SA A380 naar EHAM?
Forum rules
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Re: SA A380 naar EHAM?
Is het niet zo dat de meeste kisten die op de 27 landen het A4 viaduct niet eens halen??...
Volgens mij zijn ze al van de 27 af nog voor ze bij dit viaduct zijn.
Zie dit vaker gebeuren met de KL 747's.
alleen de vrachtkisten willen nog wel eens door rollen tot aan de brandweeroefenplaats en dan langs de P-buffer over het zuiden naar het R / S platform.
Grt,
Michel
Volgens mij zijn ze al van de 27 af nog voor ze bij dit viaduct zijn.
Zie dit vaker gebeuren met de KL 747's.
alleen de vrachtkisten willen nog wel eens door rollen tot aan de brandweeroefenplaats en dan langs de P-buffer over het zuiden naar het R / S platform.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: SA A380 naar EHAM?
Michel
ALS er een A380 komt op AMS en hij landt op de 27, dan MOET hij doorrollen....... (om vervolgens afgehandeld te worden op de J)
Anders kan hij nooit meer de A4 over. De combinatie van het relatieve lage gewicht tijdens de landing en de snelheid van het uitrollen zorgt ervoor dat de viaduct over de A4 dusdanig belast (de last wordt verdeeld) wordt dat het er overheen kan. In taxi snelheid zal de snelheid te laag zijn en zo het te zware gewicht teveel op 1 punt van het viaduct rusten, met alle gevolgen van dien.
Dat er andere kisten eerder afslaan doet in het geheel niet terzake, de A380 moet gewoon met redelijke snelheid over de A4.
Overigens is deze "discussie" al eerder gevoerd, mbt de AN225, maar zoals Erik (Key) hierboven al beaamt zijn bovengenoemde optiesde enige opties die er zijn.
ALS er een A380 komt op AMS en hij landt op de 27, dan MOET hij doorrollen....... (om vervolgens afgehandeld te worden op de J)
Anders kan hij nooit meer de A4 over. De combinatie van het relatieve lage gewicht tijdens de landing en de snelheid van het uitrollen zorgt ervoor dat de viaduct over de A4 dusdanig belast (de last wordt verdeeld) wordt dat het er overheen kan. In taxi snelheid zal de snelheid te laag zijn en zo het te zware gewicht teveel op 1 punt van het viaduct rusten, met alle gevolgen van dien.
Dat er andere kisten eerder afslaan doet in het geheel niet terzake, de A380 moet gewoon met redelijke snelheid over de A4.
Overigens is deze "discussie" al eerder gevoerd, mbt de AN225, maar zoals Erik (Key) hierboven al beaamt zijn bovengenoemde optiesde enige opties die er zijn.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Alpha4Delta
- Scramble Junior
- Posts: 236
- Joined: 01 Dec 2009, 00:53
- Type of spotter: Filmer, photographer
- Subscriber Scramble: Alpha4Delta
- Location: Amstelveen
Re: SA A380 naar EHAM?
Amsterdam is wel de 1e Alternate voor uitwijkhaven voor de SQ A380. Daarmee hebben we steeds kleine kansen op de A380. Laten we als voorbeeld gebruiken: Vorige maand met die aswolk, was er spraken over de uitwijker op AMS.
Hoe moet het in het geval het W-lijke storm is en ze op de 24 moet starten? Dan moet die ALS die helemaal uitrolt, alsnog over de A4. Daarmee zal die dus N3 misschien N4 af moeten.
B767-300ER wrote:Michel
ALS er een A380 komt op AMS en hij landt op de 27, dan MOET hij doorrollen....... (om vervolgens afgehandeld te worden op de J)
Anders kan hij nooit meer de A4 over. De combinatie van het relatieve lage gewicht tijdens de landing en de snelheid van het uitrollen zorgt ervoor dat de viaduct over de A4 dusdanig belast (de last wordt verdeeld) wordt dat het er overheen kan. In taxi snelheid zal de snelheid te laag zijn en zo het te zware gewicht teveel op 1 punt van het viaduct rusten, met alle gevolgen van dien.
Dat er andere kisten eerder afslaan doet in het geheel niet terzake, de A380 moet gewoon met redelijke snelheid over de A4.
