TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Volgens onbevestigde berichten ziet de winter er zo uit voor TFL's 767:

Dag 1:
AMS-AUA-CUR-AMS
AMS-BJL-AMS
AMS-FOR-NAT-AMS??????????
Dag 2:
AMS-PUJ-HOG-AMS
AMS-BON-CUR-AMS
AMS-CMB-GOI-AMS
Dag 3:
AMS-CUR-AUA-AMS
AMS-VRA-CUN-AMS
AMS-BJL-BVC-AMS
Dag 4:
AMS-CUR-BON-AMS
AMS-PUJ-MBJ-AMS
Dag 5
AMS-AUA-CUR-AMS
AMS-CUN-PVR-AMS (onder voorbehoud, het kan nog steeds zo zijn dat CUN apart wordt aangevlogen en PVR dientengevolge ook)
Dag 6
AMS-CUR-AMS
AMS-VRA-CUN-AMS
AMS-BJL-AMS
Dag 7:
AMS-AUA-CUR-AMS
AMS-POP-PUJ-AMS
AMS-MBA-ZNZ-AMS

Kleine aantekening: Dit is voorlopig. Zeker voor de antillenroute kan eea nog wijzigen.
Verders is mij nog niet duidelijk of de AMS-FOR-NAT-AMS route een 76 route blijft, of dat deze naar de 73 gaat. (met en tussenlanding op LPA)
Zodra ik hier meer van weet horen jullie dat.
Last edited by B767-300ER on 04 May 2011, 18:13, edited 1 time in total.
All times are local times!

Regards, N.
Perpetuum
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 27
Joined: 05 Apr 2011, 09:58

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Perpetuum »

De 767's AHX en AHQ zullen een andere configuratie krijgen die beter aansluit bij de OYI en OYJ.
12 Premium Comfort (ex-star class, blijft ongewijzigd).
164 Comfort Class
+/- 84 Economy Class (sla me er niet op dood, meen dat dit het aantal stoelen was maar zal er niet heel veel naast zitten)
Overigens nog steeds in 2-3-2 config.

De datum is me ook even ontschoten.

Weet ook niet of dit al genoemd is, maar vanaf Oktober zullen ook de 737's in 3 klassen configuratie gaan vliegen(Premium, Comfort en Economy), nog wel met 180 stoelen aan boord.
Wat de onderverdeling wordt, is bij mij nog niet bekend.


Als afsluiter; speculaties zeggen dat er wellicht nog 2 VS bestemmingen bij komen aan de westkust, termijn niet bekend.
User avatar
737_KLM
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 151
Joined: 03 Nov 2007, 15:05

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by 737_KLM »

Het plan is om FOR en NAT elk 1x per week aan te vliegen met een 737 met tussenstop op SID, dus 1x per week naar FOR en terug + 1x per week naar NAT en terug.

Maar zoals jullie weten, niets is zeker in de luchtvaart en dus twijfel ik er ook niet aan dat deze plannen nog zullen wijzigen.

De AH 767's zullen worden teruggebracht naar een 265 config., dit zal binnen 2 maanden gebeuren
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

AHX en AHQ zijn nu 12/95/165
Er wordt 1 rij van 7 stoelen verwijderd uit de economyclasse.
Dit levert 10 rijen extra comfort op., ten koste van 11 rijen economy.
Ik had begrepen dat het dan dus 12/165/88. Totaaal 265. Weet allen niet of ze de huidige stoelen gebruiken of dat er stoelen met Perosnal IFE geplaats worden. Iemand die daar antwoord op heeft?
737_KLM wrote:Het plan is om FOR en NAT elk 1x per week aan te vliegen met een 737 met tussenstop op SID, dus 1x per week naar FOR en terug + 1x per week naar NAT en terug.
Das een flinke uitbreiding van 360 in plaats van 272 pax, terwijl deze route naar Brazillie de slechtste bezettingsgraden hebben van de 767 rotaties. Of wordt er juist voor SID gekozen zodat de passagiers met die ebstemming ook met deze vlucht mee kunnen, ipv alleen een fuel en crew stop? In dat geval zijn de vluchtdagen donderdag en zondag.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Vanaf vandaag vliegt de OO-TUC 767-300ER van het Belgische zusje JetAirFly ook met winglets.
Iemand die weet of de AHX en de AHQ dit ook gaan krijgen? (AHX en AHQ zijn net zo oud als de OO-TUC)
Weet iemand ook al hoe het zit met de leasecontracten? Volgens mijn gegevens lopen de leases voor beide kisten af op 31-10-2011. Iemand die weet voor hoe lang ze verlengd zijn?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Jwal1996
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 84
Joined: 17 Mar 2011, 17:06

