oktober bij hun vloot komt te versterken.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2143
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

Berven wrote:Het is voor KLM ook bijna tijd om alle Boeing 747-400's uit de vloot uitgefaseerd worden. Je ziet nu dat ook bij oudere Boeing 747's vaak motorstoringen optreden. En natuurlijk kost de maatschappij vaak veel geld als ze oudere toestellen vaak moeten onderhouden bij A of C-check. Maar ik begrijp dat KLM heel erg snakt naar energiezuinige Dreamliners, Boeing 787-9, die volgend jaar oktober bij hun vloot komt te versterken.
Ff serieus. Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he. Dus motorstoringen ligt aan de leeftijd van het airframe? En waar haal je vandaan dat dat meer gebeurd?

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
Ricardo 767-200ER
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1384
Joined: 25 Jul 2008, 23:01
Type of spotter: Civil and Military
Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
Location: EHAM/AMS
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ricardo 767-200ER »

ErwinS wrote:
Berven wrote:Het is voor KLM ook bijna tijd om alle Boeing 747-400's uit de vloot uitgefaseerd worden. Je ziet nu dat ook bij oudere Boeing 747's vaak motorstoringen optreden. En natuurlijk kost de maatschappij vaak veel geld als ze oudere toestellen vaak moeten onderhouden bij A of C-check. Maar ik begrijp dat KLM heel erg snakt naar energiezuinige Dreamliners, Boeing 787-9, die volgend jaar oktober bij hun vloot komt te versterken.
Ff serieus. Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he. Dus motorstoringen ligt aan de leeftijd van het airframe? En waar haal je vandaan dat dat meer gebeurd?

[ Post made via Mobile Device ]
Dat ben ik geheel met Erwin eens, dat is totale onzin wat je schrijft motoren hebben ook hun eigen onderhoudsleven en gaan er ook eens in de tijd af, wel eens in de motorenshop van de KLM geweest? Motoren worden totaal onderhouden.
Nog even als side note de KLM 747's (met name de combi's) zijn al 10 tallen jaren de ruggen graat van de grote vloot en gewoon een goudmijn geweest en ik denk vandaag de dag nog steeds, alleen het brandstof verbruik tegenover de nieuwe generatie vliegtuigen en het 4 motorige concept zijn het probleem het is dat het combi concept helaas niet meer mag wegens veiligheids issue's.



[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Gewoon negeren.

Heeft echt geen flauw benul. Leeft soms nog wat in een FS wereld denk ik.

Sluit me verder bij biovengenoemde posts aan

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble: nee

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven »

Ricardo 767-200ER wrote:
ErwinS wrote:
Berven wrote:Het is voor KLM ook bijna tijd om alle Boeing 747-400's uit de vloot uitgefaseerd worden. Je ziet nu dat ook bij oudere Boeing 747's vaak motorstoringen optreden. En natuurlijk kost de maatschappij vaak veel geld als ze oudere toestellen vaak moeten onderhouden bij A of C-check. Maar ik begrijp dat KLM heel erg snakt naar energiezuinige Dreamliners, Boeing 787-9, die volgend jaar oktober bij hun vloot komt te versterken.
Ff serieus. Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he. Dus motorstoringen ligt aan de leeftijd van het airframe? En waar haal je vandaan dat dat meer gebeurd?

[ Post made via Mobile Device ]
Dat ben ik geheel met Erwin eens, dat is totale onzin wat je schrijft motoren hebben ook hun eigen onderhoudsleven en gaan er ook eens in de tijd af, wel eens in de motorenshop van de KLM geweest? Motoren worden totaal onderhouden.
Nog even als side note de KLM 747's (met name de combi's) zijn al 10 tallen jaren de ruggen graat van de grote vloot en gewoon een goudmijn geweest en ik denk vandaag de dag nog steeds, alleen het brandstof verbruik tegenover de nieuwe generatie vliegtuigen en het 4 motorige concept zijn het probleem het is dat het combi concept helaas niet meer mag wegens veiligheids issue's.



[ Post made via Mobile Device ]
Dat bedoel ik ook. Ik weet dat ook combi-concept al lang door de FAA verboden is wegens veiligheidsissue's zodat het direct is ingegaan met aanslagen in New York in 2002 is gebeurd. Dus het is ook voor de KLM heel jammer is dat er geen combi-concepten in nieuwe vliegtuigen nooit meer worden gebouwd. Maar vrachtvliegtuigen is wat mij betreft een heel andere verhaal dan een combi-concept.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Dat bedoel je ook?

Je vind het tijd dat alle 744s vervangen worden omdat er geen nieuwe combi's gecertificeerd zijn door de FAA?
Je had het over motoren die veel storingen hebben en nu opeens over combi's??

Asjeblieft, Berven, Stop hiermee, je maakt jezelf compleet belachelijk.
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 536
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

En die aanslagen waren toch in 2001?

De combi's zoals KLM die op dit moment heeft zullen helaas niet meer gebouwd worden aangezien die verboden zijn. Echter zijn er wel nieuwe regels voor het bouwen van nieuwe combi's waardoor het toch mogelijk is om weer met een 747-8 combi te gaan vliegen. Zo mag men dan niet meer van het vrachtgedeelte naar het paxgedeelte kunnen, de muur tussen deze twee ruimtes moet fixed zijn waardoor hem ook niet meer kan ombouwen naar een full pax en er zijn nog meer regels. Boeing wilde hier eerst niet aan aangezien het een hoop geld kost om dit ding te ontwikkelen en certificeren. Eerst moest je minimaal 25 units bestellen maar nu schijnt dat aantal op 15 te liggen. Volgens mij is KLM nog de enige airliners dit combi's vliegt maar dat weet ik niet zeker. Veel bedrijven, zoals bv. Lufthansa, hebben de combi's al eerder omgebouwd naar full pax en hebben dus geen opvolger nodig.

Ik weet mijn bron voor deze info niet meer dus kan hem je ook niet geven maar misschien kan iemand dit bevestigen.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Dit kan ik positief bevestigen

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”