Overigens is deze "discussie" al eerder gevoerd, mbt de AN225, maar zoals Erik (Key) hierboven al beaamt zijn bovengenoemde optiesde enige opties die er zijn.
Hoe moet het in het geval het W-lijke storm is en ze op de 24 moet starten? Dan moet die ALS die helemaal uitrolt, alsnog over de A4. Daarmee zal die dus N3 misschien N4 af moeten.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: SA A380 naar EHAM?
De A380, AN225 of iets dergelijks zal NIET starten vanaf de 24.
Simpelweg omdat hij kwa gewicht NIET over het viaduct van de A4 kan (gewicht) en aan de andere (oost) kant kwa breedte niet afgehandeld kan worden. PUNT.
Gelukkig is het in Nederland als in het stormt meestal geen wester maar een zuidwester, wat het prima mogelijk maakt om te vertrekken vanaf de 18C in zuidelijke richting
Simpelweg omdat hij kwa gewicht NIET over het viaduct van de A4 kan (gewicht) en aan de andere (oost) kant kwa breedte niet afgehandeld kan worden. PUNT.
Gelukkig is het in Nederland als in het stormt meestal geen wester maar een zuidwester, wat het prima mogelijk maakt om te vertrekken vanaf de 18C in zuidelijke richting
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Alpha4Delta
- Scramble Junior
- Posts: 236
- Joined: 01 Dec 2009, 00:53
- Type of spotter: Filmer, photographer
- Subscriber Scramble: Alpha4Delta
- Location: Amstelveen
Re: SA A380 naar EHAM?
B767-300ER wrote:De A380, AN225 of iets dergelijks zal NIET starten vanaf de 24.
Simpelweg omdat hij kwa gewicht NIET over het viaduct van de A4 kan (gewicht) en aan de andere (oost) kant kwa breedte niet afgehandeld kan worden. PUNT.
Gelukkig is het in Nederland als in het stormt meestal geen wester maar een zuidwester, wat het prima mogelijk maakt om te vertrekken vanaf de 18C in zuidelijke richting
Het is meer W-lijke storm dan ZW hoor ik weet niet. Meestal draait de wind van ZW naar zelf NOORDWEST hoor. Bijv 22020G30 BCMG 27035G50 en dan vervolgens 31040G55KT
Maar als het niet anders kan dan moet die met storm dus al eerder de baan af. Kan makkelijk. Vol op in de rem :p
Alwel de A380 heeft maar op 2 motoren trust reverse.
Re: SA A380 naar EHAM?
Thrust reverse levert maar 10% van het totale remvermogen dus dat zal niet erg veel baan lengte uitmaken.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: SA A380 naar EHAM?
Oke Hoor..
Storm of niet hoor, de A380 vertrekt niet vanaf de 24 hoor..
EDIT: Baannummer typo. 06 ISO 24
Storm of niet hoor, de A380 vertrekt niet vanaf de 24 hoor..
EDIT: Baannummer typo. 06 ISO 24
Last edited by B767-300ER on 16 May 2010, 10:41, edited 1 time in total.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: SA A380 naar EHAM?
Ik blijf het vreemd vinden, dat veel taxibanen nog niet aangepast zijn op het gewicht van een A380.
Waarom afhandelen op de J-buffert, er zijn toch een 2-tal Gates aangepast om een A380 te kunnen verwerken?
SQ gaat de eerste A380 operator niet worden, ze krijgen niet eens dagelijks een B772 vol, dus laat staan een A380.
Waarom afhandelen op de J-buffert, er zijn toch een 2-tal Gates aangepast om een A380 te kunnen verwerken?
SQ gaat de eerste A380 operator niet worden, ze krijgen niet eens dagelijks een B772 vol, dus laat staan een A380.
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: SA A380 naar EHAM?
Sorry hoor, dit topic gaat écht helemaal nergens over... dat eeuwige gezeur. De A380 komt vooralsnog helemaal niet naar AMS. In ieder geval niet op de lijndiensten.
Zoals was aangegeven kan deze machine best op 27 landen én uitrollen dús over de A4 heen.
Omgekeerd is niet mogelijk.
