Advies!
Forum rules
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- Type of spotter: An enjoying one
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- Type of spotter: An enjoying one
Met alle respect, maar met mijn bijna 2 meter (en bijbehorende grote handen) en redelijk wat ervaring met (D)SLR's durf ik toch wel te pretenderen dat ik enigsinds inzicht heb in wat qua ergonomie voor grote handen wel en niet geschikt is. Het 'handvat' van de 350D/400D is dusdanig klein dat je je vingers gewoon niet lekker kwijt kan, en dat los je niet op met een batterypack.Redskin wrote: Is dus ook gel#l. Met de battery pack is de 350D/400D goed te bedienen.
Zonder inderdaad een beetje aan de kleine kant.
- Redskin
- Scramble Addict
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
Zal dan wel aan mij liggen, maar met mijn 1mtr 89 en ook grote handen is de camera goed de bedienen. Maar goed, iedereen heeft recht op zijn mening.SpotterNL wrote:Met alle respect, maar met mijn bijna 2 meter (en bijbehorende grote handen) en redelijk wat ervaring met (D)SLR's durf ik toch wel te pretenderen dat ik enigsinds inzicht heb in wat qua ergonomie voor grote handen wel en niet geschikt is. Het 'handvat' van de 350D/400D is dusdanig klein dat je je vingers gewoon niet lekker kwijt kan, en dat los je niet op met een batterypack.Redskin wrote: Is dus ook gel#l. Met de battery pack is de 350D/400D goed te bedienen.
Zonder inderdaad een beetje aan de kleine kant.
- Flanker27
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: mainly mil or it has to be Russian
Zoals de rest hier heb ik ook mijn mening. De een vindt de Canon prettig de andere een Nikon, de een met batterijpak en de ander zonder. Je komt er maar op een manier achter, ga naar een zaak voordat je ergens wat bestelt en pak al je alternatieven vast en ga er een beetje mee schieten. Ik heb dit zelf ook gedaan en dan pas kom je erachter wat je zelf fijn vindt of denkt prettig te kunnen gebruiken. Wissel ook meteen eens met een grotere lens, want dan is het gevoel ineens heel anders. Ikzelf heb een EOS400D gekocht laatst (dit is dus geen advies voor jou). Maar ik ben bij Konijnenberg binnengestapt, gezegd dat ik een DSLR wil met op temrijn meerdere lenzen dus zet maar wat neer. Ik kreeg een geheugenkaartje erbij en meteen 3 lenzen, zo schiet maar eens wat. Dus 1 advies: try before you buy.
Michel
EOS200D, 18-135 IS, sigma 50-500
EOS200D, 18-135 IS, sigma 50-500
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
Ik heb ook aardig grote handen maar dat heeft geen rol gespeeld bij de aanschaf van mijn EOS30D, het heeft wel een rol gespeeld bij de aanschaf van de battery pack. Natuurlijk was uithoudingsvermogen van de camera de belangrijkste reden om de battery pack aan te schaffen. Zelf werk ik het liefste met een grote robuuste camera, dus de EOS30D met de battery pack is daarbij een prima keuze en dan heb ik hier nog de buitengewoon goede prestaties van de camera buiten beschouwing gelaten
- DutchDakota
- Scramble Newbie
Ik ben nu meer aan het kijken voor lenzen.
Als ik een lens wil gaan kopen.Dan moet het wel echt goed zijn.
Dus daarom zit ik tussen 2 lenzen te twijfelen:
1.Canon EF 70-200mm f/4L USM + Eventueel 1,4 extender
2.Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
3.Tokina AF 80-400mm f/4.5-5.6 AT-X D(Gebruikt Mad Viper en schiet er super goeie platen mee)
Dus als Jullie advies zouden willen geven?
Alvast bedankt!
Erik
Als ik een lens wil gaan kopen.Dan moet het wel echt goed zijn.
Dus daarom zit ik tussen 2 lenzen te twijfelen:
1.Canon EF 70-200mm f/4L USM + Eventueel 1,4 extender
2.Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
3.Tokina AF 80-400mm f/4.5-5.6 AT-X D(Gebruikt Mad Viper en schiet er super goeie platen mee)
Dus als Jullie advies zouden willen geven?
Alvast bedankt!
Erik
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, dus hieronder een voorbeeld van mijn Canon 70-200 f/4 USM L met 1,4 extender. Het beeld is qua scherpte op geen enkele manier bewerkt, dus dat moet je een indruk geven van de kwaliteit van deze combi. Ik ben erg onder de indruk van de 700-200, ook in combinatie met de extender. Het is de scherpte lens die ik ooit heb gehad.
Vergeet overigens niet de Sigma 100-300 f/4 EX, dat is ook een dijk van een lens die zich ook met een 1,4 converter laat gebruiken. Zie dit voorbeeld (wel wat bewerkt, maar toch!)
Die andere objectieven heb ik nooit in mijn vingers gehad, dus daar mogen anderen een oordeel over vellen.
Groet,
Elmer
Vergeet overigens niet de Sigma 100-300 f/4 EX, dat is ook een dijk van een lens die zich ook met een 1,4 converter laat gebruiken. Zie dit voorbeeld (wel wat bewerkt, maar toch!)
Die andere objectieven heb ik nooit in mijn vingers gehad, dus daar mogen anderen een oordeel over vellen.
Groet,
Elmer
Answers will be questioned.....
De heathaze is afkomstig van een tweede viggen die links voor deze hangt. De foto is genomen tijdens Elite '05 op Lechfeld.
Wat ik maar zeggen wil en on topic; de Sigma 100-300 f/4 HSM EX is scherp, veelzijdig en heel goed bruikbaar met 1,4 converter. Ik heb zelfs beelden geschoten met een 2x converter en ook die zijn nog scherp (600mm!)
Groet,
Elmer
PS Is het een idee om een apart topic te openen met voorbeeldfoto's (liefst onbewerkt) van alle denkbare lenzen? Zo'n topic zou als een soort database kunnen fungeren voor iedereen die info en meningen zoekt over een bepaalde lens. Idee?
Wat ik maar zeggen wil en on topic; de Sigma 100-300 f/4 HSM EX is scherp, veelzijdig en heel goed bruikbaar met 1,4 converter. Ik heb zelfs beelden geschoten met een 2x converter en ook die zijn nog scherp (600mm!)
Groet,
Elmer
PS Is het een idee om een apart topic te openen met voorbeeldfoto's (liefst onbewerkt) van alle denkbare lenzen? Zo'n topic zou als een soort database kunnen fungeren voor iedereen die info en meningen zoekt over een bepaalde lens. Idee?
Answers will be questioned.....