Wat beweegt jullie als fotograaf: the results

ImageImageDedicated forum for all your questions, remarks etc about (aviation) photography, digital as well as old fashioned film.

Forum rules
ImageImage
User avatar
SquAdmin
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3736
Joined: 21 Feb 2003, 11:04
Location: C a/d Y

Re: Wat beweegt jullie als fotograaf: the results

Post by SquAdmin »

bigfoot wrote:
Mr Crack wrote:- 83% gebruikt een Canon camera
Dit vind eigenlijk best raar en ernstig dat één partij zo'n groot aandeel heeft. De aantal users staat niet in verhouding met kwaliteit. Ik kan me niet voorstellen dat de canon's zoveel beter zijn dan nikon's, sony's of olympussen.
Kwaliteit zal niet het enige criterium zijn voor deze keuze. Mijn persoonlijke overweging om voor Canon te kiezen en niet voor Nikon was het feit dat m'n vaste tripgenoten dit merk ook gebruiken. De mogelijkheid om lenzen en andere randapparatuur uit te wisselen tijdens een vakantie vind ik erg waardevol.
Greetz,

Patrick
User avatar
Mr Crack
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 59
Joined: 11 Jul 2004, 16:21

Post by Mr Crack »

Ik zie dat de resultaten veel gespreksstof opleveren, prima!

Om even in officiele termen te spreken zijn de meeste uitslagen van de enquete niet te generaliseren, dwz dat ik ze niet mag toepassen op alle Nederlandse DSLR-fotografen.

Ik mag dus niet zeggen dat 83% van alle NL DSLR-fotografen Canon gebruiken, maar ik mag alleen uitspraken doen over de mensen die meegedaan hebben aan de steekproef.

Wanneer je wel generaliseren hangt van een aantal andere aspecten af die niet interessant zijn voor dit forum.

Omdat de enquete geplaatst is hier op Scramble en een fotografie waar veel Canon-gebruikers komen krijg je wellicht een vertekend beeld.
Uitspraken over het feit dat 83% Canon gebruikt is dus niet reeel ten opzichte van de andere merken.

Kortom: voor mijn schoolopdracht voldoet het maken en uitvoeren van een kleinschalig onderzoek waarvan de resultaten niet representatief hoeven te zijn, til er niet te zwaar aan :)

Ik vind het wel erg leuk te lezen dat er zoveel respons is van jullie kant!
Post Reply

Return to “Photography”