Het probleem op dit moment voor alle Nederlandse velden is dat de huidige afspraken voor geluidsnormeringen, vliegbewegingen en de bijbehorende speling dusdanig strak is afgesteld dat deze groeipotenties in de weg staat. Schiphol heeft hier zeker last van, Eindhoven idem (Ryanair wou hier verder uitbereiden maar de nodige garanties worden niet gegeven) en ook Rotterdam-The Hague word zo armlastig gemaakt. Schiphol heeft ook nog een nieuw bagage afhandelings systeem op de plank liggen wat er gaat komen; deze kosten moeten worden terug verdiend (prijsverhoging is de makkelijkste optie) & al deze punten bij elkaar zorgen er wel voor dat maatschappijen uiterst terughoudend zijn met hun keuzes en de logische stormloop (zoals gebeurde bij de invoer van onze taks) nauwelijk merkbaar is.Maartje wrote:Schiphol zou nu wel heel erg dom zijn om toch een prijsverhoging door te voeren. Nu er een tax komt bij de buurlanden, zou dat misschien wel voor Schiphol extra passagiers op kunnen leveren of denk ik nu heel vrouwelijk?
Zodra het nieuwe kabinet erkend dat we via onze luchthavens onze economie kunnen boosten, wat minder gevoelig word voor hinderklachten en wat stabieler in haar beleid word kunnen wij net zo profiteren van onze buren als twee jaar terug omgekeerd gebeurde