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Jwal1996 »

Weet iemand wat er met de TFC aan de hand is,
De vlucht naar Antalya om 17:15 uur is namelijk vertraagd,
en wordt ook door een ander toestel gevlogen.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Jwal1996 wrote:Weet iemand wat er met de TFC aan de hand is,
De vlucht naar Antalya om 17:15 uur is namelijk vertraagd,
en wordt ook door een ander toestel gevlogen.
TEC?

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Perpetuum
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 27
Joined: 05 Apr 2011, 09:58

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Perpetuum »

Beschadiging cockpitraam, welke vervangen moest worden.
Daarop veel kisten van vlucht geruild.
De vlucht naar Antalya is uiteindelijk uitgevoerd door Hello Air.
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

B767-300ER wrote:Volgens onbevestigde berichten ziet de winter er zo uit voor TFL's 767:

Dag 1:
AMS-AUA-CUR-AMS
AMS-BJL-AMS
AMS-FOR-NAT-AMS??????????
Dag 2:
AMS-PUJ-HOG-AMS
AMS-BON-CUR-AMS
AMS-CMB-GOI-AMS
Dag 3:
AMS-CUR-AUA-AMS
AMS-VRA-CUN-AMS
AMS-BJL-BVC-AMS
Dag 4:
AMS-CUR-BON-AMS
AMS-PUJ-MBJ-AMS
Dag 5
AMS-AUA-CUR-AMS
AMS-CUN-PVR-AMS (onder voorbehoud, het kan nog steeds zo zijn dat CUN apart wordt aangevlogen en PVR dientengevolge ook)
Dag 6
AMS-CUR-AMS
AMS-VRA-CUN-AMS
AMS-BJL-AMS
Dag 7:
AMS-AUA-CUR-AMS
AMS-POP-PUJ-AMS
AMS-MBA-ZNZ-AMS

Kleine aantekening: Dit is voorlopig. Zeker voor de antillenroute kan eea nog wijzigen.
Verders is mij nog niet duidelijk of de AMS-FOR-NAT-AMS route een 76 route blijft, of dat deze naar de 73 gaat. (met en tussenlanding op LPA)
Zodra ik hier meer van weet horen jullie dat.

En waar is op Maandag en Vrijdag de Miami/Orlando-vlucht?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

scherp. Die hoort er uiteraard ook nog bij... Overheen gelezen....

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

Fortaleza/Natal-vlucht is op Dinsdag
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

Vanaf November op de Zaterdag wordt de AMS-AUA-xxx-AMS. Op Zondag geen AUA meer.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Maartje wrote:Fortaleza/Natal-vlucht is op Dinsdag
nu nog wel. Maar dat wordt of een 73 vlucht of een maandag vlucht, Waarbij het eerste de meeste kans maakt. Het voorbehoud voor de antillen route heb ik al gemaakt.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
mike030
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 49
Joined: 16 Mar 2011, 19:26
Type of spotter: Gelgenheids Spotter
Subscriber Scramble: nee
Location: Houten

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by mike030 »

Hoi forumleden.

Ik zat gister op de desbetreffende vlucht van Arkefly. De vertraging was voor ons niet aangekondigd dus wij hebben de hele avond op de luchthaven doorgebracht. Maar nu mischien een domme vraag, maar kunnen wij hiervoor een claim indienen wij hebben hier verder geen ervaring mee en wouden dit ook graag zo houden. Maar helaas is het gister allenmaal wel heel raar verlopen. Ook het toestel van Hello Airlines was meer gammel die luxe etc. Bij aankomst in Amsterdam deed de verlichting aanboord het niet meer. Maar gelukkig veilig in Amsterdam aangekomen.

Sorry dat het hier moest maar ik hoor jullie graag.

Groet,

Mike.
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by nuckleuz »

De vlucht met Hello Airlines is toch in het donker aangekomen? Dan is het vrij normaal dat de verlichting in het toestel uit is bij de landing.

[ Post made via Mobile Device ]
Post Reply

Return to “'t Praethuys”