Arjan6511 wrote:Dat die tassencontrole is opgezet snap ik ergens wel, ondanks dat je nooit een volledige check kunt doen kan het wellicht ook een afschrikeffect hebben.
Deze controles creëren natuurlijk alleen maar schijnveiligheid. Maar oké, ergens begrijp ik wel dat het gebeurt. Ik denk ook dat weinig mensen iets tegen de controle an sich hebben. De wijze waarop een en ander was georganiseerd was natuurlijk wel een grote, bizarre faal. Rijen van een uur voor controle's waar uiteindelijk bij velen niet werd gecontroleerd; mensen die niet met de bus mee mochten omdat hun stoeltje geen label had en opnieuw in de rij moesten staan; pakjes drinken die worden afgepakt van kinderen. Ik heb nog stennis moeten schoppen omdat mijn gezelschap zonnebrand niet mee mocht nemen. Wat denk je nou zelf, pannekoek?
Eén grote vergissing van Defensie is geweest het verkeersmanagement, parkeerbeheer en de beveiliging uit te besteden aan particuliere bedrijven. Dat moet Defensie gewoon lekker zelf doen, zoals ze dat (volgens mij) altijd deden. Voor G4S-personeel en de gemiddelde verkeersregelaar is een evenement als dit simpelweg een maatje te groot. Even voor de duidelijkheid. Ik ben om 06:30 uit Utrecht weggereden en was om 11:00 pas op het veld. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.