Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
BCF-en hebben niet dezelfde config PW. En deze motoren zijn niet van MP. Heeft met andere parts te maken.
- HV7572KC
- Scramble Die-Hard
- Posts: 586
- Joined: 01 Jan 2005, 16:26
- Subscriber Scramble: HV7572KC
- Location: Sneek
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
No idea if someone has already spotted it on Maps:
(check in between the A320 (windrose?) and the A300. Looks like PH-MCL!
https://maps.google.nl/maps?q=KCEW,+Ver ... taten&z=15
(check in between the A320 (windrose?) and the A300. Looks like PH-MCL!
https://maps.google.nl/maps?q=KCEW,+Ver ... taten&z=15
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Indeed de MCL.
Ik herken er echter van bovenaf niet een A320 in de kist ernaast.
[ Post made via Mobile Device ]
Ik herken er echter van bovenaf niet een A320 in de kist ernaast.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik krijg via mijn mobiele maps of laptop ook 2 verschillende beelden te zien maar de rudder panelen van de MCL zijn iig niet te missen.B767-300ER wrote:Indeed de MCL.
Ik herken er echter van bovenaf niet een A320 in de kist ernaast.
[ Post made via Mobile Device ]
Groeten,
Ron
Ron
- Ricardo 767-200ER
- Scramble Addict
- Posts: 1387
- Joined: 25 Jul 2008, 23:01
- Type of spotter: Civil and Military
- Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
- Location: EHAM/AMS
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Its a shame ! flew with her 3 times over the atlantic..No idea if someone has already spotted it on Maps:
(check in between the A320 (windrose?) and the A300. Looks like PH-MCL!
https://maps.google.nl/maps?q=KCEW,+Ver ... taten&z=15
Thanks for the heads up anyway.
Greetz ricardo
- HV7572KC
- Scramble Die-Hard
- Posts: 586
- Joined: 01 Jan 2005, 16:26
- Subscriber Scramble: HV7572KC
- Location: Sneek
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Found another MP on Maps. Not sure which one:
https://maps.google.nl/maps?q=VQQ+Airpo ... 0&t=h&z=18
https://maps.google.nl/maps?q=VQQ+Airpo ... 0&t=h&z=18
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Recent MD11 filmpje:
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5535
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
HV7572KC wrote:No idea if someone has already spotted it on Maps:
(check in between the A320 (windrose?) and the A300. Looks like PH-MCL!
https://maps.google.nl/maps?q=KCEW,+Ver ... taten&z=15
Ik zie geen MD-11 op KCEW....
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ze hebben het hier ook over een 767.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MCM--->N328MPHV7572KC wrote:Found another MP on Maps. Not sure which one:
https://maps.google.nl/maps?q=VQQ+Airpo ... 0&t=h&z=18
Ze is nu SX-BPN
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MCL is een 763ERcHabu wrote:HV7572KC wrote:No idea if someone has already spotted it on Maps:
(check in between the A320 (windrose?) and the A300. Looks like PH-MCL!
https://maps.google.nl/maps?q=KCEW,+Ver ... taten&z=15
Ik zie geen MD-11 op KCEW....
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Was.....B767-300ER wrote:MCL is een 763ERcHabu wrote:HV7572KC wrote:No idea if someone has already spotted it on Maps:
(check in between the A320 (windrose?) and the A300. Looks like PH-MCL!
https://maps.google.nl/maps?q=KCEW,+Ver ... taten&z=15
Ik zie geen MD-11 op KCEW....
[ Post made via Mobile Device ]
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ander puntje wat mij opvalt (en waar het ook akelig stil in blijft) maar wat is nu de strategie van AF/KLM met Martinair Cargo?
Las van de week een bericht van Erik Varwijk over de oneerlijke concurrentie vanuit de UAE (idd, alweer deze insteek gekozen en de Calimero kaart gespeeld) en dat legacy carrier hier onder te lijden hebben. Los van de realiteit vind ik dit een zwak gekozen standpunt want, in tegenstelling tot AF/KLM/MP word er in de UAE WEL geïnvesteerd in vrachttoestellen. Naast de groei aan belly cargo ruimte die beschikbaar is/komt op hun wide-body vloot. Zelfs airlines met een "twijfelachtige" economische balans, zoals Cargolux, Lufthansa Cargo en Polar Air Cargo blijven investeren in nieuwe toestellen en bestaan nog steeds. Dan moet er toch iets goed gaan in hun operaties, lijkt mij.
Terug naar MP, vanuit AF/KLM blijkt op geen enkele wijze dat zij de full-freight markt nog als serieus terrein beschouwen waarin zij rol van betekenis spelen. AF Cargo word steeds kleiner, KLM Cargo idem maar is onder geschoven bij MP zodat het minder zichtbaar is maar de equipment is nog steeds hetzelfde. Feest!, er zijn een paar B747-400BCF's gekomen als vervanging van de -200/300F's in de afgelopen 10 jaar maar dat is geen reden om de vlag uit te hangen. Qua verbruik/onderhoud per vlucht zitten deze jumbo's en inmiddels ook de MD-11 aan de verkeerde kant van rendabiliteit, het aantal toestellen is ook afnemend en op de key-routes van Schiphol naar Afrika/Azië zijn hun concurrenten ook aanwezig. Dan moet je toch ergens gaan innoveren om te overleven en dat stukje zie ik tenminste niet (vanaf de zijlijn schreeuwen dat je last hebt van concurrentie zie ik niet als innovatie).
