Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Moderator: gatso76
Forum rules
- n5205e00421
- Scramble Die-Hard
- Posts: 664
- Joined: 08 Nov 2003, 23:45
- Type of spotter: S3 & Mode-S
- Subscriber Scramble: Y
- Location: n5223e00593
- Contact:
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
A320 I-BIKC, AZA11A/111 AMS-FCO, rejected its take-off around 07:48 this morning on 36L due to a birdstrike, max speed around 130kt. It taxied back to the gate.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22166
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=194950
Date: 21-APR-2017
Time: 11:05 LT
Type: Boeing 777-35RER
Owner/operator: Jet Airways
Registration: VT-JEW
Location: Amsterdam-Schiphol International Airport (AMS/EHAM)
Jet Airways flight 9W234 returned to land at Amsterdam-Schiphol International Airport, Netherlands after suffering a tail strike on departure.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22166
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
The heavy landing shown below was already referred to at
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=41&t=131242
Apart from the photos now also two clips. Yep, stuiterbal
http://www.youtube.com/watch?v=LrFaw_GXK2o
http://www.youtube.com/watch?v=CjuiB8JPFC4
Also see
http://www.upinthesky.nl/2017/04/23/har ... hol-video/
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=41&t=131242
Apart from the photos now also two clips. Yep, stuiterbal
http://www.youtube.com/watch?v=LrFaw_GXK2o
http://www.youtube.com/watch?v=CjuiB8JPFC4
Also see
http://www.upinthesky.nl/2017/04/23/har ... hol-video/
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
DL161 met de N817NW van AMS naar MSP met een motorprobleem na vertrek. Komen zo terug.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Toestel veilig geland op de 36C met brandweer erbij. Waarschijnlijk als voorzorg voor warme remmen. Toestel heeft nauwelijk brandstof gedumpt. Direct na de start ging het mis met 1 motor. Vogelaanvaring?
- Gerard
- Scramble Master
- Posts: 3941
- Joined: 25 Feb 2007, 20:00
- Subscriber Scramble: Jawohl
- Location: 9.9NM NE of Büdingen AAF (closed)
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
DL A330s kunnen geen brandstof dumpen.Marcelb wrote:Toestel veilig geland op de 36C met brandweer erbij. Waarschijnlijk als voorzorg voor warme remmen. Toestel heeft nauwelijk brandstof gedumpt. Direct na de start ging het mis met 1 motor. Vogelaanvaring?
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16539
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Die van KLM ook niet trouwens... weet niet of er 330 bussen zijn die wel voorzien zijn van een fuel jettison systeem...Gerard wrote:DL A330s kunnen geen brandstof dumpen.Marcelb wrote:Toestel veilig geland op de 36C met brandweer erbij. Waarschijnlijk als voorzorg voor warme remmen. Toestel heeft nauwelijk brandstof gedumpt. Direct na de start ging het mis met 1 motor. Vogelaanvaring?
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- n5205e00421
- Scramble Die-Hard
- Posts: 664
- Joined: 08 Nov 2003, 23:45
- Type of spotter: S3 & Mode-S
- Subscriber Scramble: Y
- Location: n5223e00593
- Contact:
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
En DL137 / N829NW keert terug van de 36L naar de gate vanwege een medisch issue.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
MRTT's sowieso, maar dat is een beetje valsspelen Er zijn wel A330's die het hebben, is een customer optie.Bennie wrote:Die van KLM ook niet trouwens... weet niet of er 330 bussen zijn die wel voorzien zijn van een fuel jettison systeem...Gerard wrote:DL A330s kunnen geen brandstof dumpen.Marcelb wrote:Toestel veilig geland op de 36C met brandweer erbij. Waarschijnlijk als voorzorg voor warme remmen. Toestel heeft nauwelijk brandstof gedumpt. Direct na de start ging het mis met 1 motor. Vogelaanvaring?
BEE9VK is de volgende die terug komt. Technisch probleem.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
KLM1533 AMS naar MME met de KZU is teruggekomen met een technisch probleem.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
EXS536 Currently on 120.880, Believe they had to shut down 1 engine
Showing G-LSAJ and Squawking emergency
Showing G-LSAJ and Squawking emergency
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Controlled engine shutdown following high oil temperature. Landing on 36R later on.joost wrote:EXS536 Currently on 120.880, Believe they had to shut down 1 engine
Showing G-LSAJ
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Posts: 4496
- Joined: 25 Apr 2005, 16:17
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
"Nix bliev wie it es"
-
- Scramble Newbie
- Posts: 44
- Joined: 03 Nov 2016, 11:27
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Robbert Pieete
- Location: Lisserbroek, the Netherlands
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Where is the Jet2 B757 currently, is it still at Schiphol? It used to be at the Y-platform after the emergency landing Tuesday, but it isn't there anymore.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22166
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
http://avherald.com/h?article=4a8d77a5&opt=1
http://avherald.com/h?article=4a8d77a5&opt=1
...continues atIncident: THY A332 near Amsterdam on May 11th 2017, hydraulic failure
A THY Turkish Airlines Airbus A330-200, registration TC-JOZ performing freight flight TK-6309 from Istanbul (Turkey) to Billund (Denmark), was enroute at FL400 over Germany when the crew decided to divert to Amsterdam (Netherlands) reporting a hydraulic failure.
The crew advised they had lost several systems as result of the hydraulic failure suspecting they would need to use the emergency braking system for stopping the aircraft,
had no nosewheel steering
and would not be able to vacate the runway after landing.
http://avherald.com/h?article=4a8d77a5&opt=1
November 2024 update at FokkerNews.nl....