Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
The crew subsequently advised they'd need to land without flaps, their landing speed would be 195 KIAS, due to the high speed landing emergency services were requested on standby to check the brakes after landing.
TRA215K: op ops [131.900] met een technisch probleem, besloten is om uit te wijken naar Amsterdam. Momenteel met Reims 132.880 -> Maastricht 132.200 -> Brussel 127.225 -> Amsterdam 130.955
PH-HZD, technisch probleem niet helemaal mee gekregen, maar ik meen wel te horen dat het een overweight landing gaat worden.
Alleen klopt het verhaal niet helemaal daar. Staat dat hij de baan verlaten heeft via highspeed turnoff en toen geinspecteerd is. Dit klopt niet. Hij heeft gewoon op de laandingsbaan gestaan voor inspectie. Pas toen is hij met sleper van de landingsbaan gehaald. Al het verkeer dat er na moest landen is naar de 18R gestuurd.
was descending towards Amsterdam when the crew donned their oxygen masks, declared PAN reporting a strange smell in the cabin, no visible fumes, no indication of a fire.
19 Jan. 2018 - KLM1641 (AMS-FLR) took off from AMS RWY 18L at about 9:20Z, requested to maintain 3000ft because of a technical problem, then requested to climb to FL60 to stay out of icing conditions. Would like to stay in the neighborhood of Schiphol. Was vectored about in the Almere / Lelystad region by APP/DEP. Hand-off to EHAM Discrete Freq 126.680 at about 9:27Z. Reported an anti-ice problem and returned to AMS. Landing on RWY 27.
Last edited by Aireps on 21 Jan 2018, 19:51, edited 1 time in total.