Waar heb je het over? Over startbaan 24 (Kaagbaan) of 27 (je hebt het over N3 en N4 namelijk)? Het is nogal verwarrend voor velen denk ik.Alpha4Delta wrote:Hoe moet het in het geval het W-lijke storm is en ze op de 24 moet starten? Dan moet die ALS die helemaal uitrolt, alsnog over de A4. Daarmee zal die dus N3 misschien N4 af moeten.
Zoals was aangegeven kan deze machine best op 27 landen én uitrollen dús over de A4 heen.
Omgekeerd is niet mogelijk.
Dus? Als ik Schiphol was zou ik een 2e Kaagbaan noordwest van de huidige aanleggen, noord van de A4. Is dat probleem ook weer opgelostAlpha4Delta wrote:Meestal draait de wind van ZW naar zelf NOORDWEST hoor. Bijv 22020G30 BCMG 27035G50 en dan vervolgens 31040G55KT
- Alpha4Delta
- Scramble Junior
- Posts: 236
- Joined: 01 Dec 2009, 00:53
- Type of spotter: Filmer, photographer
- Subscriber Scramble: Alpha4Delta
- Location: Amstelveen
Re: SA A380 naar EHAM?
Wat is het maximale wat wel over die brug kan kwa gewicht dan?
Last edited by Alpha4Delta on 16 May 2010, 10:06, edited 1 time in total.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: SA A380 naar EHAM?
Heren, heren
Wat een drukte en gespeculeer over iets wat nog helemaal niet aan de orde is. Mocht de 380 komen is het tegen die tijd vroeg genoeg om alle wensen / gedachtes uit de kast te trekken. Tot die tijd moeten alle toko's die denken met een dergelijk frame te willen komen op EHAM eerst maar eens zien dat ze hun huidige capaciteiten volledig kunnen benutten en dat zie ik voorlopig nog niet zitten.
And for the rest i rest my case
Grtz
Erik
Wat een drukte en gespeculeer over iets wat nog helemaal niet aan de orde is. Mocht de 380 komen is het tegen die tijd vroeg genoeg om alle wensen / gedachtes uit de kast te trekken. Tot die tijd moeten alle toko's die denken met een dergelijk frame te willen komen op EHAM eerst maar eens zien dat ze hun huidige capaciteiten volledig kunnen benutten en dat zie ik voorlopig nog niet zitten.
And for the rest i rest my case
Grtz
Erik
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: SA A380 naar EHAM?
Jij begint zelf over een westerstorm en wat er moet gebeuren als hij in westelijke richting op moet stijgen, en dus de 24 moet nemen?Alpha4Delta wrote:
2. Waar heb JIJ het over? Hij kan toch gewoon op de J platform staan en naar de 36L/C of 18C net als de Antonov deed?
Waaropwij antwoorden dat dat niet zal gebeuren
Waarop Eric even toevoegd als er een kaagbaan links van de a4 komt dat probleem ook opgelost is waarna jij vrolijk suggereert dat hij dan opeens wel in zuidelijke of noorderlijke richting kan vertrekken
Zo spreek je jezelf wel erg tegen
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Alpha4Delta
- Scramble Junior
- Posts: 236
- Joined: 01 Dec 2009, 00:53
- Type of spotter: Filmer, photographer
- Subscriber Scramble: Alpha4Delta
- Location: Amstelveen
Re: SA A380 naar EHAM?
By the way, het zal inderdaad toch nog een tijdje duren voordat die superjumbo hier komt. Tegen die tijd is de 787 er ook al :p
Sorry voor die reactie. Ik kan 'm helaas niet meer verwijderen....
Sorry voor die reactie. Ik kan 'm helaas niet meer verwijderen....
- toppiero
- Scramble Die-Hard
- Posts: 660
- Joined: 07 Jul 2008, 17:44
- Type of spotter: F3,warbird,mil,civil
- Location: NL
Re: SA A380 naar EHAM?
According to luchtvaartnieuws airbus and schiphol are planning a visit of an a380 to schiphol in the near future! A date hasn't been planned yet.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Greetz,
Toppiero
Toppiero
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: SA A380 naar EHAM?
Er dwarelt hier nog n topic van AMS 15-07 in de rondte; kijk daar eens voor de gein optoppiero wrote:According to luchtvaartnieuws airbus and schiphol are planning a visit of an a380 to schiphol in the near future! A date hasn't been planned yet.
[ Post made via Mobile Device ]
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=64060
Groeten,
Ron
Ron