Gezien de complexiteit van deze situatie ben ik mij bewust dat er niet even een aantal B777Fs (of welk type dan ook) van stal kunnen komen voor een vlootvernieuwing impuls maar ik verbaas me wel dat er nog steeds B747-400BCF's rondvliegen want de -400ERF's zijn inmiddels ook aanwezig op de markt. Wat komt er na de MD-11? Gaat het licht ineens uit of word er nog wat gesparteld?
Ron
Las van de week een bericht van Erik Varwijk over de oneerlijke concurrentie vanuit de UAE (idd, alweer deze insteek gekozen en de Calimero kaart gespeeld) en dat legacy carrier hier onder te lijden hebben. Los van de realiteit vind ik dit een zwak gekozen standpunt want, in tegenstelling tot AF/KLM/MP word er in de UAE WEL geïnvesteerd in vrachttoestellen. Naast de groei aan belly cargo ruimte die beschikbaar is/komt op hun wide-body vloot. Zelfs airlines met een "twijfelachtige" economische balans, zoals Cargolux, Lufthansa Cargo en Polar Air Cargo blijven investeren in nieuwe toestellen en bestaan nog steeds. Dan moet er toch iets goed gaan in hun operaties, lijkt mij.
Terug naar MP, vanuit AF/KLM blijkt op geen enkele wijze dat zij de full-freight markt nog als serieus terrein beschouwen waarin zij rol van betekenis spelen. AF Cargo word steeds kleiner, KLM Cargo idem maar is onder geschoven bij MP zodat het minder zichtbaar is maar de equipment is nog steeds hetzelfde. Feest!, er zijn een paar B747-400BCF's gekomen als vervanging van de -200/300F's in de afgelopen 10 jaar maar dat is geen reden om de vlag uit te hangen. Qua verbruik/onderhoud per vlucht zitten deze jumbo's en inmiddels ook de MD-11 aan de verkeerde kant van rendabiliteit, het aantal toestellen is ook afnemend en op de key-routes van Schiphol naar Afrika/Azië zijn hun concurrenten ook aanwezig. Dan moet je toch ergens gaan innoveren om te overleven en dat stukje zie ik tenminste niet (vanaf de zijlijn schreeuwen dat je last hebt van concurrentie zie ik niet als innovatie).
Gezien de complexiteit van deze situatie ben ik mij bewust dat er niet even een aantal B777Fs (of welk type dan ook) van stal kunnen komen voor een vlootvernieuwing impuls maar ik verbaas me wel dat er nog steeds B747-400BCF's rondvliegen want de -400ERF's zijn inmiddels ook aanwezig op de markt. Wat komt er na de MD-11? Gaat het licht ineens uit of word er nog wat gesparteld?
Ron
Groeten,
Ron
Ron
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Je kan en mag je inderdaad afvragen of er een strategie is voor de FF. Vracht is voor KLM is hoofdproduct/service wat ze aanbieden. FF is daar en tegen geen hoofdproduct. Alle vracht in de belly levert meer op of heeft minder kosten. Hoe je het ziet. Centurion of Sky Lease blijven ook hun vloot uitbreiden. Een 744ERF van ABC en daarvoor AF gaat nu voor ze vliegen. Ik denk dat AF/KLM/MP zich gaan terug trekken van de FF markt op een paar jumbo's na. Er is al aangegeven dat de combi's weggaan maar dat ze nog niet weten hoe ze het verlies van maindeck vracht capaciteit gaan opvangen. In mijn ogen gaat het overgrote deel van de vracht verdwijnen in de belly van de pax kisten. Als je kijkt naar de frequentie verhogingen in bijv Zuid Amerika is daar al veel weg te halen zonder een FF te hoeven inzetten. Wat echt niet in een pax kist past gaat in een paar vrachtjumbo's die continue vliegen waar ze nodig zijn zonder vast route netwerk. We shall see….
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Je kan en mag je inderdaad afvragen of er een strategie is voor de FF. Vracht is voor KLM is hoofdproduct/service wat ze aanbieden. FF is daar en tegen geen hoofdproduct. Alle vracht in de belly levert meer op of heeft minder kosten. Hoe je het ziet. Centurion of Sky Lease blijven ook hun vloot uitbreiden. Een 744ERF van ABC en daarvoor AF gaat nu voor ze vliegen. Ik denk dat AF/KLM/MP zich gaan terug trekken van de FF markt op een paar jumbo's na. Er is al aangegeven dat de combi's weggaan maar dat ze nog niet weten hoe ze het verlies van maindeck vracht capaciteit gaan opvangen. In mijn ogen gaat het overgrote deel van de vracht verdwijnen in de belly van de pax kisten. Als je kijkt naar de frequentie verhogingen in bijv Zuid Amerika is daar al veel weg te halen zonder een FF te hoeven inzetten. Wat echt niet in een pax kist past gaat in een paar vrachtjumbo's die continue vliegen waar ze nodig zijn zonder vast route netwerk. We shall see….